Mijn Iphone foto's zichtbaar op Google nest2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejongemi
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-12-2024
Mijn vraag
Ik heb sinds een week een Google nest 2e generatie.
Er wordt standaard gebruik gemaakt van google foto's voor het fotolijstje op de nest.
Hoe krijg ik de hub zo zover dat hij mijn iphone foto's gaat gebruiken, ipv de google foto's die gaan er namelijk toch zsm vanaf, ivm ruimtegebrek?

ik heb een Iphone 14 IOS16.4

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb alles op de hub bekeken en op de app van google assistent maari kom er niet uit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:11
Heb je dit al doorgelezen? https://support.google.co...n&co=GENIE.Platform%3DiOS
Heb je Google photos zo ingesteld dat je iPhone foto's hier automatisch naar geupload worden? Volgens mij is dat de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejongemi
Beste Archer ik wil geen Google fotoalbum meer gebruiken maar mijn vele albums die ik op mijn iphone 14 heb staan. Die wil ik dus op mijn Google nest hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:36
Niet. Google heeft het zo geprogrammeerd dat je perse google fotoalbums moet gebruiken.
Je zult dus de fotos die je erop wilt hebben eerst vanaf je iPhone naar Google moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejongemi
Pendora dan heb ik een groter abonnement nodig. Heb zoveel foto’s op mijn iPhone. Ik heb een groot iCloud abonnement en heb geen behoefte aan nog meer kosten. Hartelijk dank voorbij reactie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Lijkt me sterk dat je al je foto's van je iPhone op je fotolijstje wilt gebruiken. Selecteer de leukste foto's en zet die op Google Photos, zodat je fotolijstje ze kan weergeven. Dan hoef je nergens extra voor te betalen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 23:59
Ik heb ook een nest hub 2, en gebruik home assistant om mijn dashboards te casten naar mijn Nest Hub. Deze kan ook media en Photos casten.

Ik heb een knop in mijn google home gemaakt met NodeRED: https://flows.nodered.org...-contrib-google-smarthome
Met deze knop zeg ik tegen Home Assistant om mijn casting te starten en/of stoppen.

Lang verhaal kort:
De nest hun 2 ondersteund casting, je hebt dus een service nodig die je iCloud photos al dan niet automatisch kan casten.
In kan het geheel met bovenstaande in ieder geval met een knop vanaf mijn Nest Hub starten en stoppen zonder mijn telefoon aan te raken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_azdacLnJoPGiJAPzHUDtmy2AE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0Kk33wOB7U8bKQRkeUPWmRu.jpg?f=fotoalbum_large
Ik cast mijn energy dashboard er naartoe als ik aan het werk ben.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Pagina: 1