Spouwmuur geïsoleerd, maar niet tevreden en met vragen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Hallo,

Afgelopen dinsdag hebben wij de buitenmuur laten isoleren met supafill (vlokken), maar we zijn over de afwerking, voorlichting en het gehele proces niet tevreden. Voordat we zijn begonnen met het laten plaatsen van spouwmuur isolatie hebben we een onafhankelijk expert en meerdere bedrijven gehad voor de juiste voorlichting |:( .

Allereerst kwamen de monteurs ruim twee uur te laat en bleek de planning niet goed te zijn gecommuniceerd :?. De gaten zijn vervolgens geboord en volgespoten. Hierna zijn de voegen aangesmeerd met grijs voegsel ipv van de creme kleur voegen die wij hebben. Helaas is dit ook het geval bij de ventilatiestenen die van oorsprong in de voeg zaten.

Daarna zijn de ventilatiebuizen naar de kruipruimte erin gemaakt, de monteurs wilden niet onder de vloer dus het was onze eigen risico of we een leiding raakte. Uiteindelijk zijn wij onder de vloer gegaan om aan te geven waar ze moesten boren. Na het boren zijn ventilatie kapjes erop gezet. Helaas is deze afwerking ook een drama. Eentje mist een schroef, een aantal zitten volledig scheef en de meeste kapjes zijn te klein voor de boorgaten. Je ziet nu dus alsnog open gaten onder en boven de ventilatieroosters. Vooraf was bepaald dat we 6 ventilatieroosters nodig hadden, maar de monteur vond dat te veel. Na wat pushen zijn er uiteindelijk 5 in geboord.

Daarnaast zien we ook op plekken dat de vlokken eruit komen. Dit is bij een buiten deurkozijn en bij het dak. Wij hoorde vandaag dat deze huizen open spouwmuren hebben en dus niet aan de bovenkant dicht zijn gemaakt. Voorlichting?

De monteurs hadden ook een emmer, blik en ijzerzaag geleend. Alleen de ijzerzaag lag op de oprit en de rest is spoorloos verdwenen. Wij ontdekten deze dingen, nadat we alles buiten alsnog moesten opruimen en afspuiten.

Ik heb een gevoel dat dit niet de normale manier van werken moet zijn bij het plaatsen van spouwmuurisolatie. Terugrekenend waren de uurlonen ook niet normaal meer (3 uur geweest met 2 man), zijn extra berekenden m2 waar blijkbaar geen spouw zat niet verrekend net als het extra ventilatie rooster.
Mijn vragen zijn dan ook alsvolgt:

- Is de voeg kleur acceptabel?
- Hoe omgaan met de slecht afgewerkte ventilatieroosters?
- Moest de bovenkant van de spouwmuur eerst dicht gemaakt worden, dit geld ook bij de buiten deurkozijn?

Hopelijk kan iemand ons hierbij helpen _/-\o_ , want de factuur ligt al wel op de mat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ymx8uwJgSQgcFI7kwCmQ8d9H-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEANZuvy20aqFZFGqeruQxOr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVJvv7ayPJYbGh0PQHVV-VF2Z1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hhlVH5fovOdtvDfgoo0Q5xC7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ui1R3iahHGbPkUbXBFSA-vQ6V1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SypgWTfWQgCukjaTeq0B3t1B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Remtronica op 06-04-2023 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 18:57
- De voegkleur zou ik zeker wat mee doen. zeker als dit vooral is besproken. Een mondelinge afspraak staat ook vast. Edit - de foto's staan er nu pas. Het kan zijn dat de voegkleur nog wat bijtrekt qua kleur.
- Slechte ventilatieroosters zou ik ze ook zeker voor terug laten komen. Dat is gewoon slordig en hadden ze goed moeten boven op de juiste roosters voor moeten gebruiken.
- Je laatste puntje hadden ze toch zelf moeten toelichten of moeten aanpakken? Jij hebt als klant toch niet de bouwkundige kennis in huis? En hadden ze überhaupt wel moeten starten zonder dit te controleren of navragen?

