Mijn vraag
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Maar als je die kabelmodem aansluit, hoezo is dat internet dan onbeveiligd, en hoe kunnen anderen er dan zomaar gebruik van maken? Die kunnen toch niet bij die coax aansluiting lijkt me.Ttt123 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:15:
Het gaat ons niet over de kosten maar vooral om het feit dat het onbeveiligd internet is . En zo dus iedereen die met zijn gewone caravan of mobilhome op de camping komt te staan gebruik kan maken van onze modem en internet,
dat laatste valt wel mee. Alle data van elke website die beveiligd is (https:// of een slotje voor de URL) heeft een mooi laagje encryptie tussen jouw apparaat en de server. En nagenoeg alles is beveiligd tegenwoordig, dus zelfs met "toegang" tot de coax-kabel kan een potentiele inbreker vrij weinig met dat dataverkeer.Ttt123 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:15:
Oké super Dankuwel voor het antwoord en de hulp . Jammer dat er geen oplossingen zijn om het zelf te omzeilen. ( het gaat ons niet over de kosten maar vooral om het feit dat het onbeveiligd internet is . En zo dus iedereen die met zijn gewone caravan of mobilhome op de camping komt te staan gebruik kan maken van onze modem en internet, waar wij vaste kampeerders voor betalen en diegene die slechts voor 1 weekend / of week komen niet voor moeten betalen. En er moet maar 1 iemand met slechte bedoelingen tussen zitten als je aan het bankieren bent of dergelijke . ) Mvg
Dan zet je die WiFi toch uit, of stel je een wachtwoord in op dat ding. Dat de buren hem open zetten wil niet zeggen dat jij dat moet doen natuurlijk. En anders een eigen accesspoint gebruiken achter die modem kan natuurlijk ook.Ttt123 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 03:37:
De modem die we aankopen geeft dan WiFi signaal door en dat WiFi signaal kan iedereen gebruiken en zo kan iedereen gebruik maken van de WiFi die wij uitzenden via de modem die we aankopen. De overburen op de camping hebben deze modem reeds aangekocht en daar kunnen wij verbinding mee maken alsook de trekkers ( caravans en campers en tentjes) . Maar heel hard bedankt voor alle info . Mvg
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq