Okee, ik heb een stomme fout uitgehaald: ik d8 dat rc.d een directory was, en wilde er iets heen kopieren (was red-hat gewend, nu debian...). Dus heeft iemand de nodige inhoud van een rc.d file van debian? en snel, plz...
tja, ik zou zeggen
[deze advertentieruimte is te koop]
maar die pc heeft geen rc.d
Dus toch een verzoek: wil iemand voor mij de contents van rc.d (file van debian) posten?
k kan je helpen, als je t iets specifieker zegt...
ik heb dr 8: rc0.d, rc1.d, enz
ik heb dr 8: rc0.d, rc1.d, enz
De bovenstaande informatie is niet geloofwaardig te noemen. Er mogen dan ook geen rechten aan ontleend worden.
Ik kan geen rc.d vinden hoor, alleen maar:
rc.boot
rc0.d
rc1.d
rc2.d
rc3.d
rc4.d
rc5.d
rc6.d
rcS.d
op zowel testing als stable
rc.boot
rc0.d
rc1.d
rc2.d
rc3.d
rc4.d
rc5.d
rc6.d
rcS.d
op zowel testing als stable
ach...in een volgend leven lach je er om!
volgens mij heeft debian helemaal geen rc.d:)
enkel die gene van hierboven... probeer t zonder rc.d...
enkel die gene van hierboven... probeer t zonder rc.d...
De bovenstaande informatie is niet geloofwaardig te noemen. Er mogen dan ook geen rechten aan ontleend worden.
Volgens mij moet het zo: je maakt symbolic links in /etc/rcS.d naar de dingen die je wilt opstarten... d8 ik?
kan zijn, maar wat wil je nouOp zaterdag 01 september 2001 18:07 schreef The Spider het volgende:
Volgens mij moet het zo: je maakt symbolic links in /etc/rcS.d naar de dingen die je wilt opstarten... d8 ik?
Want standaard is er zo te zien echt geen rc.d aanwezig op een Debian systeem
ach...in een volgend leven lach je er om!
Nou, ik denk dat ik nog niet helemaal wakker ben. Ik heb dus gewoon die file naar rc.d gekopieerd, en toen verwijderd. Toen ik opnieuw opstartte, kreeg ik een melding dat hij /dev/hda6 niet kon mounten. Maar volgens mij komt dat doordat ik /dev filesystem net daarvoor in de kernel gecompileerd heb. Ik zit dus nu een beetje erg lomp te doen, en ik kom er nu wel uit... Iig thanks voor de moeite!
De bootscripts staan in /etc/init.d.Op zaterdag 01 september 2001 18:07 schreef The Spider het volgende:
In /etc/rc[S0123456].d staan symlinks naar de scripts in /etc/init.d.
De symlinks in /etc/rcS.d worden opgestart als je compu boot.
De symlinks in /etc/rc0.d worden opgestart als je compu naar runlevel 0 gaat (halt)
De symlinks in /etc/rc1.d worden opgestart als je compu naar runlevel 1 gaat (single user)
De symlinks in /etc/rc2.d worden opgestart als je compu naar runlevel 2 gaat (in Debian het standaard multi-user runlevel)
enz
[edit] Dit zijn de System V style bootscripts [/edit]
Als je devfs wilt gebruiken moet je 2.4-kernel-source-dir/Documentation/filesystems/devfs/README lezen.Op zaterdag 01 september 2001 18:23 schreef The Spider het volgende:
Oke, kernel opnieuw gecompileerd zonder /dev filesystem support, en hij draait weer als een zonnetje! Deze mag dicht!
Ik vindt devfs een erg mooi systeem.
* deadinspace is toevallig net bezig geweest met bootscripts en devfs...
Pagina: 1