Model S 75D (zonder CCS upgrade) opladen bij Supercharger

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomboNL
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-04-2023
Afglelopen vrijdag de Tesla Model S 75D over kunnen nemen van een collega die uit dienst gaat. In het weekend vol goede moed naar een Tesla Supercharger in Weert gereden om de auto op te laden. Hier was echter geen laadpaal aanwezig met de juiste aansluiting. (Type 2 - Mennekes). De auto heeft namelijk geen CCS upgrade gehad.

De vorige bereider verzekerde mij dat er wel degelijk Superchargers zijn waar wel de juiste Type 2 aansluitingen aanwezig zijn. Is er een manier om dit te achterhalen? Hoe kan ik zien bij welke superchargers ik terecht kan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Heb je niet een adapter erbij gekregen? Volgens mij is dat je oplossing.

Edit/
Dit idee YouTube: Tesla Model S CCS2 Retrofit and Final Warranty Service | Ludicrous F...

[ Voor 63% gewijzigd door DaMightyWackO op 05-04-2023 19:18 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

In de auto kun je op het scherm zoeken naar de superchargers die compatibel zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TomboNL schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:01:
Afglelopen vrijdag de Tesla Model S 75D over kunnen nemen van een collega die uit dienst gaat. In het weekend vol goede moed naar een Tesla Supercharger in Weert gereden om de auto op te laden. Hier was echter geen laadpaal aanwezig met de juiste aansluiting. (Type 2 - Mennekes). De auto heeft namelijk geen CCS upgrade gehad.

De vorige bereider verzekerde mij dat er wel degelijk Superchargers zijn waar wel de juiste Type 2 aansluitingen aanwezig zijn. Is er een manier om dit te achterhalen? Hoe kan ik zien bij welke superchargers ik terecht kan?
Compatible Superchargers zullen de 150kW modellen zijn, en niet de V3 250kW modellen. Dit zou je wel moeten kunnen zien in de app/op het scherm.

That being said: regel die CCS upgrade even.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomboNL
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-04-2023
Dank allen voor de reacties. Ik rijd deze Tesla tot September, dan gaat hij uit de lease. Dus ben zelf nog aan het overwegen of het de moeite waard is om de CCS upgrade nog te kopen