2x in het verkeerde topic, dus nu een eigen topic gemaakt:
Lang verhaal, probeer het zo beknopt mogelijk te vertellen:
Heb momenteel 2x Unifi Pro AP's. Via app geïnstalleerd, dus enorm beperkte instellingen. Ik wil graag een gasten netwerk dus moet ik alles verwijderen, resetten en opnieuw instellen via pc. Is mogelijk, maar wel weer een gedoe (kabel trekken, 1st world problems).
Nu kreeg ik het advies om de UniFi's in te ruilen voor bv een Deco M4 set, want gebruiksvriendelijkere interface.
Helaas geen PoE, dus verder gekeken en uitgekomen op de X50.
Op zich moeite waard om te proberen, want makkelijker en leuke features zoals bv parentel control, bezochte urls etc.
Echter, nu blijkt, als ik de nodes als AP instel (ipv router) dan vervallen die functies.
Andere oplossing is dan nog om mijn huidige router te vervangen voor een Archer.
Dan heb ik een hele tp-link serie met bijbehorende gemak en features.
Maar wat is nu wijsheid. Is deze hele switch de moeite waard?
En kan ik zomaar mijn huidige router vervangen?
Ik heb glasvezel via Youfone, en helpdesk tp-link zei het volgende
Lang verhaal, probeer het zo beknopt mogelijk te vertellen:
Heb momenteel 2x Unifi Pro AP's. Via app geïnstalleerd, dus enorm beperkte instellingen. Ik wil graag een gasten netwerk dus moet ik alles verwijderen, resetten en opnieuw instellen via pc. Is mogelijk, maar wel weer een gedoe (kabel trekken, 1st world problems).
Nu kreeg ik het advies om de UniFi's in te ruilen voor bv een Deco M4 set, want gebruiksvriendelijkere interface.
Helaas geen PoE, dus verder gekeken en uitgekomen op de X50.
Op zich moeite waard om te proberen, want makkelijker en leuke features zoals bv parentel control, bezochte urls etc.
Echter, nu blijkt, als ik de nodes als AP instel (ipv router) dan vervallen die functies.
Andere oplossing is dan nog om mijn huidige router te vervangen voor een Archer.
Dan heb ik een hele tp-link serie met bijbehorende gemak en features.
Maar wat is nu wijsheid. Is deze hele switch de moeite waard?
En kan ik zomaar mijn huidige router vervangen?
Ik heb glasvezel via Youfone, en helpdesk tp-link zei het volgende
Dat klopt, tenzij uw modem/router in de bridge te zetten is, maar u heeft YouFone en daar gaat het niet of dat u een pure glasvezel vervinding heeft, dan zou u het modem/router van YouFone er tussen uit kunnen halen en de Deco rechtstreeks op de mediaconverter kunnen aansluiten. U hoeft dan alleen bij YouFone de VLAN ID's voor het internet en de IPTV op te vragen en in te stellen op de Deco. Wij geven daar voor de rest geen ondersteuning op, maar het is wel mogelijk als het een echte glas verbinding is met een media converter ertussen. Hou er ook rekening mee dat een eventuele vaste telefoon verbinding in dat geval ook vervalt.
Andere opties zijn er helaas niet en dat heeft ermee te maken dat er gewoon al een router voor staat.