Dag Tweakers,
Ik heb sinds kort een nieuwe woning waarbij ik voor het eerst moet zorgen voor een fatsoenlijk internetsignaal op meerdere verdiepingen en in de tuin. Daarvoor heb ik wat advies nodig omdat ik een leek ben op het gebied van internet/netwerk.
Wat ga ik het meest doen?
Begane grond: Standaard surfen, streamen, muziek streamen wifi speakers, video deurbel
Tuin: Surfen, streamen
1e verdieping: Gamen (bekabeld), surfen, (muziek) streamen
2e verdieping: Surfen, (muziek) streamen
Wat voor internet verbinding?
1 gbit glasvezel
Huidige setup?
Standaard router t-mobile, slecht WiFi bereik op dit moment
Ethernet aansluiting in woonkamer (begane grond)
Ethernet aansluiting kamer 1e verdieping
/f/image/5U3Uip8XtNF2ZHy15IEGIwey.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NqQxCMtvEUWEM1FtN4NOjnEc.png?f=fotoalbum_large)
Rode kruis = Meterkast met glasvezel/router aansluiting
Blauwe kruis = Ethernet aansluiting
Op dit moment nog geen kabel naar de zolder, maar dit kan eventueel nog later aangelegd worden.
Belangrijke eisen?
Goede stabiele internetverbinding op alle verdiepingen + tuin.
Prijs is belangrijk, hoe goedkoper hoe beter. Zolang het past bij mijn internetgedrag is het OK. Ik heb verder geen eisen betreft instelmogelijkheden netwerk etc.
PC boven moet een ethernetkabel aansluiting hebben.
Gehele woning moet 1 netwerk hebben.
Ik heb zelf al gekeken naar Access Points, deze bijvoorbeeld, omdat ik zag dat je hier een ethernet kabel aan kan sluiten en ook eentje kan doorgeven voor bijv. naar de PC. Maar is mij niet helemaal duidelijk of ik hiermee ook 1 netwerk kan hebben of dat ik hiervoor per se een mesh netwerk moet hebben.
Graag jullie advies en dankjewel!
Ik heb sinds kort een nieuwe woning waarbij ik voor het eerst moet zorgen voor een fatsoenlijk internetsignaal op meerdere verdiepingen en in de tuin. Daarvoor heb ik wat advies nodig omdat ik een leek ben op het gebied van internet/netwerk.
Wat ga ik het meest doen?
Begane grond: Standaard surfen, streamen, muziek streamen wifi speakers, video deurbel
Tuin: Surfen, streamen
1e verdieping: Gamen (bekabeld), surfen, (muziek) streamen
2e verdieping: Surfen, (muziek) streamen
Wat voor internet verbinding?
1 gbit glasvezel
Huidige setup?
Standaard router t-mobile, slecht WiFi bereik op dit moment
Ethernet aansluiting in woonkamer (begane grond)
Ethernet aansluiting kamer 1e verdieping
/f/image/5U3Uip8XtNF2ZHy15IEGIwey.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NqQxCMtvEUWEM1FtN4NOjnEc.png?f=fotoalbum_large)
Rode kruis = Meterkast met glasvezel/router aansluiting
Blauwe kruis = Ethernet aansluiting
Op dit moment nog geen kabel naar de zolder, maar dit kan eventueel nog later aangelegd worden.
Belangrijke eisen?
Goede stabiele internetverbinding op alle verdiepingen + tuin.
Prijs is belangrijk, hoe goedkoper hoe beter. Zolang het past bij mijn internetgedrag is het OK. Ik heb verder geen eisen betreft instelmogelijkheden netwerk etc.
PC boven moet een ethernetkabel aansluiting hebben.
Gehele woning moet 1 netwerk hebben.
Ik heb zelf al gekeken naar Access Points, deze bijvoorbeeld, omdat ik zag dat je hier een ethernet kabel aan kan sluiten en ook eentje kan doorgeven voor bijv. naar de PC. Maar is mij niet helemaal duidelijk of ik hiermee ook 1 netwerk kan hebben of dat ik hiervoor per se een mesh netwerk moet hebben.
Graag jullie advies en dankjewel!
Im notorious