Hey,
Na jaren sparen is het eindelijk zover.
Ik zal graag een game-pc willen aanschaffen, dit waarschijnlijk via Azerty assemblage service.
Daarmee ook deze topic om de vragen om deze samenstellingen te controleren, en eventueel te verbeteren. Waarvoor alvast bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral sim-racing, en occasioneel warzone, en wat de toekomst brengt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1.500 > 2.000€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets, heb nu wel een draadloze toetsenbord, muis is een kleintje in aanschaf, momenteel 29inch 1080 monitor, die ik ga vervangen voor een Samsung G9 32:9. Mijne huidige dan gebruiken als extra.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, Heb vooral gemerkt dat voor games AMD de beste prijs/kwaliteit geeft, Mijn gevoel zegt ook AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil vooral op 1440p, en 144hz smooth kunnen spelen, en natuurlijk goeie tijden rijden.
In stilte en koelte, en toekomstbestendig.
Ga je overklokken?
Neen, ik en er niets van, heb ook geen behoefte, is ook niet nodig.
Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien dit mijne 1st build is, en dus geen ervaring heb, zit ik met twijfels.
-Processors, AMD 7 7800x3d, denk dat dit overkill is, en dat de 7700x voldoende is?
-Moederbord, Hierin heb ik de B boven de X gekozen, verstandig? 40>50€ prijsverschil
-Videokaart, Prijs/kwaliteit misschien het beste?
-Behuizing, logische keuze, maar opbouwhoogte voor koeler is max 170mm, mijne gekozen koeler is 165 hoog, is dit verstandig?
-Processorkoeling, is 165 hoog, voor een kast met maximaal 170mm?
-Ventilators, De kast levert 2, wil deze graag vanboven en achter hebben, de rgb graag vooraan, heb ook overdruk, hopelijk niet teveel, of zijn 2x140mm misschien beter?
-Geheugen, 32gb, volgens de reviews, een van de beter.
-Voeding, Ik twijfel, kdacht 1st aan 750w, maar ik zie veel in de nieuwe build 1000w verschijnen, dus ik speel op veilig met 850W, verstandig?
-SSD, klassieke keuze
Alvast bedankt voor de hulp.
Na jaren sparen is het eindelijk zover.
Ik zal graag een game-pc willen aanschaffen, dit waarschijnlijk via Azerty assemblage service.
Daarmee ook deze topic om de vragen om deze samenstellingen te controleren, en eventueel te verbeteren. Waarvoor alvast bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral sim-racing, en occasioneel warzone, en wat de toekomst brengt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1.500 > 2.000€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets, heb nu wel een draadloze toetsenbord, muis is een kleintje in aanschaf, momenteel 29inch 1080 monitor, die ik ga vervangen voor een Samsung G9 32:9. Mijne huidige dan gebruiken als extra.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, Heb vooral gemerkt dat voor games AMD de beste prijs/kwaliteit geeft, Mijn gevoel zegt ook AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil vooral op 1440p, en 144hz smooth kunnen spelen, en natuurlijk goeie tijden rijden.
In stilte en koelte, en toekomstbestendig.
Ga je overklokken?
Neen, ik en er niets van, heb ook geen behoefte, is ook niet nodig.
Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien dit mijne 1st build is, en dus geen ervaring heb, zit ik met twijfels.
-Processors, AMD 7 7800x3d, denk dat dit overkill is, en dat de 7700x voldoende is?
-Moederbord, Hierin heb ik de B boven de X gekozen, verstandig? 40>50€ prijsverschil
-Videokaart, Prijs/kwaliteit misschien het beste?
-Behuizing, logische keuze, maar opbouwhoogte voor koeler is max 170mm, mijne gekozen koeler is 165 hoog, is dit verstandig?
-Processorkoeling, is 165 hoog, voor een kast met maximaal 170mm?
-Ventilators, De kast levert 2, wil deze graag vanboven en achter hebben, de rgb graag vooraan, heb ook overdruk, hopelijk niet teveel, of zijn 2x140mm misschien beter?
-Geheugen, 32gb, volgens de reviews, een van de beter.
-Voeding, Ik twijfel, kdacht 1st aan 750w, maar ik zie veel in de nieuwe build 1000w verschijnen, dus ik speel op veilig met 850W, verstandig?
-SSD, klassieke keuze
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Tray | € 339,- | € 339,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6950 XT | € 689,- | € 689,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 112,90 | € 112,90 |
| 1 | Ventilators | Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm | € 89,94 | € 89,94 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 115,90 | € 115,90 |
| 1 | Voedingen | Gigabyte Aorus P850W | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
| Totaal | € 1.955,44 | |||
Alvast bedankt voor de hulp.