• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:55
Goedemiddag,

Ik wil ben voornemens mijn enkelsteens muur van de aangebouwde garage te isoleren het gaat alleen om de buitenmuur het idee is om met hightack pir+osb strak tegenaan te zetten zolder folies en luchtspouw zal dit goed gaan of kan ik met deze constructie problemen verwachten?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjUWReo5hMyHj5HPO-TCTDfLODQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VG4vs87ffNBPTDuhkSeseBCR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door H143 op 06-04-2023 17:27 ]

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:39

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Een muur is zelde zo recht. dat dat echt goed werkt. en je hebt weinig backup, een kleine lucht spouw kan veel oplossen qua vocht doorslag etc. je kan trouwens ook slecht de naden afplakken, dus een geheel dampdicht scherm gaat het in dit geval ook in theorie niet worden. ik zou gewoon latten aanbrengen (volgens mij staat dat ook nagenoeg altijd in de montage handleiding)

pir of eps plakken kan opzich prima maar dan is het eigenlijk altijd een constructie waarbij de isolatie aan de buitenkant zit

[ Voor 14% gewijzigd door twain4me op 06-04-2023 17:22 ]

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:42
Ik denk dat je raggels tegen de muur moet maken, daar tussen isolatie (glaswol etc) daar een folie overheen (damp variabele), tengels, en dan je gips.

Op die manier zou je eventueel stroompunten kunnen maken, en mits juist toegepast, een hoop ellende met vocht voorkomen.

Live from Denmark