Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Ik heb een cat s62 pro. Sinds enige tijd laadt deze niet goed meer op. Dat kan op verschillende manieren niet goed gaan:
-hij loopt leeg terwijl hij aan de lader zit. Laadicoontje staat dan aan
-hij start met opladen, doet dat een aantal seconden, stopt en start gelijk weer (levert continu gebuzz op dat hij gaat opladen). Uiteindelijk laadt hij dan wel op.
-hij doet niets als hij aan de stekker zit
-en soms pakt hij 'm gewoon wel goed en laadt dan vlot op

Overigens heb ik geen briljante geschiedenis met dit type telefoon. De eerste had vanaf de start een kapotte microfoon, is gemaakt onder garantie. Paar maanden later ging laden niet goed (echt afhankelijk hoe ik de kabel erin stak). Toen andere vervangende telefoon gekregen. Die gaat nu klein jaar mee.

't Is een rugged telefoon. Zit in TPU hoes en extra mat beschermfolie. Af en toe een stuiter gemaakt, maar niets extreems.

Ik heb diverse verschillende kabels en laders gebruikt. Eerst dacht ik dat 't probleem lag aan PD laders. Maar ook met domme laders laadt hij niet goed. Hoe ik de stekker erin steek/houdt maakt niet uit.

Met dit soort laadproblemen denk ik 't eerst aan defect aan laadpoort. Maar ik twijfel hoe hardwarematig 't is ivm de verschillende manieren waarop 't laden niet goed gaat.

Iemand een idee? Opsturen voor reparatie lijkt mij te duur/niet lonen (accu wordt ook al wat minder merk ik en 't ultieme vertrouwen in deze telefoon is er ook niet meer)

Beste antwoord (via kjiratsiekoedel op 22-08-2023 11:50)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:58
Heb je de laadpoort al schoongemaakt met een houten tandenstoker of cocktail prikker?
Dat wil nog wel helpen.

Is die echt kapot, koop een nieuwe telefoon die draadloos opladen ondersteunt en stop die in een goede stuiterhoes, daarmee voorkom je oplaadpoort problemen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:58
Heb je de laadpoort al schoongemaakt met een houten tandenstoker of cocktail prikker?
Dat wil nog wel helpen.

Is die echt kapot, koop een nieuwe telefoon die draadloos opladen ondersteunt en stop die in een goede stuiterhoes, daarmee voorkom je oplaadpoort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Heb je al geprobeerd de telefoon op te laden terwijl deze uit staat? Als het een software probleem is zou de telefoon dan normaal moeten opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Nu online
RepareerDroid schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:45:
Heb je al geprobeerd de telefoon op te laden terwijl deze uit staat? Als het een software probleem is zou de telefoon dan normaal moeten opladen.
goeie! ga ik eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leudal
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:55

Leudal

2 X Pana MDC05J3E5 72 cpc

Heeft dat geholpen, hier het zelfde dus uitgeschakeld en aan de lader. Afwachten of hij vol geraakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Nu online
Leudal schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

Heeft dat geholpen, hier het zelfde dus uitgeschakeld en aan de lader. Afwachten of hij vol geraakt
Laadpoort was toch gewoon vies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leudal

Leudal

kjiratsiekoedel schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:50:
[...]

Laadpoort was toch gewoon vies....
Okee, dan heb ik het niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurutah
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01-2024
Beste forumleden....

Ik ben in het bezit van een CAT S62 PRO.
Nu krijg ik geen beveiliging updates meer de laatste was van maart 2023.
Nu weet ik dat ze bij Cat niet zo snel zijn met het het uitvoeren van updates.
Systeem updates worden wel gewoon maandelijks uitgevoerd..
Zijn er meer van jullie die het zelfde ervaren?
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leudal

Leudal

gurutah schreef op maandag 25 december 2023 @ 20:05:
Beste forumleden....

Ik ben in het bezit van een CAT S62 PRO.
Nu krijg ik geen beveiliging updates meer de laatste was van maart 2023.
Nu weet ik dat ze bij Cat niet zo snel zijn met het het uitvoeren van updates.
Systeem updates worden wel gewoon maandelijks uitgevoerd..
Zijn er meer van jullie die het zelfde ervaren?
Mvg
Dat zal iedereen hebben denk ik, android versie 11 en laatste beveiligingsupdate 1 maart 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoncito
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-03 17:40
Bij deze Cat S62 Pro is bij mij de laadpoort gewoon open, daar kan van alles in komen (mijn S60 had daar een rubberen dopje voor, maar die ging uiteindelijk stuk en viel er vanaf en dan is hij niet meer waterdicht) Ik heb wel zo'n magnetische laadkabel, maar dan steekt er toch een vervelend stukje onderuit het toestel.

Ik las net dat de Bullitt Group al sinds januari failliet is... :/

Nieuwe updates kunnen we vergeten. Maart 2023 is de laatste. Ik heb onder garantie eind 2023 nog een vervangend toestel gekregen omdat die van mij ook al vreemd deed steeds (net als de S60) het ding liep om de haverklap tot wel 22 minuten achter op de netwerkklok... Erg lastig als je afspraken hebt! Toen ook nog de vingerafdruksensor stuk ging kreeg ik met heel veel pijn en moeite een nieuwe. Cat Phones Support was overigens zeer behulpzaam, totaan de laatste mail :)
Pagina: 1