Maar belangrijk, wat staat er allemaal zwart op wit? In mail, offertes etc.? En heb je al contact gehad met het bedrijf hierover?
Mijn tip (helaas uit ervaring), wacht nog even met betalen van de factuur en probeer het te regelen. Ook al doen ze beloftes om het te komen fixen, wacht in elk geval met het betalen van (een redelijk deel van) de factuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Headshot_NL op 06-04-2023 13:51 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:21
Klinkt redelijk dramatisch.
Ben je puur voor de goedkoopste offerte gegaan? Of heb je ook naar reviews gekeken?

Ik heb het zelf ruim een jaar geleden laten toen. Toen ook naar reviews gekeken. Uiteindelijke keuze gemaakt. Dat is verder prima gegaan. Voeg kleur perfect, nette mensen, rommel netjes opgeruimd.
Geen ventilatieroosters geplaatst (zaten er al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Headshot_NL schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:48:
- De voegkleur zou ik zeker wat mee doen. zeker als dit vooral is besproken. Een mondelinge afspraak staat ook vast. Edit - de foto's staan er nu pas. Het kan zijn dat de voegkleur nog wat bijtrekt qua kleur.
- Slechte ventilatieroosters zou ik ze ook zeker voor terug laten komen. Dat is gewoon slordig en hadden ze goed moeten boven op de juiste roosters voor moeten gebruiken.
- Je laatste puntje hadden ze toch zelf moeten toelichten of moeten aanpakken? Jij hebt als klant toch niet de bouwkundige kennis in huis? En hadden ze überhaupt wel moeten starten zonder dit te controleren of navragen?

Maar belangrijk, wat staat er allemaal zwart op wit? In mail, offertes etc.? En heb je al contact gehad met het bedrijf hierover?
Mijn tip (helaas uit ervaring), wacht nog even met betalen van de factuur en probeer het te regelen. Ook al doen ze beloftes om het te komen fixen, wacht in elk geval met het betalen van (een redelijk deel van) de factuur.
Bedankt voor je reactie. Ik wacht inderdaad nog met betalen. Inderdaad vooral het laatste punt baat mij grote zorgen. Ik heb inderdaad geen bouwkundige kennis in huis om dit allemaal te voorzien. Toevallig hoorden we via familie dat we voor de zekerheid de kruipruimte moesten controleren om te voorkomen dat hier geen spouw lekken waren. Dit hebben wij vooraf wel dichtgemaakt, maar nooit geweten dat dit ook bij het dak en buiten deur moest? Ik vindt ook dat dit soort dingen vooraf gecommuniceerd had moeten worden.
KNed schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:55:
Klinkt redelijk dramatisch.
Ben je puur voor de goedkoopste offerte gegaan? Of heb je ook naar reviews gekeken?

Ik heb het zelf ruim een jaar geleden laten toen. Toen ook naar reviews gekeken. Uiteindelijke keuze gemaakt. Dat is verder prima gegaan. Voeg kleur perfect, nette mensen, rommel netjes opgeruimd.
Geen ventilatieroosters geplaatst (zaten er al)
De reviews waren uitstekend, maar het was absoluut niet het goedkoopst. Wij waren op zoek naar een club die professioneel en met een hoge kwaliteit werkt. Helaas valt dit hier niet onder vind ik. Daarnaast werd dit bedrijf ook in de buurt door de onafhankelijke experts aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
Zelf in de zomer van vorig jaar mijn huis volledig laten isoleren door Bestisol, geen reclame maar ik ben er oprecht blij mee.

Ik wou een bedrijf dat uit de buurt kwam zodat wanneer het fout zat ik er langs kon gaan om vragen te stellen (de juiste isolatie is erg belangerijk)

Verder heb ik meerdere bedrijgen 2x laten langs komen. hier zat ongeveer een jaar tussen, alleen Bestisol kwam persoonlijk een 2e keer langs, dat zegt ook wat over de mensen die er werken. mijn wensen waren veranderd en ik wou deze doornemen. de andere bedrijven hadden gewoon een geupdate offerte gestuurd die niet meer accuraat was.

