Wat was bij jou de levertijd van de warmtepomp?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Susteentje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-06 21:54
Hey Tweakers,

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die waanzinnig lang moeten wachten op hun warmtepomp. Zelf heb ik in juli vorig jaar de Nefit Compress 7400i monoblock 5.0 E besteld met 300 liter warmwaterboiler, maar de verwachte levertijd is momenteel maar liefst 18 maanden! Ik moet mijn verbouwing in september laten plaatsvinden, dus ik maak me zorgen of ik mijn warmtepomp wel op tijd krijg :P . Nefit geeft helaas geen specifieke informatie over verwachte levertijden van mijn bestelling en ik heb dus geen idee wanneer mijn bestelling zal aankomen.

Graag hoor ik van jullie: wanneer hebben jullie je warmtepomp besteld en wanneer is deze geplaatst? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de leverancier en het type warmtepomp dat jullie hebben gekocht.

Ik geef een voorzet:

Leverancier
Nefit Bosch

Soort warmtepomp
Lucht/water Monoblock

Type
Full electric Nefit Compress 7400i monoblock 5.0 E

Vermogen
5 kW

Besteldatum
22 juli 2022

Leverdatum
8 juni 2023

Laat het me weten in de reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06 20:23
Leverancier
rjtec.eu

Soort warmtepomp
Lucht/water Monoblock

Type
Panasonic 9kW J-type

Vermogen
9 kW

Besteldatum
2021

Levertijd
5 dagen :+ Zelf door loodgieter laten installeren.
320L SWW vat had ook +- 2 weken levertijd. Die is inmiddels 100% in prijs omhoog gegaan zag ik :o

Gecondoleerd iedereen die anno 2023 een warmtepomp wil hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Lollercopter op 07-04-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vrijwel alle warmtepompen hebben momenteel zulke levertijden. Wij moeten nog een keer, maar de buren (nieuwbouw) hebben meer dan een jaar moeten wachten op hun Nibe (flinke jongen, groot huis). Ze hebben deze winter bijna twee maanden met een tijdelijke CoP1 installatie moeten droogstoken à 250 euro stroom per dag op de koudste dagen :')

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 07-04-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:29

Wuursj

want worst is al bezet

Bij een vriend van me was het ook >1 jaar voor een Vaillant monoblock maar werd opeens opgebeld dat het ding veel eerder geleverd kon worden. Dat is inmiddels gebeurt.

Mijn eigen split heb ik zelf via marktplaats opgehaald maar voor dat een installateur tijd had, was ik wel weer een paar maanden verder.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 08:00
wat een verschil zeg. Hier een paar voorbeelden:

een Mitsubishi Ecodan split SWM60VA met een 200L all-in-one binnenunit --> oktober '22 besteld en december '22 geleverd na 8 weken. Wel helemaal uit Spanje via climamarket.eu

panasonic WH-MDC09E3J5 monoblock via RJtec.eu, levertijd van 2 weken ongeveer

LG therma 7kW monoblock ook binnen een week in huis bij meerdere leveranciers op het moment.

tip voor TS: annuleer die bestelling en ga voor een wel leverbare monoblock en een losse warmtepompboiler. Ben je in 2 weken klaar qua levertijden. Als je hulp wilt DM me gerust, beetje regio-afhankelijk kan ik misschien wel helpen (midden van het land)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb een Daikin Altherma 3 in Portugal besteld, levertijd was 2 weken. Dezelfde unit zou ik in Nederland ruim een jaar op hebben moeten wachten. De prijs was ook nog eens een stuk aantrekkelijker, zelfs met de relatief dure transportkosten om de bestelling met vrachtwagen naar Nederland te krijgen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Panasonic 7 KW split. via Encliso.de

Besteld: 9-3-2022
Bezorgd: 7-4-2022

@Susteentje Er zijn diverse leveranciers met voorraad. Vaillant is via Heima24.de te krijgen en LG is op diverse plaatsen goed te krijgen. Panasonic schijnt ook nog wel te lukken soms, zie hiervoor het Panasonic topic. Als je geen goede prijs hebt, dan zou ik de order die je hebt annuleren.

