Beste mensen,
Ik ben redelijk dom aangelegd als het gaat om Performance issues van mijn PC dus wil ik graag van jullie horen waar dit probleem vandaan komt.
Ik heb een wat oudere PC (6 jaar) en eigenlijk heb ik weinig problemen ondervonden tot nu, 2 jaar terug overleed mijn GPU en dat was het. Ik speel met 2 schermen waarvan voorheen 1 (mijn game scherm) op 2560 x 1440 en mijn 2e troep scherm op 1920 x 1080.
Toen overleed mijn game monitor en besloot ik 2 nieuwe 2560 x 1440 schermen van IIyama aan te schaffen. 165 hz leuke dingen.
en hier begint mijn probleem. Het lijkt er verdacht veel op dat mijn pc ze niet trekt ofzo. Als ik aan het gamen ben en er staat een youtube filmpje op of een stream of voetbal oid op mijn 2e scherm hapert dat gewoon.
Ook soms als ik op mijn bureaublad sta met mijn game scherm en ik beweeg mijn muis over het filmpje hapert dit ook. In ieder geval kan ik op dit moment niet eens Total war spelen en iets er naast aan zetten want haperen of stotteren hoe je het wil noemen doet dit altijd.
Waar kan dit probleem in liggen en hoe op te lossen? kan ik er een 2e (dezelfde) GPU in doen om dit beter te laten functioneren of ligt t probleem compleet ergens anders?
Mijn huidige setup:
ASRock Z170 Gaming K6 Intel Z170 (Skylake PCH-H)
Intel Core i7-6700K
16 GB DDR4 SDRAM DDR4-2134 / PC4-17000 DDR4 SDRAM UDIMM
GIGABYTE RX Vega 56 GAMING OC (GV-RXVEGA56GAMING OC)
AMD Radeon RX Vega 56 PCIe v3.0 x16 (8.0 GT/s) @ x16 (8.0 GT/s)
Microsoft Windows 11 Home (x64) Build 22621.1413
2x iiyama Prolite GB2770QSU-B1 Red Eagle
Ik heb drivers geupdate
windows opnieuw geinstalleerd
hardware acceleratie uit of aan of weer uit of weer aan gehad
in de AMD instellingen kloten (heb ik 0 verstand van)
andere kabels geprobeerd
andere resoluties
andere refresh rate
wie weet het probleem te vinden en een oplossing aan te dragen?
alvast bedankt, Gerard
Ik ben redelijk dom aangelegd als het gaat om Performance issues van mijn PC dus wil ik graag van jullie horen waar dit probleem vandaan komt.
Ik heb een wat oudere PC (6 jaar) en eigenlijk heb ik weinig problemen ondervonden tot nu, 2 jaar terug overleed mijn GPU en dat was het. Ik speel met 2 schermen waarvan voorheen 1 (mijn game scherm) op 2560 x 1440 en mijn 2e troep scherm op 1920 x 1080.
Toen overleed mijn game monitor en besloot ik 2 nieuwe 2560 x 1440 schermen van IIyama aan te schaffen. 165 hz leuke dingen.
en hier begint mijn probleem. Het lijkt er verdacht veel op dat mijn pc ze niet trekt ofzo. Als ik aan het gamen ben en er staat een youtube filmpje op of een stream of voetbal oid op mijn 2e scherm hapert dat gewoon.
Ook soms als ik op mijn bureaublad sta met mijn game scherm en ik beweeg mijn muis over het filmpje hapert dit ook. In ieder geval kan ik op dit moment niet eens Total war spelen en iets er naast aan zetten want haperen of stotteren hoe je het wil noemen doet dit altijd.
Waar kan dit probleem in liggen en hoe op te lossen? kan ik er een 2e (dezelfde) GPU in doen om dit beter te laten functioneren of ligt t probleem compleet ergens anders?
Mijn huidige setup:
ASRock Z170 Gaming K6 Intel Z170 (Skylake PCH-H)
Intel Core i7-6700K
16 GB DDR4 SDRAM DDR4-2134 / PC4-17000 DDR4 SDRAM UDIMM
GIGABYTE RX Vega 56 GAMING OC (GV-RXVEGA56GAMING OC)
AMD Radeon RX Vega 56 PCIe v3.0 x16 (8.0 GT/s) @ x16 (8.0 GT/s)
Microsoft Windows 11 Home (x64) Build 22621.1413
2x iiyama Prolite GB2770QSU-B1 Red Eagle
Ik heb drivers geupdate
windows opnieuw geinstalleerd
hardware acceleratie uit of aan of weer uit of weer aan gehad
in de AMD instellingen kloten (heb ik 0 verstand van)
andere kabels geprobeerd
andere resoluties
andere refresh rate
wie weet het probleem te vinden en een oplossing aan te dragen?
alvast bedankt, Gerard