‘Dooie muis’ op MacMini M1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-02 23:34
‘Dooie muis’ op MacMini M1, maakt wel verbinding, maar dan stopt het.

Mijn wireless oplaadbare muis deed het altijd uitstekend via BT met mijn MacMini M1.

Gisteren heb ik hem gekoppeld aan mijn oude MacBookPro-mid 2012 omdat ik buitenshuis iets te doen had. Op dat moment was zijn lading > 70%. Koppelen ging normaal goed.

Thuis de muis weer uit het BT menu van de de MacBookPro verwijderd en geprobeerd de muis weer aan de MM1 te koppelen. Dat laatste lukt niet, hij wordt wel herkend, dan verbonden, maar dan stopt het.

De TrackPad is wel verbonden en doet het gewoon. Als ik die uitschakel en dan probeer de muis te verbinden wordt het niet beter.

Wat kan ik doen op dit op te lossen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcScmufc4J4L9mrW_qQqBJDXPWo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zjRnq8uvUfreE7wF6PLnCNWc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2d5mrADhaqxj8lOwBjJ7qCFdPo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WYtkbszXTP9v11mhUMXpY5Ti.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eo1xyD7tAt1xtS1dPp-gx658Jc8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aPWFyfGyE3FSNWxJcW9Xordy.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:36

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

'Vergeet apparaat' geprobeerd en daarna opnieuw verbinden? Tussendoor opnieuw opgestart al een keer?

[ Voor 16% gewijzigd door kaassouffle op 07-04-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Volledige reset van de BT stack gedaan?

Deze file weggooien, prullenbak leegmaken en de Mac herstarten:

/Library/Preferences/com.apple.Bluetooth.plist

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-07 20:30
nelizmastr schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:28:
Volledige reset van de BT stack gedaan?

Deze file weggooien, prullenbak leegmaken en de Mac herstarten:

/Library/Preferences/com.apple.Bluetooth.plist
Dit is natuurlijk alleen handig als je ook daadwerkelijk bedrade devices als backup hebt om daarna de verbinding weer op te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Merethil schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:48:
[...]

Dit is natuurlijk alleen handig als je ook daadwerkelijk bedrade devices als backup hebt om daarna de verbinding weer op te zetten :+
Ja, maar als je apparaat niet pairt is dit na vergeten en opnieuw proberen nog je enige optie ;)

Dus als je geen enkele bedrade randapparatuur als backup hebt dan ben je het bokje :)

[ Voor 11% gewijzigd door nelizmastr op 08-04-2023 15:33 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-07 20:30
nelizmastr schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:32:
[...]

Ja, maar als je apparaat niet pairt is dit na vergeten en opnieuw proberen nog je enige optie ;)

Dus als je geen enkele bedrade randapparatuur als backup hebt dan ben je het bokje :)
Z'n magic trackpad deed het nog wel - als je de hele plist weggooit is die connectie ook weg. Dat is waarom ik het wel het vermelden waard vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:26
kaassouffle schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:09:
'Vergeet apparaat' geprobeerd en daarna opnieuw verbinden?
Dit werkt voor mij het beste. Ik schakel zelf ook tussen een MacBook Pro uit 2018 en een MacBook Pro M1.

Altijd even de muis ‘vergeten’ in de Bluetooth instellingen en daarna weer via het ‘Muis menu’ de koppeling weer maken.

Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1