Als de prijs wel goed is, gewoon elke week bellen en vragen naar de voortgang. Vraag of ze hun leverancier bellen, zet ze maar aan het werk. Superirritant, dat vinden zij ook. Bij mijn zonnepanelen heeft dat uiteindelijk wel geholpen. Ze weten dan ineens wie je bent >:)

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
https://www.immotecshop24...05J3E5-Kompakt-5-kW-Gen-J

Zelf ophalen, en ik zag dat Heima24 bijna niets meer heeft.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Lollercopter schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:34:
Gecondoleerd iedereen die anno 2023 een warmtepomp wil hebben.
Dit roept natuurlijk wel de vraag op waarom je - als je planningsvrijheid hebt - per se nu een warmtepomp zou aanschaffen.

Minpunten:
• hoge prijzen
• lange levertijden
• snelle innovatie
• onvolwassen expertise / markt

Het early adopter voordeel van Tweakers die ons zijn voorgegaan is duidelijk niet meer aanwezig.

Voordelen:
• besparing begint direct
• onafhankelijk(er) van gasprijsontwikkelingen
• 'done'
• inzet PV-overschot
• 'doing the right thing'-gevoel

Als je nu verbouwt en het meeneemt dan is het logisch, maar anders is er geen strikte noodzaak om nu over te gaan op een warmtepomp. Zelfs als de CV ketel stuk gaat is het nauwelijks een argument om per se over te schakelen juist door de enorme kostenverschillen. Subsidie is ook geen argument, want de cowboy markt heeft dat opgegeten.

De uitzondering op dit alles is de doe-het-zelf / in-eigen-beheer variant :)

* Rukapul plant vooral verder, maar heeft geen haast.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 07-04-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph.cornax
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-07-2023
W :( :( acht al 15 mnd op Nefit-Bosch Compress 7400i hybride warmtepomp (monoblock) 5kW Monoblock 7400i 5 B. Nog geen zicht op levering.
8)7 }:O _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:03
Afgelopen week besteld: Vaillant Arotherm 75/6 via Installerendoejezelf: levertijd < 1 week. RVS boilervat 200L (De Jong) idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Susteentje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-06 21:54
wph.cornax schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:10:
W :( :( acht al 15 mnd op Nefit-Bosch Compress 7400i hybride warmtepomp (monoblock) 5kW Monoblock 7400i 5 B. Nog geen zicht op levering.
Die van mij is ondertussen zo’n drie weken geleden binnen gekomen. Ik heb alleen de full electric variant. Had de warmtepomp eind juli 2022 besteld dus iets minder dan een jaar erover gedaan 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klimaat23
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 30-09-2023
<knip> Werving niet toegestaan

[ Voor 86% gewijzigd door Septillion op 10-07-2023 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:35

Sport_Life

Solvitur ambulando

Januari 2022 offerte aanvraag gedaan, juli 2023 geïnstalleerd. Bij een lokale partij.

Ondertussen ook her en der offertes opgevraagd, maar die hadden ook een lange levertijd of de prijs was (veel) te hoog. De uitschieter was 10k duurder..

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 10-07-2023 10:50 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

wph.cornax schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:10:
https://www.techniekwebsh...p-bij-7-35-c-volgens.html

staat daar op voorraad en in de aanbieding

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo66
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:53

theo66

NIBE S1155-6

13 maanden

Nibe S1155 PC 6

Soort warmtepomp
Water / water

Type
Full electric met externe boiler

Vermogen
6 / 8 KW

Besteldatum
September 2022

Leverdatum
Oktober 2022

En deze week geïnstalleerd.

0523 BJ 1994 | NIBE S1155-6PC | Alfen Eve Single Pro | SMA SB4000TL20 4230Wp Z | SE3680H 5920 Wp O/W | Zonneboiler 120l

Pagina: 1