Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:49
Ik zit nu al maanden met een vaag probleem waar klanten zip bestanden niet kunnen openen op hun Mac.

Ik ben fotograaf en zet vaak alle foto's in een zipfile op mijn cloud en deel dan deze link met hen. Vervolgens mailen ze terug om te zeggen dat de download lukt, maar ze kunnen het bestand niet openen.

Ik werk zelf met Windows 10 en ik heb het zip bestand vanuit de standaard verkenner gemaakt, geen aparte software. Het lijkt mij sterk dat Windows 10 zipfiles maakt in een format dat niet compatibel is met Mac OS.

Op het net lees ik echter dat dit een reëel probleem is. De meeste workarounds zeggen:
  • Unzip via Terminal
  • Unzip via een aparte/nieuwe third party app
  • Unzip op een Windows PC
Voor menig tweaker is dat geen probleem, maar je begrijpt dat dit vragen aan een klant (groot & klein) nogal onprofessioneel overkomt. En niet zelden krijg ik uiteraard een antwoord terug "We hebben alleen Mac's op kantoor".

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees bijvoorbeeld ook dat de mogelijke reden kan zijn dat Mac OS automatisch een limiet instelt op hoe groot je zipfile kan zijn, als je het wil unzippen. Bijvoorbeeld 4GB : doe ik niet. 1GB: doen we wel? Indien dat klopt, wat is dan de limiet? Dan kan ik misschien opsplitsen. Of heeft het te maken met beveiliging en permissies omdat het van een cloud komt?

Een andere workaround die iets laagdrempeliger is, zou fijn zijn. Bijvoorbeeld een uitvoerbaar 'script" bij de download voegen zodat het via Terminal unzipt (zoals bij Command in Windows) of zou het werken met een auto-unzip bestand? Of zou het beter zijn als ik "zip" met aan aparte software (Winrar, 7-Zip,...) en aanvink dat het "archiveert" (= nul compressie?) ipv de standaard instellingen van Windows 10?

Mijn ervaring met Mac is zero, dat is duidelijk. Maar ik begrijp echt niet waarom deze zipfiles niet zouden werken.

Beste antwoord (via Mlazurro op 07-04-2023 17:19)

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mlazurro schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:06:
[...]
Ik kan helaas niet vragen aan klanten om even testpersoon te spelen, vandaar dat ik jullie hier mee lastig val :)

Ik heb ondertussen een zipfile gemaakt op exact dezelfde manier en ongeveer even groot, maar gevuld met dummy files om evidente redenen - inhoudelijk niet helemaal dezelfde content, hopelijk maakt dat geen verschil. Dit is de downloadlink zoals ik hem presenteer aan klanten en dus normaal bij standaard, non-tweaker Mac's zonder alternatieve unzip app, dus een foutmelding zou moeten geven bij het uitpakken:

(verwijderd)

Ik zal later met Winrar nog een versie maken op dezelfde manier, dan weten we meteen ook of het verschil maakt en of @mrmrmr's opmerking een verschil kan maken. Ik zit momenteel op niet zo'n snelle wifi, dus 4GB uploaden duurt toch wel 40min, helaas.

@Z-Dragon link gepost :)
Yep, ik krijg hier inderdaad een foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58TzO9pjlSNank6x67dtWtAFmTs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u7zmLLT7UtPjkOKnN2rXddWf.png?f=user_large

Ook in Terminal, overigens, dat geeft wat potentieel wat meer info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
test % unzip Tweakers_zip_test_MAC_Win10_standaard.zip 
Archive:  Tweakers_zip_test_MAC_Win10_standaard.zip
warning [Tweakers_zip_test_MAC_Win10_standaard.zip]:  267730643 extra bytes at beginning or within zipfile
  (attempting to process anyway)
error [Tweakers_zip_test_MAC_Win10_standaard.zip]:  start of central directory not found;
  zipfile corrupt.
  (please check that you have transferred or created the zipfile in the
  appropriate BINARY mode and that you have compiled UnZip properly)

Als ik Google op die 'extra bytes' fout, kom ik een StackExchange vraag tegen waar in sommige antwoorden ook een en ander beschreven wordt wat op jouw probleem lijkt: https://unix.stackexchang...ror-when-unzipping-a-file, specifiek dit antwoord: https://unix.stackexchange.com/a/154378

[ Voor 1% gewijzigd door MDKorpel op 07-04-2023 17:20 . Reden: Link verwijderd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winduss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:32
macOS heeft gewoon in ingebouwde zip extractor and als klanten met Safari downloaden wordt het meteen in Safari geunzipped. Misschien hebben ze niet in de gaten dat het al geunzipped wordt?
Rar kunnen niet uitgepakt worden zonder software zoals Keka.