Voor wat je lucht toevoer betreft, het is erg slecht dat ze niet onder de vloer wouden, ik weet niet hoe je kruipruimte er uit ziet (vochtig of heel vies) maar nog steeds hadden ze daar zelf moeten kijken hoe het precies zat.

wat betreft de afwerking dit is gewoon gehaast werk, de steen is gebroken en die hadden ze moeten vervangen.

maar je gereedschap wat je zelf uitleent is iets voor jezelf om achter aan te gaan, ik snap dat een bedrijf gewoon alles in de bus gooit

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:21
Remtronica schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:06:
[...]

De reviews waren uitstekend, maar het was absoluut niet het goedkoopst. Wij waren op zoek naar een club die professioneel en met een hoge kwaliteit werkt. Helaas valt dit hier niet onder vind ik. Daarnaast werd dit bedrijf ook in de buurt door de onafhankelijke experts aanbevolen.
Klinkt als dat je de goede stappen hebt gedaan. Wel jammer dat jij dan zo'n ervaring hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 18:57
Klikt ook een beetje als een goed bedrijf met goede eigen medewerkers. Maar vaak huren ze dan toch goedkope (buitenlandse) krachten in die het werk mogen uitvoeren.

Vooral dit stukje is gewoon bizar:
de monteurs wilden niet onder de vloer dus het was onze eigen risico of we een leiding raakte
Dat is toch een deel van je werk... ik was er niet onder gekropen en het ze toch echt zelf laten doen.

Mijn advies is alles even telefonisch bespreken en dat daarna ook per mail te doen. Telefonisch is de snelste manier maar op de mail heb je wat meer daadwerkelijk "op papier" staan. Misschien valt het allemaal wel mee en komen ze zonder problemen langs om het allemaal weer te fixen.

[ Voor 25% gewijzigd door Headshot_NL op 06-04-2023 14:27 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBS
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 27-06 13:29

DBS

Goedemorgen, Ik kwam toevallig dit topic tegen. Wij boren dagelijks kruipruimteventilatie en om direct met de deur in huis te vallen, de afwerking is niet wat je zou mogen verwachten.

Ik kan wel bevestigen dat wij niet altijd onder de vloer kijken. Dit heeft te maken met het punt dat het erg omslachtig is om dit op je juiste manier te doen volgens de geldende wetgeving voor bedrijven, vluchtplan en een RI&E. Heel officieel moet je met 2 personen aanwezig zijn, kruipen met een touw of kabel aan je voor het geval dat je onwel wordt, gasmeting om bijvoorbeeld de concentratie Radon gas te meten en werken met voldoende luchtcirculatie dmv ventilatoren.

Een particulier mag in principe doen wat die wilt en gaat alles net iets simpeler. Bovenstaande is natuurlijk ook afhankelijk van de toegankelijkheid wat steeds lastiger is geworden door na-isolatie en zijn sommige kruipruimtes deels niet toegankelijk.

Praktijk is dat er veel cowboys zijn op deze markt doordat er nou eenmaal veel na-geïsoleerd wordt en isolatie bedrijven in ons vakgebied zitten omdat ze toch al op locatie zijn.

Uiteraard hebben wij veel ervaring met diamantboringen en kunnen vanaf de woonkamer vaak wel zien en inschatten wat we tegen kunnen komen. In de afgelopen 12 maanden hebben wij 1 keer een deurbel kabel doorgesneden en die bleek ooit opgehangen te zijn op een plek die niet logisch is (aangrenzend kantoor) maar mocht vervangen worden door een Ring draadloze deurbel.

Wellicht kan je kijken of je roosters te vervangen zijn door tilmar roosters die verlijmd kunnen worden en controleer direct of de hoogte kloppend is tov de verdiepingsvloer.

[ Voor 0% gewijzigd door teacher op 05-06-2025 22:29 ]

Pagina: 1