Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-05 18:28
Mijn Remeha Calenta 40C wil niet meer opstarten door een E14 storing. Deze storing wijst op 5 mislukte branderstarts en volgens de handleiding zijn hiervoor 3 morgelijke oorzaken aan te wijzen:
  1. Geen ontstekingsvonk
  2. Wel ontstekingsvonk maar geen vlamvorming
  3. Wel vlam maar geen of onvoldoende ionisatie
In eerste instantie heb ik (helaas) niet gekeken of er wel een ontstekingsvonk is en eigenlijk blind de ontstekingselektrode + ontstekingstrafo gaan vervangen. Deze oude ontstekingselektrode was behoorlijk vervuild, dus ik ga er vanuit dat deze niet meer geweldig heeft gewerkt.
Op dit moment heb ik dus wel een onstekingsvonk, maar onstaat er dus geen vlam.

Wat ik zelf opvallend vind is dat er tijdens de startpogingen nog geen 1/1000 m3 gas verbruikt wordt.

Zie ik iets over het hoofd of zijn er nog zaken die ik kan checken alvorens ik verder ga met 'blind' onderdelen te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 19:15
Bel je installateur en ga niet zelf knutselen! En vraag naar zijn certificaat CO-keur: mensen zonder certificaat mogen NIET meer aan cv-ketels werken.

Ik verzin het ook niet maar dat idee komt bij Doekle Terpstra vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosiertje
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-04 19:56
Heb je je gaskraan open :)

Je moet gaan meten of je drukval hebt tijdens het ontsteekprocess. Als dit niet zo is dan is je gasblok defect.

Maar idd officieel vanaf 1 April mag je niks meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik had vorig jaar een E14, toen was de aansturingsprint defect. Gewoon dus je installateur bellen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
rosiertje schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:05:
Heb je je gaskraan open :)

Je moet gaan meten of je drukval hebt tijdens het ontsteekprocess. Als dit niet zo is dan is je gasblok defect.

Maar idd officieel vanaf 1 April mag je niks meer doen.
Ja de gaskraan is open. Denk dat ik maar een nieuwe laat plaatsen. Nu nog 100'en euros spenderen aan een relatief oude ketel voelt ook als geld weggooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilion
Update om het verhaal af te sluiten:
Online een nieuwe SU-01 print besteld, welke zeer simpel zelf te vervangen was. Hiermee was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:57
Xilion schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:04:
Update om het verhaal af te sluiten:
Online een nieuwe SU-01 print besteld, welke zeer simpel zelf te vervangen was. Hiermee was het probleem opgelost.
Wij hebben dezelfde ketel en foutmelding E14, het vreemde is dat de fm maar soms optreed en dat de resetknop indrukken zoals aangegeven staat op het display altijd werkt en weer warmwater geeft na de reset.

Was dat bij jou ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilion
Mediacj schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:46:
[...]

Wij hebben dezelfde ketel en foutmelding E14, het vreemde is dat de fm maar soms optreed en dat de resetknop indrukken zoals aangegeven staat op het display altijd werkt en weer warmwater geeft na de reset.

Was dat bij jou ook?
Het is inmiddels een tijdje geleden, maar volgens mij had ik het in het begin ook incidenteel en was dit inderdaad met een reset 'tijdelijk' op te lossen. Op het laatste werkte dat uiteraard niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfa
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-05 19:18

hfa

Mediacj schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:46:
[...]

Was dat bij jou ook?
Hier ook gehad 2 jaar geleden. Print vervangen door installateur. En later ook de hoofdprint. Inmiddels zijn wij van het gas af, dus de CV ketel hangt hier doelloos te zijn,

Bij interesse: PB ;)
Pagina: 1