Hoi!
Binnenkort hoop ik te mogen afstuderen en als beloning mag ik m'n eerste game-pc gaan bouwen, yay!
Ik was benieuwd of iemand nog tips voor mij heeft? Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een systeem waar ik zowel mee kan gamen als werken. Voor werk maak ik gebruik van programma's als Adobe Photoshop, InDesign en (sporadisch) Premiere Pro. De games die ik graag zou willen spelen zijn: Battlefield, Call of Duty, GTA, Red Dead Redemption 2, Assassins Creed, Sims, Horizon FW, HL.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus Rog Strix monitor, (1440p/144hz) en een Philips 328E9FJAB monitor (1440p/75hz), daarnaast heb ik al een fijne muis, maar ben nog wel op zoek naar een mechanisch toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles om de pc te bouwen en dus nog een mechanisch toetsenbord. Denk dat ik een Keychon (full size) ga kopen, geen idee welke variant nog.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hecht geen waard aan RGB.
Ga je overklokken?
Wellicht in de toekomst, geen idee nog.
Wat verwacht je van ons?
De onderstaande lijst heb ik zelf samengesteld, dus ik ben benieuwd of ik de goede keuzes heb gemaakt, of dat jullie nog tips hebben! Zo heb ik bijvoorbeeld geen idee of dit moederbord wel een goede keuze is voor deze processor? Of kan ik beter voor een andere gaan? Dus ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties voor betere opties of keuzes.
Ik zal ook even wat keuzes uitleggen
- aio koeler: Ik vind deze gewoon heel erg mooi, heb verder ook geen enkele reden.
- gpu: ik wil graag de radiator van de aio aan de voorzijde monteren, dan kan de gpu niet langer zijn dan 300mm, dus kwam ik op deze 4070ti uit.
- Kast: Ja, ook gewoon mooi. Betaal je dan ook meer voor.
Binnenkort hoop ik te mogen afstuderen en als beloning mag ik m'n eerste game-pc gaan bouwen, yay!
Ik was benieuwd of iemand nog tips voor mij heeft? Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een systeem waar ik zowel mee kan gamen als werken. Voor werk maak ik gebruik van programma's als Adobe Photoshop, InDesign en (sporadisch) Premiere Pro. De games die ik graag zou willen spelen zijn: Battlefield, Call of Duty, GTA, Red Dead Redemption 2, Assassins Creed, Sims, Horizon FW, HL.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus Rog Strix monitor, (1440p/144hz) en een Philips 328E9FJAB monitor (1440p/75hz), daarnaast heb ik al een fijne muis, maar ben nog wel op zoek naar een mechanisch toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles om de pc te bouwen en dus nog een mechanisch toetsenbord. Denk dat ik een Keychon (full size) ga kopen, geen idee welke variant nog.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hecht geen waard aan RGB.
Ga je overklokken?
Wellicht in de toekomst, geen idee nog.
Wat verwacht je van ons?
De onderstaande lijst heb ik zelf samengesteld, dus ik ben benieuwd of ik de goede keuzes heb gemaakt, of dat jullie nog tips hebben! Zo heb ik bijvoorbeeld geen idee of dit moederbord wel een goede keuze is voor deze processor? Of kan ik beter voor een andere gaan? Dus ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties voor betere opties of keuzes.
Ik zal ook even wat keuzes uitleggen
- aio koeler: Ik vind deze gewoon heel erg mooi, heb verder ook geen enkele reden.
- gpu: ik wil graag de radiator van de aio aan de voorzijde monteren, dan kan de gpu niet langer zijn dan 300mm, dus kwam ik op deze 4070ti uit.
- Kast: Ja, ook gewoon mooi. Betaal je dan ook meer voor.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 AORUS ELITE AX (rev 1.0) | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti WindForce OC 12G | € 909,- | € 909,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 148,- | € 148,- |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X63 | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 157,25 | € 157,25 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (met heatsink) 1TB | € 114,90 | € 114,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.171,95 | ||