Maar je kan ook proberen het in een ander macOS ondersteund formaat te compressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
Adviseer je klanten om "The Unarchiver" uit de app-store te downloaden.

Dit is gratis en opent vrijwel alle compressie bestanden.
Standaard staat het uitpakken van bestanden op archiveringshulpprogramma, dus of dat veranderen of met rechtermuisknop "openen met.. the unarchiver" kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 19:02
Dit probleem komt mij niet bekend voor eerlijk gezegd.

Zojuist ook een +- 3.18 GB Zip file gemaakt in Windows 11 (Rechter muisknop -> Compress to Zip - geen rare fratsen of tools gebruikt) en overgezet naar MacOS -> dubbel klik en Archive Utility (standaard MacOS tool) pakt het zonder te morren op en unzipt het correct.

Krijgen klanten een specifieke foutmelding te zien?

[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 07-04-2023 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12
Heb je een voorbeeld van een link met bestand waarvan je zeker weet dat het problemen geeft?

[ Voor 37% gewijzigd door Z-Dragon op 07-04-2023 13:29 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Update:

Ik heb nu dezelfde reeks (dus niet in een zip) gewoon uit Windows verkenner gesleept met de verschillende mappen en hun foto's naar de uploadpagina van mijn cloud service - opnieuw STACK van TransIP. Het duurde even voordat de upload begon, ik neem aan omdat de browser alle bestanden moest cachen of uitlezen - terwijl bij één zipfile dat niet het geval is, meteen ook een van de redenen waarom ik liever één groot zipfile gebruik. Maar uiteindelijk begon de upload en heb ik opnieuw een downloadlink doorgestuurd en nu was alles in orde.

Het verschil was dat bij de eerste link ze een venster kregen, genre: "een zipfile van 4GB te downloaden - klik om te starten". Als ze bij de tweede methode klikken op de nieuwe downloadlink, gaan ze als het ware IN de map waarin ik de bestand heb geplaatst in de cloud en kunnen ze daar aanvinken wat ze willen downloaden. Op die manier werkt het dan weer wel. MAAR als ze dan een map downloaden of vijf foto's uitkiezen (aanvinken), is dat uiteraard automatisch (door STACK neem ik aan) omgezet in een zipfile als ze de selectie downloaden. Dat dan blijkbaar geen probleem geeft om te openen.

Dus een verklaring voor het probleem van methode één - die ik om praktische redenen sneller en veiliger vind - heb ik nog niet. Het ding is ook, als ik een upload doe van 1000 foto's, verspreid over 15 mappen en ik ga een koffie halen en ik keer terug en zie een foutmelding en dat de upload gestopt is, heb ik geen idee wat er nu wel opstaat of waar het probleem was. Terwijl bij een pre-made zipfile weet je gewoon dat één groot bestand van X naar Y gaat.

Maar opnieuw, dat verklaart dus niet waarom een zip file dat ik in Win10 maakte en upload, problemen geeft bij Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
eric.1 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:11:
Dit probleem komt mij niet bekend voor eerlijk gezegd.

Zojuist ook een +- 3.18 GB Zip file gemaakt in Windows 11 (Rechter muisknop -> Compress to Zip - geen rare fratsen of tools gebruikt) en overgezet naar MacOS -> dubbel klik en Archive Utility (standaard MacOS tool) pakt het zonder te morren op en unzipt het correct.

Krijgen klanten een specifieke foutmelding te zien?
Het verschil zit in de details misschien? "Overgezet" kan ook via usb stick natuurlijk. Bij mij liep het zo:
  1. Windows 10 -> folders selecteren -> RM klik -> Send To -> Compressed (Zipped) folder
  2. Venster open in Chrome met mijn cloud ruimte bij STACK
  3. Zipfile slepen uit verkenner naar Chrome venster
  4. Upload start & klaar.
  5. Klik op "Share" knop in menu van STACK en krijg downloadlink
  6. Downloadlink delen in mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
double_V schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:45:
Adviseer je klanten om "The Unarchiver" uit de app-store te downloaden.

