Hallo allen,
hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
We hebben laatst opgemerkt, dat een van onze servers via ManageEngine patcher niet werkt.
Elke keer een fail krijgen we bij 1 patch voor Windows Defender.
Nu heb ik zitten kijken, heb het vermoeden dat er iets fouts its via de windows defender.
Die is namelijk greyed out, het rare is niet alle servers zijn greyed out bij optie (turn on windows defender)
zo wat heb ik zelf gedaan.
De basis dingen die je vrijwel overal vindt op het internet (google)
CMD
dism uitvoeren, (niet geholpen)
scannow uitvoeren.(niet geholpen)
gpos bekijken,
regedit files kijken, proberen dingen te verwijderen (Hier kan ik niet een regfile verwijderen, geen idee waarom komt telkens terug.
Helaas heeft niets geholpen,
iemand enige idee, wat ik nog kan doen?
Dezelfde patch heeft dan wel weer op onze andere servers gewerkt (uitgevoerd) zonder problemen.
waar niet alle greyed out ware, en sommige weer wel. echt apart.
goed of ik kijk verkeerd?
hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
We hebben laatst opgemerkt, dat een van onze servers via ManageEngine patcher niet werkt.
Elke keer een fail krijgen we bij 1 patch voor Windows Defender.
Nu heb ik zitten kijken, heb het vermoeden dat er iets fouts its via de windows defender.
Die is namelijk greyed out, het rare is niet alle servers zijn greyed out bij optie (turn on windows defender)
zo wat heb ik zelf gedaan.
De basis dingen die je vrijwel overal vindt op het internet (google)
CMD
dism uitvoeren, (niet geholpen)
scannow uitvoeren.(niet geholpen)
gpos bekijken,
regedit files kijken, proberen dingen te verwijderen (Hier kan ik niet een regfile verwijderen, geen idee waarom komt telkens terug.
Helaas heeft niets geholpen,
iemand enige idee, wat ik nog kan doen?
Dezelfde patch heeft dan wel weer op onze andere servers gewerkt (uitgevoerd) zonder problemen.
waar niet alle greyed out ware, en sommige weer wel. echt apart.
goed of ik kijk verkeerd?
[ Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 06-04-2023 09:08 ]