Koopadvies Nieuwe 65" TV

Pagina: 1
Acties:
  • 624 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:09
Ik zoek een?
Een televisie, maatje 65". (mag ook groter indien binnen budget)
(Ik heb nu een goedkope 55" TCL en kom van een 55" Samsung Qled)

Wat is je budget?
Mijn maximum is 3000€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We gebruiken de televisie voor het kijken van films/series op 4K kwaliteit. Ook sport zal er veel gekeken worden. Gamen zal er niet op gebeuren.

Geluid maakt me verder niet zo uit, ik heb een home cinema

Wat heb je zelf al gevonden?

Qua merken kom ik voornamelijk de LG modellen C2 en G2 tegen.
Qua Samsung de QD OLED 65S95B (2022)

Welke vragen heb je hier nog over?

Op sommige plekken raden ze de Philips aan omdat de beeldkwaliteit daar beter zou zijn dan de LG aangezien ze een betere processor hebben. Hier verwijzen ze naar de EISA reultaten.

Is het prijsverschil van de G2 het waard.

Is LG beter dan Samsung qua OLED ? Ik ga ervan uit dat OLED het beste beeld zal geven.

Belangrijkste afweging voor mij:
- Perfecte beeldervaring

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

FightingFalcon schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:10:
Is het prijsverschil van de G2 het waard.
Heb je onderzocht/nagekeken wat onder andere één van de selling points van de G-serie is? Iets met het missen van een voet...
Is LG beter dan Samsung qua OLED ? Ik ga ervan uit dat OLED het beste beeld zal geven.
Samsung en LG (en andere merken) al eens onder elkaar gezet qua ondersteuning van beeld en audio? Mogelijk valt er dan al een merk af. Zo doet Samsung geen Dolby Vision maar HDR10+, LG is andersom. Aan jou welke jouw bronnen gebruiken en mogelijk één van de merken te laten vallen. Of naar een geheel ander merk als je beide wilt hebben. Audio idem: hoe gaat de home cinema aan worden gesloten? Via de TV? Dan is het goed te weten dat diverse merken geen DTS ondersteunen. Aan jou welke track jouw bronnen gebruiken (en of het niet hebben van DTS een gemis is of dat je naar een merk moet welke wel DTS ondersteunt). En algemeen, plaatsing van een OLED in de ruimte is geen probleem? Lees: zonlicht?

Bovenstaande punten kunnen een bepaalde techniek geheel af laten vallen, of eventueel een bepaald merk. Mijns inziens is het eerst kijken naar genoemde punten en van daaruit merken en types kiezen.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 07-04-2023 17:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
De lg g3 is nu een van de beste tvs die je kan kopen, heeft een mla oled paneel met voor elke pixel 5 lensjes die het licht beter uit het paneel laten schijnen.
Wel op het moment wat duur nog, ie is pas uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Een topic openen om daarna niet meer te reageren... dit topic gaat om die reden op slot.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.