Dit is gratis en opent vrijwel alle compressie bestanden.
Standaard staat het uitpakken van bestanden op archiveringshulpprogramma, dus of dat veranderen of met rechtermuisknop "openen met.. the unarchiver" kiezen
Ik probeer juist te vermijden om klanten te vragen om software te installeren. Ik kan ook begrijpen dat dit bij grote bedrijven niet zomaar kan, qua policy?. Het verklaart ook niet waarom de ene zip (zie mijn update) wel kan en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:33
Iedereen heeft toch (win)rar, dat is sws platform onfhankelijk. Gewoon daarmee doen. Waarom steek je daar zo veel tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
pennywiser schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:29:
Iedereen heeft toch winrar, dat is sws platform onfhankelijk. Gewoon daarmee doen. Waarom steek je daar zo veel tijd in.
Windows 10 zip files zouden toch gewoon even OS onafhankelijk moeten zijn? Waar steek ik zoveel tijd in? In het vragen om hulp?

90% van mijn klanten weet niet wat Winrar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Mlazurro schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:44:
Het duurde even voordat de upload begon, ik neem aan omdat de browser alle bestanden moest cachen of uitlezen - terwijl bij één zipfile dat niet het geval is, meteen ook een van de redenen waarom ik liever één groot zipfile gebruik. Maar uiteindelijk begon de upload en heb ik opnieuw een downloadlink doorgestuurd en nu was alles in orde.
Je kunt Stack ook koppelen als netwerkschijf aan je Windows PC. Zie de handleiding op TransIP. Op die manier gedraagt het zich min of meer als een gewone map op je computer. Dus losse bestanden slepen en neerzetten is dan misschien wel makkelijker (en sneller?). En als het mis gaat, laat je verkenner de dubbele bestanden gewoon overslaan.

Verder is het gissen natuurlijk voor ons. Kun je wat meer informatie krijgen van een klant die problemen heeft misschien? Of zelf de problematische zip-file proberen op een Mac? Kun je zoiets misschien nabootsen met een zipfile vol met onzin-foto's zodat we misschien mee kunnen kijken?

Ik zou die winrar-route niet bewandelen. Voor bedrijven moet je daar gewoon een licentie voor hebben, terwijl het met een zipfile niet hoeft en universeler is (geen extra software nodig). Je zip-file moet gewoon werken.

Is hun download misschien mislukt?

[ Voor 23% gewijzigd door xFeverr op 07-04-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Mlazurro schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:34:
[...]
Windows 10 zip files zouden toch gewoon even OS onafhankelijk moeten zijn? Waar steek ik zoveel tijd in? In het vragen om hulp?

90% van mijn klanten weet niet wat Winrar is.
Maar dat zijn ze dus niet kennelijk. Maak een zip met winrar of maak daarmee een rar. Mensen zijn veel zelfredzamer dan je denkt. In elk bedrijf heb je op je Mac Unarchiver en op Windows Winrar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
pennywiser schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:37:
[...]

Maar dat zijn ze dus niet kennelijk. Maak een zip met winrar of maak daarmee een rar. Mensen zijn veel zelfredzamer dan je denkt. In elk bedrijf heb je op je Mac Unarchiver en op Windows Winrar nodig.
Ik lever foto's af, vaak met een deadline. En de persoon waar de foto's bij terechtkomen is vaak bezig met PR & Marketing. Die kan ik onmogelijk telkens voor een IT probleem stellen vooraleer ze de foto's kunnen gebruiken of doorsturen naar hun klant. Zo werkt het echt niet optimaal en al zeker niet qua relatie tussen mij en die klant. Vandaar dat ik dus graag de oorzaak wil weten of op z'n minst snappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mlazurro op 07-04-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Mlazurro schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:45:
[...]
Ik lever foto's af, vaak met een deadline. En de persoon waar de foto's bij terechtkomen is vaak bezig met PR & Marketing. Die kan ik onmogelijk telkens voor een IT probleem stellen vooraleer ze de foto's kunnen gebruiken of doorsturen naar hun klant. Zo werkt het echt niet optimaal en al zeker niet qua relatie tussen mij en die klant. Vandaar dat ik dus graag de oorzaak wil weten of op z'n minst snappen.
Zips gemaakt met jouw winrar, kunnen ze die wel openen? Dus zips, niet rars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Windows gebruikt het originele Zip protocol. Dat is allang achterhaald.

Je kan met WinRAR ook ZIP bestanden maken. Als er geen wachtwoord op zit, moet dat probleemloos gaan.

Windows zelf kan niet omgaan met AES256 encryptie. Als de ontvanger Windows heeft kan Windows een met modern AES wachtwoord beschermd bestand niet uitpakken.

Bestanden van 4 GB overschrijden een 32bit omvanggrens (4.294.967.296 bytes) en dat kan op zich ook problemen veroorzaken.

