Google opslag steeds vol

Pagina: 1
Acties:
  • 14.722 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannahH
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-04-2023
Hoi allemaal,
Ik heb een terugkerend probleem met de opslag van mijn gmail (en de bijhorende services zoals drive). Ik krijg constant de melding dat mijn opslag vol is, maar er veranderd niks als ik dan vervolgens mails verwijder. Momenteel bevat mijn inbox zo'n 2500 mails. Eerst waren dit er zo'n 5000 en toen was de melding net zo goed aanwezig. Nu ik het aantal dus heb gehalveerd geeft Google nog steeds de melding. Dat terwijl ik bij instellingen kan zien dat de opslag toch voornamelijk vol is door de email. Ik begrijp dat 2500 mails misschien nog steeds veel is, maar ik verwachte toch om tenminste een kleine toename in opslag ruimte te zien toen ik veel emails verwijderde.

Verder heb ik alle grote documenten verwijderd en alle video's van het Google photo's platform. Ook de spam, sociaal, reclame en prullenbak is geleegd.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Ik kan natuurlijk meer emails verwijderen, maar dit kost veel tijd en bovendien staat er soms info in die ik wil bewaren. Als dat dan vervolgens niet nuttig blijkt dan vind ik dat zonde van mijn tijd. Ik probeer al zoveel mogelijk te deleten in batch.

Ik weet dat er opties zijn om ruimte bij te kopen, maar als het niet nodig is doe ik dat liever niet. Verder kan ik me herinneren dat ik ooit nog veeel meer emails had en dat dat toen geen issue was.

Vriendelijke groet,
Hannah

Beste antwoord (via HannahH op 06-04-2023 21:23)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
HannahH schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:53:
Hi! Bedankt! Ja, ik kan inderdaad inzien dat ruim 8gb emails zijn. De prullenbak is ook leeg..
Mails zelf kosten zeer weinig ruimte, dus tientallen of honderden emails weggooien zet niet direct zoden aan de dijk.

Waar je naar moet kijken zijn emails met grote bijlagen. Kijk bijvoorbeeld met deze filter eens hoeveel mails je hebt met een bijlage van 10MB of meer: https://mail.google.com/m...set=all&within=1d&size=10

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:36

Felyrion

goodgoan!

Weet je zeker dat het wel je mail is?

Je kunt dit controleren door op de hoofdpagina (inbox scherm zeg maar) links onderaan te kijken.
Daar moet een dingetje te zien zijn die laat zien hoeveel opslag je gebruikt. "xx GB of xx GB used". Daar kun je op klikken en dan wordt weergegeven waar je verbruik zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_iPI9WvmiG3gEWA3_r9hK1BtTY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aoAUeSlWMTAe0DRP0zlj2DGB.png?f=fotoalbum_large

Als dat bijvoorbeeld uit photo's of drive komt, dan kun je mails blijven verwijderen maar los je het nooit op.

Als het toch mails zijn... wellicht nog veel verwijderde items in trash?
Normaal leegt dit zich na 30 dagen, maar je kunt dat versnellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Felyrion op 06-04-2023 20:50 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Felyrion schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:48:
Weet je zeker dat het wel je mail is?

Je kunt dit controleren door op de hoofdpagina (inbox scherm zeg maar) links onderaan te kijken.
Daar moet een dingetje te zien zijn die laat zien hoeveel opslag je gebruikt. "xx GB of xx GB used". Daar kun je op klikken en dan wordt weergegeven waar je verbruik zit.

[Afbeelding]

Als dat bijvoorbeeld uit photo's of drive komt, dan kun je mails blijven verwijderen maar los je het nooit op.

Als het toch mails zijn... wellicht nog veel verwijderde items in trash?
Direct linken naar https://one.google.com/storage is misschien nog wat makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannahH
Hi! Bedankt! Ja, ik kan inderdaad inzien dat ruim 8gb emails zijn. De prullenbak is ook leeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:06
Staan die foto's en video's wellicht nog in de prullenbak van Google Photo's?

8GB voor 2500 emails? Zitten daar veel foto's tussen oid? Ik heb hier 2 GB in gebruik voor meer dan 35.000. Wellicht duurt het ook even voordat het is bijgewerkt, geen idee.

Kijk anders ook even in; https://one.google.com/storage/management
Daar worden suggesties gegeven waar je significante ruimte mee kan vrijmaken.

[ Voor 36% gewijzigd door eric.1 op 06-04-2023 20:57 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
HannahH schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:53:
Mails zelf kosten zeer weinig ruimte, dus tientallen of honderden emails weggooien zet niet direct zoden aan de dijk.

Waar je naar moet kijken zijn emails met grote bijlagen. Kijk bijvoorbeeld met deze filter eens hoeveel mails je hebt met een bijlage van 10MB of meer: https://mail.google.com/m...set=all&within=1d&size=10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:36

Felyrion

goodgoan!

Je kunt de zoekfunctie nog gebruiken om op grote mails te zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfEmxsita0dt8VJ2zBLYge6pMxY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ja1pK4tss2Ibk2Cybiea6Wh3.png?f=user_large

Als voorbeeld 25mb, maar je kunt dat zo groot maken als je wil als je nog steeds veel resultaten krijgt. Dan kun je wellicht sneller zien wat er zo groot is.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
eric.1 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:55:
Staan die foto's en video's wellicht nog in de prullenbak van Google Photo's?

8GB voor 2500 emails? Zitten daar veel foto's tussen oid? Ik heb hier 2 GB in gebruik voor meer dan 35.000. Wellicht duurt het ook even voordat het is bijgewerkt, geen idee.
Naast foto's in trash bij Google Photos kan het ook geen kwaad om in de trash van Gmail te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannahH
Ah, het lag inderdaad aan emails met foto's. Bedankt!! Ik heb weer 5 gb extra vrij nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_Sts
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20-03 10:09
*knip* offtopic , hiervoor een oud topic uit de sloot trekken is niet de bedoeling.

[ Voor 152% gewijzigd door br00ky op 20-03-2025 10:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.