Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Mijn laptop heeft een kruis door de batterij staan, er wordt aangegeven "No Battery Detected"

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, up to date

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
alle mogelijke tips die op deze pagina van Dell worden gegeven, hebben mijn probleem niet opgelost

https://www.dell.com/comm...-is-detected/td-p/3146334

Ik had een nieuwe (geen originele) batterij gekocht in eerste instantie, omdat ik dacht dat de originele dood was. Aangezien de laptop alleen nog maar aanging en bleef als deze met de adapter op de stroom zat.
Na installatie van de nieuwe batterij, was dat nog precies hetzelfde.

Hierna heb ik echt alle tips die op de Dell site worden gegeven geprobeerd, maar tevergeefs. Dit is zowel met de nieuwe als de oude batterij. Ik heb er niet veel verstand van verder, maar zou het een moederbord probleem kunnen zijn ? Of de kabel van de batterij naar het bord ? Of connecties daarvan ? Zoja, hoe kan ik de connecties nakijken / repareren ?

De laptop werkt verder supergoed, maar ik zou het fijn vinden om ook zonder op de stroom te zitten hem te kunnen gebruiken ..
Iemand hier ervaring mee ? Tips ? Desnoods tegen betaling wil ik hem graag bij een mede tweaker brengen (niet te ver van Den Haag)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:54
Was de oude batterij wel een originele Dell?
En zit er een recente bios update in?
Ik kwam namelijk wel dit tegen:

IFIXIT: New battery is bad? (Latitude E5550)
OK this has been solved..

When the replacement battery came in also not able to communicate i suspected a change in the firmware..
This laptop was on the latest A24 so i downgraded it to A14. Now it works.
It seems that firmware Latitude E5550 A22 is when they changed the charging circuit routine and broke the ability to charge aftermarket batteries.. I suspect this is happening to any dell laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
hoi de oude batterij is een originele DELL ja.

Dat van de bios ga ik weer even induiken. Het was me niet gelukt om een geforceerde bios update te doen namelijk. Iets met Bitlocker, wat ik niet kon veranderen .. Hmm maar een downgrade dus, ik ga er zo even in duiken.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
The_Doman schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:55:
Was de oude batterij wel een originele Dell?
En zit er een recente bios update in?
Ik kwam namelijk wel dit tegen:

IFIXIT: New battery is bad? (Latitude E5550)

[...]
Helaas, zowel een upgrade van de bios als een downgrade verhelpen mijn probleem niet :-(

Nog steeds dezelfde melding en kruis ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Ik zie nu wel in 1x het oplaad lampje wit naar oranje knipperen de hele tijd. Ik neem aan dat dat een melding is dat er iets niet goed is met batterij. Ik heb een nieuw kabeltje besteld. Wellicht dat dat nog iets oplevert. Als dat allemaal niet helpt, ga ik er toch maar mee naar een shop / of ik wacht tot ik in Thailand ben en laat het daar fixen (maar dat duurt nog 6 weken, en wilde eigenlijk in vliegtuig laptop gebruiken)