Klanten kunnen gratis 7Zip of PeaZip of een van de andere gratis uitpakprogramma's uit de Mac store gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door mrmrmr op 07-04-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Nogmaals: geef een voorbeeldbestand. Dan kunnen we tenminste echt kijken waar het probleem zit, in plaats van te moeten gissen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
pennywiser schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:49:
[...]

Zips gemaakt met jouw winrar, kunnen ze die wel openen? Dus zips, niet rars.
Ik kan helaas niet vragen aan klanten om even testpersoon te spelen, vandaar dat ik jullie hier mee lastig val :)

Ik heb ondertussen een zipfile gemaakt op exact dezelfde manier en ongeveer even groot, maar gevuld met dummy files om evidente redenen - inhoudelijk niet helemaal dezelfde content, hopelijk maakt dat geen verschil. Dit is de downloadlink zoals ik hem presenteer aan klanten en dus normaal bij standaard, non-tweaker Mac's zonder alternatieve unzip app, dus een foutmelding zou moeten geven bij het uitpakken:

(verwijderd)

Ik zal later met Winrar nog een versie maken op dezelfde manier, dan weten we meteen ook of het verschil maakt en of @mrmrmr's opmerking een verschil kan maken. Ik zit momenteel op niet zo'n snelle wifi, dus 4GB uploaden duurt toch wel 40min, helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Mlazurro op 07-04-2023 17:17 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Niet online
Mlazurro schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:06:
[...]

(verwijderd)

Yep, ik krijg hier inderdaad een foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58TzO9pjlSNank6x67dtWtAFmTs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u7zmLLT7UtPjkOKnN2rXddWf.png?f=user_large

Ook in Terminal, overigens, dat geeft wat potentieel wat meer info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
test % unzip Tweakers_zip_test_MAC_Win10_standaard.zip 
Archive:  Tweakers_zip_test_MAC_Win10_standaard.zip
warning [Tweakers_zip_test_MAC_Win10_standaard.zip]:  267730643 extra bytes at beginning or within zipfile
  (attempting to process anyway)
error [Tweakers_zip_test_MAC_Win10_standaard.zip]:  start of central directory not found;
  zipfile corrupt.
  (please check that you have transferred or created the zipfile in the
  appropriate BINARY mode and that you have compiled UnZip properly)

Als ik Google op die 'extra bytes' fout, kom ik een StackExchange vraag tegen waar in sommige antwoorden ook een en ander beschreven wordt wat op jouw probleem lijkt: https://unix.stackexchang...ror-when-unzipping-a-file, specifiek dit antwoord: https://unix.stackexchange.com/a/154378

[ Voor 1% gewijzigd door MDKorpel op 07-04-2023 17:20 . Reden: Link verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z-Dragon
Ik kan je probleem reproduceren. Bij grotere bestanden (ik meen al vanaf 2 GB) doet Windows iets waar diverse andere programma's (niet alleen op Mac maar ook Linux) moeite mee hebben. Nadat ik je bestanden opnieuw heb ingepakt met 7-Zip (wel gewoon als .zip) kon ik ze probleemloos uitpakken. Misschien dat het met WinRAR niet anders is. Kortom, als je je archief met een andere tool maakt dan de ingebouwde van Windows, zal het waarschijnlijk goed gaan. Als je dat nog wilt verifiëren, kun je een dergelijk bestand uploaden. Eventueel kan ik het later ook nog testen op een oudere Mac (schijnt uit te kunnen maken).

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
@MDKorpel & @Z-Dragon Interessant! We komen al dichterbij zie ik, bedankt alvast om hier even de tijd voor te nemen.

Binnen enkele minuten is de Winrar variant klaar, dan post ik hieronder ook even de link. Fingers crossed dat dit een oplossing biedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Niet online
Overigens, de eerder genoemde StackExchange post verwijst door naar deze Debian bug: https://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=661956

Relevante opmerking van de ontwikkelaar daar: "but as you point out in the second email, it is likely to be a bug in whatever implementation was used to create the zipfile, in which case there is nothing I could do about it." - dat strookt wel enigszins met de eerste opmerking van @mrmrmr. Zou dus inderdaad kunnen dat aan jouw kant inpakken met een alternatief programma wel een oplossing biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Zelfde pakket, gemaakt met Winrar (op de "store" setting, dus geen of weinig compressie)

(verwijderd)

[ Voor 26% gewijzigd door Mlazurro op 07-04-2023 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat wellicht helpt is om van je testbestanden ook even een md5sum te geven. Dan weten we of het ergens in het upload/download traject mis gaat, of aan de manier waarop het ingepakt wordt.

