Telenet 360 wifi6 Mesh problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGopTweakers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-04-2023
Al lang Telenet klant omdat ons gezin gewoon veel verbruikt tegelijk.

WiFi in huis is al altijd slecht geweest, ondanks een router, drie WiFi boosters plus twee powerlines.
Dus WiFi 6 Mesh lijkt de uitkomst te zijn.

Ga dus een setje met wat pods halen maar krijg zelfs de router niet werkend. Na twee winkelbezoeken en twee uur aan de lijn met de technische dienst geen oplossing. Alles werkt maar inloggen op het netwerkje lukt niet. Lijkt alsof paswoord corrupt is. Gelukkig besluiten ze een technieker te sturen, over 14 dagen….euh excuseer, ooit van thuiswerken gehoord? Oude modem terug aanhangen kan niet meer , 4G gaat weer direct op zijn, Proximus, trek aub snel die fiber tot bij ons. Netwerk is zichtbaar, na ingeven paswoord telkens kan geen verbinding maken met dit netwerk.

Hoe kan dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het is niet specifiek een oplossing voor dit probleem, maar: als er daadwerkelijk zoveel gebruik is, wordt het dan niet tijd voor een aantal degelijke, (semi-)professionele bekabelde access points? Dit soort provider- en/of consumentenspul blijft namelijk altijd een compromis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
BGopTweakers schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:42:
Al lang Telenet klant omdat ons gezin gewoon veel verbruikt tegelijk.

WiFi in huis is al altijd slecht geweest, ondanks een router, drie WiFi boosters plus twee powerlines.
Dus WiFi 6 Mesh lijkt de uitkomst te zijn.

Ga dus een setje met wat pods halen maar krijg zelfs de router niet werkend. Na twee winkelbezoeken en twee uur aan de lijn met de technische dienst geen oplossing. Alles werkt maar inloggen op het netwerkje lukt niet. Lijkt alsof paswoord corrupt is. Gelukkig besluiten ze een technieker te sturen, over 14 dagen….euh excuseer, ooit van thuiswerken gehoord? Oude modem terug aanhangen kan niet meer , 4G gaat weer direct op zijn, Proximus, trek aub snel die fiber tot bij ons. Netwerk is zichtbaar, na ingeven paswoord telkens kan geen verbinding maken met dit netwerk.

Hoe kan dit?
Telenet heeft “tijdelijk” extra drukte. Dat is in ieder geval al zo sinds 6 maanden.
Na het opzeggen van mijn TV heb ik drie maanden lang Telenet regelmatig moeten bezoeken en de helpdesk moeten bellen om de Facturatie ook te laten aanpassen. Winkelverkopers geven ondertussen toe dat het een grote puinhoop is en veel achterstanden op de technische afdelingen.

Eerlijk gezegd zou ik zoveel mogelijk weg blijven van Telenet apparatuur. Juist omdat je het alleen kunt beheren via de Telenet portal, die ook nog eens regelmatig onbereikbaar is vanwege werken (idd, ze doen wel van alles maar je merkt vooral de downtime :P ).
Als je zelf een beetje handig bent, raad ik aan om een router met een aantal access points aan te leggen. Je hebt dan geen last van storing zoals je wel zult ondervonden met Powerline adapters of via mesh netwerken.
Wil je graag een goedkope oplossing, die door externen beheerd wordt, dan blijft Telenet een goede optie (mits je vertraging geen probleem vindt).

Btw: slechte WiFi dekking gaat niet verbeteren door Telenet te vervangen door Proximus - adsl/4g/glasvezel/coax zijn allemaal de verbinding tot je voordeur, en jouw WiFi netwerk begint pas daar achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BG_tweakersnet
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-01 10:25
Hoi,

ondertussen probleem opgelost,

idd puinhoop daar. Komtbij dat echt niemand binne Telenet getraind is over dat nieuwe Mesh systeem van hen, noch over hoe dat systeem geactiveverd wordt bij hen.

Heb 3 winkelbedienden gesproken, 2 medewerkers van de technische dienst (jullie kenne dat wel, uren aan de lijn hangen en maar vanalles proberen), gechat met 2.

Geen enkele van hen wist hoe dat geactiveerd werd bij Telenet zelf.

Probleem was dus gewoon effe wachten to die activatie gebeurd was, en grappige is, dat was nergens te zien in hun systemen.

Maar, nu het werkt, super systeem, heb een ouder abo met 350 Mb en haal vlot overal 286 Mbnu, zelfs op zolder waar geen pod hangt 150 Mb. Op plekke waar we voorheen niks hadden, nu ook die 286Mb.

Heb nu 1 router + 3 PODS (waarschijnlijk ga ik zelfs toekomen met 2 pods maar omdat de TV een lijntje moet heb ik daar een POD moeten zetten), vroeger; router docsis 3.1+ 3 wifi repeaters + 2 powerlines en die installatie leverde dus echt brol wifi op.

Op 3 jaar tijd gaat me dat 300 euro kosten, tegen dan hopelijk glasvezel voor de deur of een nieuwer systeem.