/dev/null
iptraf.
Ik wel een scriptje om er dagelijks een mooi raportje van te maken.
Hm iptraf gebruik ik veel, maar dat scriptje zou ik graag willen zijn
Ik houd me aanbevolen
* deadinspace ookOp zondag 02 september 2001 02:32 schreef j3p het volgende:
Hm iptraf gebruik ik veel, maar dat scriptje zou ik graag willen zijnIk houd me aanbevolen
Alleen zou ik dat scriptje graag willen zien, niet zijn (wat j3p blijkbaar wel wil
HahahaOp zondag 02 september 2001 03:04 schreef deadinspace het volgende:
[..]
* deadinspace ook
Alleen zou ik dat scriptje graag willen zien, niet zijn (wat j3p blijkbaar wel wil)
Foutje
En waar is het vandaan te plukken ?Op zondag 02 september 2001 02:26 schreef little_soundman het volgende:
iptraf.
/dev/null
Van mij server :-)
Ik heb nooit de moeite genomen om het te perfectioneren, dus 1x in de maand heeft het ding een schop nodig om ze counter te resetten. (Als je cijfers per maand zou willen)
Start iptraf met : `iptraf -B -d ppp0` (Waar ppp0 de interface die je wilt meten)
En zat dan in de crontab :
(Het moet op een regel in cron) (ppp0 is de naam van de interface, en root de persoon de mail krijgt)
Mailtje ziet er dagelijks zo uit:
Er zijn natuurlijk nog allemaal leuke dingen bij te bedenken, maar daar gebruikt een ieder zijn eigen fantasie maar voor
(Leuke toevoegingen mag je natuurlijk ook hier neer gooien)
Ik heb nooit de moeite genomen om het te perfectioneren, dus 1x in de maand heeft het ding een schop nodig om ze counter te resetten. (Als je cijfers per maand zou willen)
Start iptraf met : `iptraf -B -d ppp0` (Waar ppp0 de interface die je wilt meten)
En zat dan in de crontab :
code:
1
| 0 1 * * * tail -40 /var/log/iptraf/iface_stats_detailed-ppp0.log | grep -3 "\*\*" | awk '/\(incoming/{print "IN:\t" $4/1024/1024" MB\nOUT:\t"$9/1024/1024" MB"}' | mail -s traffic root |
(Het moet op een regel in cron) (ppp0 is de naam van de interface, en root de persoon de mail krijgt)
Mailtje ziet er dagelijks zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Date: Sat, 01 Sep 2001 01:00:00 +0200 From: root <root> To: root Subject: traffic IN: 3265.76 MB OUT: 405.239 MB |
Er zijn natuurlijk nog allemaal leuke dingen bij te bedenken, maar daar gebruikt een ieder zijn eigen fantasie maar voor
(Leuke toevoegingen mag je natuurlijk ook hier neer gooien)
Hm ik wist niet eens dat dat ding kon loggen
op hoeveel heb jij die logging interval?
Ik ga er wel even een uitgebreide perl code voor bouwen
Die je dan weer hier neer mag gooienOp zondag 02 september 2001 18:40 schreef j3p het volgende:
Hm ik wist niet eens dat dat ding kon loggenop hoeveel heb jij die logging interval?
btw: dat resetten van de counter (door herstart iptraf) kun je natuurlijk ook door een cronjob (desnoods diezelfde) laten doen.
Ik wil hem dus laten loggen, moet hij nou altijd aan blijven staan? Zo ja op welke optie? Ik snap 't principe er niet helemaal van geloof ik 
Is niet echt makkelijk namelijk, sinds die bak colocated staat enzo .. kost allemaal data met mn ssh windowtje.
Is niet echt makkelijk namelijk, sinds die bak colocated staat enzo .. kost allemaal data met mn ssh windowtje.
iptraf draait in de backgrond. En gooit de stats eens in de tien (?) minuten in /var/log/iptraf
Argh, jouw post heeft die van mij net gekruisd. Anyway, mooi dat het werkt :-)
code:
1
2
3
4
| # ls -l /var/log/iptraf/ total 2485 -rw-r--r-- 1 root root 442 Sep 2 01:02 daemon.log -rw-r--r-- 1 root root 2531465 Sep 2 19:02 iface_stats_detailed-ppp0.log |
Argh, jouw post heeft die van mij net gekruisd. Anyway, mooi dat het werkt :-)
Ik heb hier een scriptje dat het dataverkeer meet van verschillende IP's (valt te gebruiken op een masquereading-bak). Ik heb het ooit gehad van iemand hier op het forum, maar weet helaas niet meer van wie (in de readme staat zijn mailadres: stefan.folkerts at usa.net). Toch nogmaals bedankt ervoor 
Als iemand ergens webspace kan regelen, dan kan het zo online. Het is een .tar.gz van 39kB. Er zitten enige instructies bij om het geheel werkend te krijgen, dus dat moet wel lukken. Het script is ipchains-based, maar ook dat kan nooit een groot probleem zijn (de iptables-logfunctie is toch gelijk qua syntax aan die van ipchains?). Iemand die nog ergens 39kB kan hosten? Ik heb zelf even geen tijd om een account ergens aan te gaan vragen.
* odysseus heeft het nog steeds niet geinstalleerd, maar zal er op korte termijn weer eens naar kijken.
Als iemand ergens webspace kan regelen, dan kan het zo online. Het is een .tar.gz van 39kB. Er zitten enige instructies bij om het geheel werkend te krijgen, dus dat moet wel lukken. Het script is ipchains-based, maar ook dat kan nooit een groot probleem zijn (de iptables-logfunctie is toch gelijk qua syntax aan die van ipchains?). Iemand die nog ergens 39kB kan hosten? Ik heb zelf even geen tijd om een account ergens aan te gaan vragen.
* odysseus heeft het nog steeds niet geinstalleerd, maar zal er op korte termijn weer eens naar kijken.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Odysseus:
gooi het maar in de incoming van ftp://gemini.luon.net
gooi het maar in de incoming van ftp://gemini.luon.net
Pagina: 1