Edit: nevermind, blijkbaar gaat het met winrar dus wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door u_nix_we_all op 07-04-2023 17:09 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Niet online
Mlazurro schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:54:
Zelfde pakket, gemaakt met Winrar (op de "store" setting, dus geen of weinig compressie)

(verwijderd)
Ja, die pakt Archive Utility direct uit zonder zeuren. En ook unzip in de Terminal heeft niets te klagen.

Voor de volledigheid ook beide even geprobeerd op een oudere Mac (2015), zelfde resultaat, de WINRAR zip kan Archive Utility zonder problemen uitpakken.

[ Voor 23% gewijzigd door MDKorpel op 07-04-2023 17:21 . Reden: Link verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z-Dragon
Ook hier geen problemen op Monterey (een na laatste hoofdversie). Als het iemand nu nog niet lukt, zal die een zwaar verouderd OS gebruiken. In dat geval is je enige optie de bestanden onder de 4 GB krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Z-Dragon op 07-04-2023 17:10 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mlazurro
WinRar is de oplossing, classic.

Dus toch ergens een bug in Mac OS, een achterhaalde standaard Windows zip procedure of de web service die iets met het Zip bestand doet. Of een combinatie van alledrie. Vaag allemaal. Maar heel tevreden dat er een oplossing is, kan ik ook weer zonder problemen zip files doorsturen naar Mac gebruikers.

Als laatste opmerking, ik haal zo meteen wel de downloadlinks weg uit mijn berichten. Omdat ik sowieso de data verwijder uiteraard, maar ook omdat ik niet zou willen dat dit topic ergens bovenaan google search results komt te staan als iemand mij googlet. De oplossing is duidelijk, ook zonder die downloads.

@MDKorpel Kan je dat aub ook doen bij die je twee comments met citaat met link?

Bedankt allemaal. Ik zal diegene met de meeste screenshots/code belonen, harde keuzes moeten gemaakt worden :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mlazurro op 07-04-2023 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
The original .ZIP format had a 4 GB (2^32 bytes) limit on various things (uncompressed size of a file, compressed size of a file, and total size of the archive), as well as a limit of 65,535 (216-1) entries in a ZIP archive. In version 4.5 of the specification (which is not the same as v4.5 of any particular tool), PKWARE introduced the "ZIP64" format extensions to get around these limitations, increasing the limits to 16 EB (2^64 bytes).
Bron

Om te begrijpen waarom die limieten er zijn kun je kijken naar de programmeertaal C:

In deze programmeertaal worden variabelen gebruikt. Die zijn bijvoorbeeld 32 bits in omvang. In 32 bits kun je getallen van 0 t/m 4.294.967.295 kwijt. Dat is een zogenaamde unsigned variabele, voor getallen boven nul.

Als de variabele loopt van -2.147.483.647 t/m 2.147.483.647 is het een signed variabele. Daar kan de 2 GB grens ontstaan.

Omdat Microsoft het oude protocol heeft gebruikt van ~30 jaar geleden zullen daar beperkingen in zitten. Ze hebben het kennelijk niet goed genoeg getest op compatibiliteit.

Dit soort grenzen kom je overal tegen, bijvoorbeeld is er ook een 4GB maximum bij het FAT32 bestandssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
De webservice kan uitgesloten worden, want als ik het bestand zelf opnieuw maak onder Windows en het direct naar m'n Mac kopieer, treedt hetzelfde op. Verder hoeft het niet per definitie een bug te zijn. Er zijn nou eenmaal diverse manieren om een .zip samen te stellen, en niet elke tool ondersteunt ze allemaal. Dan hoeft geen van beide fout te zitten, maar is er gewoon sprake van incompatibiliteit.

[ Voor 10% gewijzigd door Z-Dragon op 07-04-2023 17:24 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Z-Dragon schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:21:
De webservice kan uitgesloten worden, want als ik het bestand zelf opnieuw maak onder Windows en het direct naar m'n Mac kopieer, treedt hetzelfde op. Verder hoeft het niet per definitie een bug te zijn. Er zijn nou eenmaal diverse manieren om een .zip samen te stellen, en niet elke tool ondersteunt ze allemaal. Dan hoeft geen van beide fout te zitten, maar is er gewoon sprake van incompatibiliteit.
True. Maar het zou toch niet mogen zijn, lijkt mij zo. Ik begrijp ook niet dat google niet meer bronnen of info gaf. Een zip file delen tussen Win10 & Mac OS lijkt mij ook niet bijster exotisch qua handeling.
Pagina: 1