Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies nodig: eerste (futureproof) gamepc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• carlynl
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-11 10:53
Hoi!

Binnenkort hoop ik te mogen afstuderen en als beloning mag ik m'n eerste game-pc gaan bouwen, yay!
Ik was benieuwd of iemand nog tips voor mij heeft? Alvast bedankt! :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een systeem waar ik zowel mee kan gamen als werken. Voor werk maak ik gebruik van programma's als Adobe Photoshop, InDesign en (sporadisch) Premiere Pro. De games die ik graag zou willen spelen zijn: Battlefield, Call of Duty, GTA, Red Dead Redemption 2, Assassins Creed, Sims, Horizon FW, HL.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus Rog Strix monitor, (1440p/144hz) en een Philips 328E9FJAB monitor (1440p/75hz), daarnaast heb ik al een fijne muis, maar ben nog wel op zoek naar een mechanisch toetsenbord.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles om de pc te bouwen en dus nog een mechanisch toetsenbord. Denk dat ik een Keychon (full size) ga kopen, geen idee welke variant nog.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hecht geen waard aan RGB.

Ga je overklokken?
Wellicht in de toekomst, geen idee nog.

Wat verwacht je van ons?
De onderstaande lijst heb ik zelf samengesteld, dus ik ben benieuwd of ik de goede keuzes heb gemaakt, of dat jullie nog tips hebben! Zo heb ik bijvoorbeeld geen idee of dit moederbord wel een goede keuze is voor deze processor? Of kan ik beter voor een andere gaan? Dus ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties voor betere opties of keuzes.

Ik zal ook even wat keuzes uitleggen
- aio koeler: Ik vind deze gewoon heel erg mooi, heb verder ook geen enkele reden.
- gpu: ik wil graag de radiator van de aio aan de voorzijde monteren, dan kan de gpu niet langer zijn dan 300mm, dus kwam ik op deze 4070ti uit.
- Kast: Ja, ook gewoon mooi. Betaal je dan ook meer voor. :D

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenGigabyte B650 AORUS ELITE AX (rev 1.0)€ 259,-€ 259,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 4070 Ti WindForce OC 12G€ 909,-€ 909,-
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Charcoal Black€ 148,-€ 148,-
1WaterkoelingNZXT Kraken X63€ 139,90€ 139,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N€ 154,90€ 154,90
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 157,25€ 157,25
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (met heatsink) 1TB€ 114,90€ 114,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.171,95

Alle reacties

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:43
Wat mij betreft is dit een solide build die je in elkaar heb geflanst.

Wat betreft het moederbord, deze heeft wel een matige audiocodec. Mocht je dus waarde hechten aan goede audio onder een externe DAC aan te schaffen, is dit iets waar je naar kunt kijken.

Zelf ben ik qua AIO's meer fan (huehue) van het merk Arctic, gezien deze een zeer goede price to performance ratio hebben. Alleen de looks hebben ze dan weer niet😢.

[ Voor 4% gewijzigd door KilleBladhark op 06-04-2023 15:28 ]

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

qua ssd: pak de kc3000 en bespaar 8 euro. als je toch de samsung wilt pak dan de versie zonder heatsink. aangezien je gekozen moederbord 3 gekoelde slots heeft is dit niet nodig.

dit moederbord zou ook voldoende zijn.
uitvoering: Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0)

is er een reden dat je de versie met window pakt ipv mesh? aangezien je niets geeft om rgb

[ Voor 17% gewijzigd door Eentje op 06-04-2023 16:38 . Reden: extra info plus format ]

There eent no place like home

• carlynl
KilleBladhark schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:28:
Wat mij betreft is dit een solide build die je in elkaar heb geflanst.

Wat betreft het moederbord, deze heeft wel een matige audiocodec. Mocht je dus waarde hechten aan goede audio onder een externe DAC aan te schaffen, is dit iets waar je naar kunt kijken.

Zelf ben ik qua AIO's meer fan (huehue) van het merk Arctic, gezien deze een zeer goede price to performance ratio hebben. Alleen de looks hebben ze dan weer niet😢.
Thanks!
Ik zag inderdaad dat de audiocodec bij deze wat minder was. Ik kwam eerste ook uit op de MSI MAG B650 Tomahawk, maar een mobo van hetzelfde merk als de gpu leek me passender.

Ik zal de arctic eens bekijken! (Ik moest grinniken om 'fan')

• carlynl
Eentje schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:09:
qua ssd: pak de kc3000 en bespaar 8 euro. als je toch de samsung wilt pak dan de versie zonder heatsink. aangezien je gekozen moederbord 3 gekoelde slots heeft is dit niet nodig.

dit moederbord zou ook voldoende zijn.
uitvoering: Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0)

is er een reden dat je de versie met window pakt ipv mesh? aangezien je niets geeft om rgb
Goede tip, zal inderdaad die zonder heatsink bestellen.

Wat betreft het mobo die jij voorstelt geen PCI-e 5.0 heeft, daarom had ik die uitgesloten. Leek me voor de toekomst wellicht handig?
Daarnaast heeft de aorus 2 extra pcb layers. Geen idee of dat veel verschil maakt, maar dit is voor de warmte beter toch?

Ik heb voor de clear versie gekozen voor de aio en omdat ik dat iets mooier vind. Geen duidelijke reden verder.

[ Voor 10% gewijzigd door carlynl op 06-04-2023 18:17 ]

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

Denk je dat je een pci-e 5.0 ssd gaat gebruiken? Tegen de tijd dat videokaarten dit volledig gaan gebruiken is de rest van je pc de bottleneck. Nu al 50 euro hiervoor betalen is niet echt nodig.

wat is de reden dat je waterkoeling en geen lucht?

[ Voor 12% gewijzigd door Eentje op 06-04-2023 19:33 ]

There eent no place like home

• carlynl
Eentje schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:22:
Denk je dat je een pci-e 5.0 ssd gaat gebruiken? Tegen de tijd dat videokaarten dit volledig gaan gebruiken is de rest van je pc de bottleneck. Nu al 50 euro hiervoor betalen is niet echt nodig.

wat is de reden dat je waterkoeling en geen lucht?
Goed om te weten; in dat geval ga ik eens naar dat andere moederbord kijken, dank!

Een waterkoeler vind ik er simpelweg mooier uitzien, een luchtkoeler ziet er altijd uit als zo'n massief blok.
Pagina: 1