Beste tweakers,
Mijn monitor (Iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1 Zwart) heeft een defect en ik ben opzoek naar een oplossing. Mogelijk weten jullie mij te helpen.
Wat is er aan de hand?
Gisteravond startte ik mijn game PC op en zag alleen zwart scherm. Zoals gebruikelijk start mijn monitor automatisch op wanneer het een signaal ontvangt van de PC. Dit zou betekenen dat het wel input krijgt, maar niet het opstartscherm weergeeft. Helaas kan ik ook niet in het menu komen van de monitor.
Monitor is aangekocht op 20-11-2020. Helaas dus geen fabrieksgarantie meer.
Wat ik al geprobeerd heb:
1) Kabel (displayport) erin en eruit. Andere kabel geprobeerd (HDMI). Voeding eraf en erop. En reset van monitor.
2) Zonder GPU opstarten, kabel in mobo.
3) CMOS reset
4) RAM sticks opnieuw geplaatst. Ook opstart met enkel 1 slot
5) Zonder toetsenbord en muis opgestart (soms kan dit een foutieve loop veroorzaken)
6) Laptop gebruikt en gekoppeld aan monitor, ook oplichtend zwart beeld
7) Computer gekoppeld aan de TV. [DIRECT BEELD!
] Dus de PC werkt.
Door stap 7 denk ik dat er een hardwarefout is. Defect powerboard? Is het de moeite waard om de monitor naar een computerwinkel te brengen en te laten onderzoeken?
Alle tips zijn welkom
Frixxes
Mijn monitor (Iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1 Zwart) heeft een defect en ik ben opzoek naar een oplossing. Mogelijk weten jullie mij te helpen.
Wat is er aan de hand?
Gisteravond startte ik mijn game PC op en zag alleen zwart scherm. Zoals gebruikelijk start mijn monitor automatisch op wanneer het een signaal ontvangt van de PC. Dit zou betekenen dat het wel input krijgt, maar niet het opstartscherm weergeeft. Helaas kan ik ook niet in het menu komen van de monitor.
Monitor is aangekocht op 20-11-2020. Helaas dus geen fabrieksgarantie meer.
Wat ik al geprobeerd heb:
1) Kabel (displayport) erin en eruit. Andere kabel geprobeerd (HDMI). Voeding eraf en erop. En reset van monitor.
2) Zonder GPU opstarten, kabel in mobo.
3) CMOS reset
4) RAM sticks opnieuw geplaatst. Ook opstart met enkel 1 slot
5) Zonder toetsenbord en muis opgestart (soms kan dit een foutieve loop veroorzaken)
6) Laptop gebruikt en gekoppeld aan monitor, ook oplichtend zwart beeld
7) Computer gekoppeld aan de TV. [DIRECT BEELD!
Door stap 7 denk ik dat er een hardwarefout is. Defect powerboard? Is het de moeite waard om de monitor naar een computerwinkel te brengen en te laten onderzoeken?
Alle tips zijn welkom
Frixxes