Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjannn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-03 19:44
Na goede ervaringen met N-track in Combinatie met Microsoft overgestapt naar Apple i.c.m. Logic Pro, iMac en apogee duet. Dit heeft nooit zo goed gewerkt. Wat ik nu begrepen heb is dat de mac mini voldoende krachtig is om lekker muziek te kunnen maken. Als ik een liedje opnemen zit er aardig wat data in. is de mini een goede oplossing in combinatie met apogee duet? En is m2 pro dan een must?

[ Voor 3% gewijzigd door Marjannn op 05-04-2023 23:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:34
Wat is het voordeel van mac? Als je aangeeft dat het voor jou niet goed werkt lekker overstappen.

Wat alle andere reviewers ook vinden, het is jouw ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:42

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Komt de huidige iMac uit het jaar kruik, of is deze nog redelijk recent? Een M1 Mac Mini zou voldoende moeten zijn, zou wel minimaal voor 16GB werkgeheugen gaan.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjannn
Dank voor reacties. De reden om bij apple te blijven zijn de loops en de apogee. Begrijp van drift dat de mini dan goed samenwerkt met apogee, toch?
De huidige mac is wel beetje ouder inmiddels 2015 ofzo. Maar bij Mac mini heb ik die niet nodig, maar kan beeldscherm er op. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Marjannn op 07-04-2023 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Welke iMac heb je nu dan? Want als een vrij recente iMac niet naar je zin is, dan zal een Mac Mini niet per se heel veel beter gaan werken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjannn
Hahn, ik kijk als ik thuis ben maar vooralsnog een standaard Imac. Volgens medewerker amac is m2 sowieso sneller dan bijv mac studio (en dan vast nog sneller dan mijn huidige imac). Maar misschien begrijp ik verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Juist Logic & een apogee zouden op een Mac prima moeten performen.

Ik draai een oude Mac Pro met een motu en kan aardig ver gaan voordat ik Tracks naar audio moet bouncen.

Wat doe je er precies mee ? Heel zware plug-in chains maken over enorm veel kanalen ?

Onthoud de Beatles deden het met een 8 (of 4 ) track en overdubben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjannn
Nee meeste tracks zijn gewoon met rode met buizen versterker opgenomen . Gitaar en zang. En inderdaad enkele tracks per song.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjannn
Nou, dit is m dan 🤣;
Processornaam: Quad-Core Intel Core i5
Processorsnelheid: 2,9 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 4
L2-cache (per core): 256 KB
L3-cache: 6 MB
Geheugen: 8 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjannn
Ps idd logic en apogee zijn de redenen om bij apple te blijven. De vraag is dan eerder, als je muziek maakt, welke volstaat dan als je snelheid en gebruiksgemak wil. Macbook pro met m2 of mini? De gewone Imac redt t denk net niet?

[ Voor 74% gewijzigd door Marjannn op 08-04-2023 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
als ik kijk naar je huidige imac dan vind ik een (vermoedelijk 4e of 6e) generatie core i5 met 8gb wel een beetje magertjes voor de software die je draait,

althans erg afhankelijk van hoeveel je van die software vraagt natuurlijk.

het grootste nadeel (voor jouw) zal natuurlijk zijn dat je nu een imac hebt terwijl je van plan bent over te stappen naar een mac mini... het grootste probleem van de mac mini is bijvoorbeeld al dat er relatief weinig beelschermen bestaan die compatible zijn met hoe een mac mini zaken als scherm-helderheid regelt..

een duidelijk voorbeeldje is dat ik mijn 4k LG ips scherm niet kon dimmen vanaf mijn macbook air m1 of mijn mac mini m1, (ook niet met externe programmatjes uit de appstore), terwijl ik dat onder windows (vanaf mijn nieuwe laptop met een programmatje (twinkle tray via ddc-ci) wel kan. als je dus gaat overstappen naar een mac mini, en je wilt er wat dat betreft niet op achteruit gaan, zul je eerst daar naar op zoek moeten... boeit het je echter niet dan zijn er natuurlijk meer dan genoeg best wel goede schermen die samen met een mac mini tot een redelijk geprijsde upgrade zouden kunnen leiden.

wat betreft snelheden, ik durf zo niet te zeggen dat een m2 mac mini sneller zou zijn dan een mac studio, maar voor zover ik begrijp zijn ze wel een stuk goedkoper.

vooral omdat hier eerder ook al is aangeraden toch maar voor 16gb te kiezen (al was het maar omdat je ram later niet kunt upgraden) heb ik even wat vergelijkingsmateriaal voor je in een linkje gezet: klink hier

als ik de prijzen dan even vergelijk lijkt het me vrij logisch dat de mac mini m1 door zijn relatief hoge prijs gewoon afvalt als je je beseft dat je voor ongeveer 100 euro minder evenveel ram en meer cpu kracht zou kunnen krijgen ten kosten van een beetje lokale opslag **

als je dan kijkt naar het verschil tussen de 256gb mac mini m2 en de imac 24 inc m1... dan loop je al snel teggen een prijs verschil aan van zo'n 800 euro... daar kun je verdomde goede (maar helaas niet van apple zelf) pc monitoren van kopen, mogelijk zelfs in de prijs-cathegorie dat de app lunar (betaald) de schermhelderheid (alleen ondersteund via usb3/thunderbolt 3***) ook nog kan aanpassen. in dat geval zou je je huidige imac kunnen verkopen (of weggeven) een een geheel nieuwe setup neer kunnen zetten.

edit:
** waarvan ik in eigenlijk alle topics altijd zeg: 20gbit usb3.2 en/of thunderbord is nauwelijks meerbaar trager en onnoemelijk veel goedkoper dan extra opslag kopen bij apple...
*** dus niet ondersteund via hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjannn
Klopt, thanks voor bevestiging! Inderdaad investeren in CPU. Was inmiddels al voor m2 pro 32 gb gegaan dus voorlopig alles lekker snel. Kan de imac als scherm gebruiken met thunderbolt😀🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:34
i-chat schreef op donderdag 13 april 2023 @ 01:03:

een duidelijk voorbeeldje is dat ik mijn 4k LG ips scherm niet kon dimmen vanaf mijn macbook air m1 of mijn mac mini m1, (ook niet met externe programmatjes uit de appstore), terwijl ik dat onder windows (vanaf mijn nieuwe laptop met een programmatje (twinkle tray via ddc-ci) wel kan. als je dus gaat overstappen naar een mac mini, en je wilt er wat dat betreft niet op achteruit gaan, zul je eerst daar naar op zoek moeten...
Dit was voor mij onbekend. Ik zit er namelijk aan te denken in de toekomst volledig over te stappen naar Apple.
Maar mijn huidige 3440x1440 LG lijkt niet ondersteund te worden. Dat zou zwaar irritant zijn. Met wat gegoogle kwam ik uit bij Lunar app. Was dat een van de apps die je geprobeerd hebt die niet werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Lunar werkte inderdaad niet

Nu heb ik sindsdien wel gelezen dat het ondertussen wel schijnt te werken als je een usb-c scherm hebt

Verder ook geen idee of een eventuele apple m2 versie dit euvel ook heeft
Pagina: 1