Flutter app op iphone zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattergijz
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-02 14:30
Hi allemaal,
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen aangezien het een erg specifiek geval is, maar here goes.

Ik ben op dit moment een app aan het ontwikkelen met Flutter, echter om deze op een iPhone te krijgen en daarop te kunnen testen moet ik een mac device hebben.
Nou heb ik begrepen dat ik hiervoor minstens Xcode v13.0 of hoger moet hebben. Zelf heb ik geen verstand van welk mac device welke versie van Xcode kan runnen.
Ik had al een macbook pro uit 2018 aangeschaft, maar die is te oud om macOS13 (Ventura) te runnen.

Mijn vraag is dus, welke macbooks kunnen macOS 13 runnen?
En betekent macOS 13 ook altijd dat minstens Xcode v13.0 erop gezet kan worden?

Verdere tips/informatie over flutter apps voor ios maken/testen is welkom.
Alvast hartelijk bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Xcode 13 is ondersteund vanaf macOS 11.3, zie https://developer.apple.com/support/xcode/
Als het goed is kan je die wel op je macbook installeren.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:45
mattergijz schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:00:
Hi allemaal,
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen aangezien het een erg specifiek geval is, maar here goes.

Ik ben op dit moment een app aan het ontwikkelen met Flutter, echter om deze op een iPhone te krijgen en daarop te kunnen testen moet ik een mac device hebben.
Nou heb ik begrepen dat ik hiervoor minstens Xcode v13.0 of hoger moet hebben. Zelf heb ik geen verstand van welk mac device welke versie van Xcode kan runnen.
Ik had al een macbook pro uit 2018 aangeschaft, maar die is te oud om macOS13 (Ventura) te runnen.

Mijn vraag is dus, welke macbooks kunnen macOS 13 runnen?
En betekent macOS 13 ook altijd dat minstens Xcode v13.0 erop gezet kan worden?

Verdere tips/informatie over flutter apps voor ios maken/testen is welkom.
Alvast hartelijk bedankt!
Elke Macbook uit 2018 kan Ventura draaien.

Ventura supports the following Mac models:

iMac (2017 or later)
iMac Pro (2017)
MacBook (2017)
MacBook Air (2018 or later)
MacBook Pro (2017 or later)
Mac Mini (2018 or later)
Mac Pro (2019)
Mac Studio (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsEsDee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

EsEsDee

The Certified Derailer

die MacBook Pro uit 2018 is helemaal niet te oud voor Ventura?

Ik ken Flutter niet, maar als deze een .ipa uitspuugt zijn er ook nog tal van andere manieren om te sideloaden naar je iDevice. Geef maar een seintje als je daar een duwtje voor in de richting moet hebben

Uncontrollable & Incompatible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:40
De MacBook Pro uit 2018 kan gewoon Ventura draaien met de laatste Xcode. In Xcode kun je dan vervolgens je Release Schema op 'Release' zetten en dan als simulator 'any iOS device' kiezen. Je kunt dan vervolgens je app archiven. Daarna kun je deze via de Organizer een ipa bestand uit laten spugen. Dit is de onderste optie als je op 'distribute app' klikt. Het ipa bestand (en de rest van de bestanden, waaronder het manifest bestand) kun je uploaden op een webserver. Daarna kun je met een scriptje de URL openen op je iPhone en de app direct installeren. Zo doe ik het al jaren met mijn React Native apps.

https://www.hexnode.com/b...te-apps-via-manifest-url/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightscope
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-08 15:59
Ik ben ook bezig met Flutter leren. Ik kan je vertellen dat zolang jij het niet published (al is het privé) dat jij je iPhone niet kan loskoppelen van je laptop, want dan beëindigd hij de app (anders kon je dingen side loaden ;-) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Nightscope schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:45:
Ik ben ook bezig met Flutter leren. Ik kan je vertellen dat zolang jij het niet published (al is het privé) dat jij je iPhone niet kan loskoppelen van je laptop, want dan beëindigd hij de app (anders kon je dingen side loaden ;-) ).
News flash: je kúnt je app sideloaden zoals ik hierboven heb aangegeven. Ik heb mijn iPhone ook niet de hele dag aan mijn MacBook Pro hangen, maar mijn app doet het gewoon. ;)

Ik geloof dat je tot 3 apps tegelijkertijd kan sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightscope
Dennisweb schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:39:
[...]

News flash: je kúnt je app sideloaden zoals ik hierboven heb aangegeven. Ik heb mijn iPhone ook niet de hele dag aan mijn MacBook Pro hangen, maar mijn app doet het gewoon. ;)

Ik geloof dat je tot 3 apps tegelijkertijd kan sideloaden.
Echt? Wauw dan loop ik nog achter 8)7 . Heb jij wat documentatie wat je aan kan raden want ik kan het niet zo snel vinden _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Nightscope schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:06:
[...]

Echt? Wauw dan loop ik nog achter 8)7 . Heb jij wat documentatie wat je aan kan raden want ik kan het niet zo snel vinden _/-\o_ .
Yep. Zo doe ik het:

https://blog.ricardoperei...OS-app-using-public-link/

Je moet je iPhone UDID wel eerst toegevoegd hebben aan je profiel via Developer Portal.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisweb op 22-04-2023 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdnz
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Nightscope schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:45:
Als je hem compiled voor release in plaats van debug zou hij gewoon moeten blijven werken als je de telefoon loskoppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightscope
mdnz schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:26:
[...]

Als je hem compiled voor release in plaats van debug zou hij gewoon moeten blijven werken als je de telefoon loskoppelt.
Ik moet nog inlezen wat voor handelingen ik moet doen in Flutter want zonder debug zal hij het ook niet doen zonder kabel. Ik vermoed iets in xcode.

Edit: ik heb nog geen betaalde developer account moet ik toevoegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nightscope op 23-04-2023 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Kan je dit dan niet gebruiken om te testen?
https://expo.dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Nightscope schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:22:
[...]

Ik moet nog inlezen wat voor handelingen ik moet doen in Flutter want zonder debug zal hij het ook niet doen zonder kabel. Ik vermoed iets in xcode.

Edit: ik heb nog geen betaalde developer account moet ik toevoegen.
Zonder betaald account kun je inderdaad alleen tetheren (bekabeld een app installeren op je iPhone).

Als je een betaald account hebt, kun je waarschijnlijk je Schema aanpassen onder Edit Schema en hem dan op ‘Release’ in plaats van ‘Debug’ zetten. Tenminste, zo werkt het voor React Native wel. Die twee frameworks liggen vrij dichtbij elkaar qua opzet. :)
Pagina: 1