Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag willen kunnen gamen op 1440p en mogelijk wat simpele dingen kunnen programmeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst onder de 1200, maar ietsjes meer is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem geen componenten mee naar het nieuwe systeem, enkel wat randapparatuur. Ik heb al een toetsenbord (Keychron S1) en muis (Logitech MX518). Beeldscherm heb ik van mijn werk (1080p 24 inch Lenovo), maar zou ik later willen vervangen voor een van mijzelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn startpunt is de mainstreamgaming-pc van de laatste DBBG. Ik heb enkel de behuizing en het moederbord veranderd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een bepaalde voorkeur, maar ik zag veel AMD voorbij komen in andere topics, dus daar ben ik ook maar bij gebleven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst niet teveel geluid en energieverbruik.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben wel redelijk technisch, maar op dit gebied mis ik behoorlijk wat kennis. Ik heb de DBBG gelezen en uitleg gelezen over hoe ik de verschillende namen van CPUs en GPUs moet interpreteren.
Mijn vraag aan jullie is of het systeem zoals hierboven nog steeds een goed systeem is en op welke manier ik met een extra 2-300 euro nog flink wat extra's eruit kan halen. Onderstaande upgrades zouden mogelijk zijn en nog in het budget passen, maar ik vraag mij af of dat de beste manier is om het systeem te verbeteren.
Ik zou graag willen kunnen gamen op 1440p en mogelijk wat simpele dingen kunnen programmeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst onder de 1200, maar ietsjes meer is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem geen componenten mee naar het nieuwe systeem, enkel wat randapparatuur. Ik heb al een toetsenbord (Keychron S1) en muis (Logitech MX518). Beeldscherm heb ik van mijn werk (1080p 24 inch Lenovo), maar zou ik later willen vervangen voor een van mijzelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn startpunt is de mainstreamgaming-pc van de laatste DBBG. Ik heb enkel de behuizing en het moederbord veranderd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een bepaalde voorkeur, maar ik zag veel AMD voorbij komen in andere topics, dus daar ben ik ook maar bij gebleven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst niet teveel geluid en energieverbruik.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben wel redelijk technisch, maar op dit gebied mis ik behoorlijk wat kennis. Ik heb de DBBG gelezen en uitleg gelezen over hoe ik de verschillende namen van CPUs en GPUs moet interpreteren.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Tray | € 132,40 | € 132,40 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X V2 | € 106,- | € 106,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 6700XT | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Silent Black Solid | € 76,87 | € 76,87 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 550W FM | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 53,90 | € 53,90 |
| Totaal | € 969,02 | |||
Mijn vraag aan jullie is of het systeem zoals hierboven nog steeds een goed systeem is en op welke manier ik met een extra 2-300 euro nog flink wat extra's eruit kan halen. Onderstaande upgrades zouden mogelijk zijn en nog in het budget passen, maar ik vraag mij af of dat de beste manier is om het systeem te verbeteren.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 193,14 | € 193,14 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6750 XT Challenger Pro 12G OC | € 459,- | € 459,- |
| Totaal | € 652,14 | |||