Toon posts:

Te zwakke voeding of wat :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net eidelijk een nieuwe proc. Een AMD Thunderbird 1200 Mhz (200 fsb).

Maar nou heb ik een probleem want mijn computer loopt steeds vast :( . Het is verschillend waarneer maar meestal als ik iets met mijn cd-rom speler zit doen.

Ik heb een 300 Watt voeding maar is dat genoeg want ik heb en een Processor die veel stroom trekt en mijn Geforce 1 DDR kan er ook wat van. (trekt meer stroom als geforce 2).

Ik heb al geformateerd en al mijn kaarten eruit gehaald (geluid , tv, isdn), want ik dacht misschien scheelt dat weer wat stroom maar dat is helaas niet zo :( . Ik heb de VIA drivers ookal geinstalleerd.

Mijn cooler is een Spire (k weet niet welk typ). Hij coolt in iedergeval perfect. Mijn temp zijn zeer laag want hij is nog nooit hoger als 40C geweest. Hij is meestal 35C.

Als je nog vragen heb stel ze want ik wil vandit probleem af.

Alvast bedankt

Verwijderd

meestal als je te weinig WATT hebt dan crasht ie (hij gaat "uit") wat ik had. Toen heb ik er ipv een 230 WATT voeding een 300 WATT voeding erin geknikkerd en nu werkt ie weer perfect...

Maar ist een freeze of lopen bepaalde proggies vast zodat het te verhelpen is met CTRL+ALT+DEL oid?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is een freeze dus ik kan nix meer doen.

btw mijn topic moest "Te zwakke voeding of wat :?" heten.

O ja voedingsfan loopt op 5v. Heeft ie altijd gedaan omdat er heel geen warme lucht uitkomt dus... Maar daar zal het toch niet aan liggen :? :? :?

Please help. Ik moet nu werken dus ik ben er vannavond pas weer....

Verwijderd

Wordt je processor niet te warm?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Op zaterdag 01 september 2001 17:43 schreef G4s het volgende:
Nee het is een freeze dus ik kan nix meer doen.

btw mijn topic moest "Te zwakke voeding of wat :?" heten.

O ja voedingsfan loopt op 5v. Heeft ie altijd gedaan omdat er heel geen warme lucht uitkomt dus... Maar daar zal het toch niet aan liggen :? :? :?

Please help. Ik moet nu werken dus ik ben er vannavond pas weer....
probeer eens of dat het verhelpt --> fan op 12V

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Op zaterdag 01 september 2001 17:45 schreef jeroenbeekman het volgende:
Wordt je processor niet te warm?
Mijn cooler is een Spire (k weet niet welk typ). Hij coolt in iedergeval perfect. Mijn temp zijn zeer laag want hij is nog nooit hoger als 40C geweest. Hij is meestal 35C.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:57
Wat voor soort geheugen heb je ? en op wat 4 latencies ?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[bios]
voltage op 1.80 (of 1.85 proberen)
agp op 2x
aperture size op 32 meg
fast writes (al die agp shit disabelen) uit
video bios shadow uit
geheugen op 100 mhz cas 3

[software]
via 4.32v
nvidia det. 14.70 (www.3dchipset.com)
microsoft directx 8.0a

probeer dit allemaal en als het zo werkt dan is er in ieder geval met je hardware weinig mis. dan kan je gaan experimenteren of hij stabiel blijft als je een voor 1 je opties in je bios wat gaat tweaken.

testprogramma : 3dmark2001 (www.madonion.com)

over het voltage: ik heb met bijvoorbeeld de msi k7t 266 ddr gemerkt dat het erg helpt als je het voltage ff hoger zet dan de standaard 1.75V

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Voer je TB es ff wat meer voltage...loopt ie meestal wat stabieler van.

Dat ie dan wat warmer word kan bij jou geen kwaad... :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voer je TB es ff wat meer voltage...loopt ie meestal wat stabieler van.
Dat ie dan wat warmer word kan bij jou geen kwaad...
goed lezen wat je voorgangers gezegd hebben he...

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op zaterdag 01 september 2001 18:18 schreef smvs het volgende:

[..]

goed lezen wat je voorgangers gezegd hebben he...
In mn enthousiasme heb ik niet heel het topic gelezen, ik d8 de oplossing misschien te hebben...beetje stom jah :z

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben terug van mijn werk... :) o, het is al een beetje laat om nu nog te gaan tweaken :). Maar ik ga in iedergeval morgen ff :

Voltage ff verhogen
Voedingsfan weer op 12v
agp zooi op langzaam zetten (2x , geen fast writes) enz

Ik post morgen... o nee het is al morgen ... vandaag (strax) ff me resulten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb het voltage verhoogd van 1,750 naar 1,800 en toen hielt ie het al veel langer vool alles dee het behalve de 3DMark2000 v1.1 installeren. Ik kon hem wel benchmarken maar de nieuwste patch wou ie niet installen.

Nu heb ik hem op 1,825 gezet en alles werkt nu perfect dus ook het installen van de patch. Ik vind dit wel dom dat je eerst het voltage moet verhogen voordat ie stabiel loopt en daarom open ik er ook een topic over...

Verwijderd

ik heb zelf een Ahtlon 1400 en ik had ook problemen met me pc... ik wist niet waar het aan zou kune liggen dus heb hem naar de maker gebracht... en ja hoor.. mijn 300 watt voeding was te ligt.
ze hebben een 400 watt erin gezet (110 piek ofzo) en me pc loopt nu :)

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08

RKD

Op zaterdag 01 september 2001 17:32 schreef G4s het volgende:

Het is verschillend waarneer maar meestal als ik iets met mijn cd-rom speler zit doen.
heb je die soms op een udma poort aangesloten ? dat ging bij mij namelijk ook vaak fout probeer dat meer eens

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is al opgelost met de nieuwste BIOS. :) Maar toch bedankt.
Pagina: 1