Gaming router naast Mesh systeem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2024
Hallo,

Momenteel heb ik Giganet internet van Ziggo (1 Gbit/s), waarbij ik deze Linksys Atlas Pro 6 in gebruik heb (2 stuks). De eerste node heb ik direct gekoppeld via LAN-kabel aan het Ziggo modem en de tweede staat in een aparte kamer.

Korte woonomschrijving: we wonen in een appartement, niet heel groot, 3e (hoogste) verdieping, met in totaal 6 appartementen per blok (geen idee of dit relevant is om te vermelden). Binnen een aantal maanden is er wel het plan om naar een huis te verhuizen in plaats van het huidige appartement.

De kabel van de tweede node is recent kapot gegaan, dus hier moet ik nog een nieuwe kabel voor aanschaffen. Ik merk nu dat ik op de slaapkamer geen volledig bereik heb, nadat deze tweede node tijdelijk niet meer in gebruik is.

Nu zag ik op Amazon deze ASUS ROG Rapture GT-AX6000 Dual Band Gaming Router voor €194,81 en vroeg me af of het enige toevoeging heeft om deze naast het Mesh systeem te plaatsen? Of kan ik het beste het geld sparen en op het Mesh systeem door blijven gaan?

Indien er nog meer informatie nodig is, hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Uhmazing34 op 05-04-2023 18:04 ]