Creative Soundblaster Audigy

Pagina: 1
Acties:

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Topicstarter
Ik heb eens wat informatie bekeken over de Soundblaster Audigy en op zich is het een leuke ontwikkeling :) . Ik vind alleen dat het niet zo'n heel grote vooruitgang is om er echt een nieuwe naam aan te geven. Tenminste niet als ik de verhalen lees. FireWire support, wat extra effecten en betere drivers. Dan houdt het wel zo'n beetje op.

En wat betreft het verschil tussen de Audigy Platinum en de Audigy Platinum eX; ik vind het bar klein. De eX heeft een externe drive-bay, maar mij lijkt dat je met een kleine aanpassing de drive-bay van de Platinum ook buiten je computer kunt leggen. En er zit iets meer software bij de eX. Maar het prijsverschil is wel 250 gulden!! Lijkt me niet de moeite waard.

En de (semi-)professionals onder ons, hoe denken jullie over de Platinum versies van de Audigy? De duurste is fl 949,- . Lijkt me dat je voor dat geld toch wel wat beters kunt halen? Je kunt dan bijv. een Audigy player halen als sampler als je met Soundfonts wilt werken (of je haalt bijv. Gigasampler LE voor gigalibrairies). En daarnaast een M-audio of een Hoontech kaart.

Mij lijkt de Audigy op zich een interessante kaart alleen zijn de Platinum versies denk ik te duur voor wat ze bieden. De concurrentie in die sector is nu eenmaal vrij groot.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dhardware.net/features/cl_audigy/pics/Aud_PR_b.jpg

Ik word btw wel een beetje gek van die marketing praat op de site van soundblaster. Als ze nu eens wat samples hadden van effecten of zo :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

....en wat is je vraag nu :?

Beetje retorische verhaaltje...

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Het is wel de bedoeling dat je leest natuurlijk:
En de (semi-)professionals onder ons, hoe denken jullie over de Platinum versies van de Audigy? De duurste is fl 949,- . Lijkt me dat je voor dat geld toch wel wat beters kunt halen?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Een vergelijkende test met een terratec kaartje zou leuk zijn... De EWS64 serie van dat merk ligt ongeveer in dezelfde prijscategorie.
Ik ben zelf ook op zoek naar een kaartje met een betere sound/noise verhouding; minder ruis dus dan m'n huidige sb128i. De Audigy/EWS64 series vallen jammergenoeg een beetje buiten m'n budget :'(

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 14:59 schreef zteph het volgende:
Een vergelijkende test met een terratec kaartje zou leuk zijn... De EWS64 serie van dat merk ligt ongeveer in dezelfde prijscategorie.
Ik ben zelf ook op zoek naar een kaartje met een betere sound/noise verhouding; minder ruis dus dan m'n huidige sb128i. De Audigy/EWS64 series vallen jammergenoeg een beetje buiten m'n budget :'(
Wat wil je er precies mee doen dan?

Verwijderd

Op zich is zo'n Audigy wel interessant voor een amateur muzikant (om het maar zo te noemen); vooral de sampler/sf2 speler is handig. En nu eindelijk echt Asio drivers...
Maar de surround functie is dan niet nodig (iig niet voor muziek doeleinden).
Met welke geluidskaart binnen het budget van de Audigy heb je ook een goede kwaliteit geluidskaart + een soort van sampler?

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Je zou een Terratec EWX24/96 kunnen aanschaffen icm de EXS24 van Emagic. Die sampler is stukken beter dan de ingebouwde sampler van de Audigy en de geluidskwaliteit van de Terratec is geweldig. Dan ben je ook voor rond de duizend piek klaar denk ik. :)

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

je wordt getilt waar je bijstaat :(
De Audigy Platinum (EX) is gericht op muzikanten. Gamers hebben niks aan de Platinum (zie SB site).
Maar wat moet een muzikant met SB zooi? Voor 1000 gulden haal je echte kaart van ... nouja gebruik de search :) Erectionjackson weet wel welke topic ik bedoel ;)

De nieuwe EMU chip is 4x zo krachtig als de oude. Vind ik niet eens zo'n voorsprong eigenlijk. Nu alleen maar hopen dat de oude chip ook overweg kan met EAX3 (zal wel niet vanuit strategisch marketing opzicht). :'(

Wat ik trouwens ook niet kan terugvinden in de Audigy specs is of het kaartje 96KHz aan kan. Wel 24bit ad/da conversie, maar niks over sample frequentie. Heb je het nodig? nee :) Maar echte (semi)professionele kaarten bieden het wel.
De hoge prijs zit 'm vooral weer in de bijgeleverde software. Ik zag o.a. Cubasis VST 2.0 in het pakket zitten. Kost los toch iets van 200 gulden.

Gewoon Hoontech DSP 2000 kopen, heb je naast ASIO ook GSIF compatibiliteit enzo ;) Ohja en 8 ins/outs in losse breakoutbox ... damn alleen zo weinig software :o boeiuh! ;)
Pagina: 1