Lage bitrate (Delta)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimSpot03
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-04 10:33
Ik heb sinds kort een gigabit connectie via Delta. Ik wilde laatst mijn desktop weer eens gebruiken om voor het eerst in lange tijd te gamen. Ik heb echter maar op 1 poort van mijn modem de beschikking over de volledige 1000 mbit die ik zou moeten krijgen. Aan deze poort (LAN 1) heb ik nu mijn Deco m5 hangen. Ik heb nu mijn desktop aan LAN 2 hangen. LAN 2 heeft volgens de tabel hieronder (staat bij de instellingen van de Nokia modem) maar beschikking tot 100 mbit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPhseEtgjQBbPdd4Du2dDJ7DP68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FpF9EvEkszsF9ZLxTmvLwy2Y.png?f=fotoalbum_large

Ik zou graag ook op mijn desktop de beschikking willen hebben tot een gigabit connectie. Is er iets wat ik zelf kan doen om dit voor elkaar te krijgen?

Beste antwoord (via TimSpot03 op 05-04-2023 23:40)

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 16:06

ResuCigam

BOFH

Dat is heel lastig: Je zou eens andere stopcontacten kunnen proberen voor je powerline, misschien maakt dat nog uit. Je kunt zelfs een ander merk/type powerline adapters proberen maar het blijft lastig. Een andere optie is een (usb) wifi kaartje halen voor je pc en via de Deco M5 verbinden maar ook dat garandeert geen 1000 Mb. Een kabel trekken is de meest stabiele oplossing.

We do what we must because we can.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Probeer eens een andere kabel voor je desktop (die van de Deco M5 bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimSpot03
Dan schiet de LAN 1 ook naar 100. Het ligt dus aan mijn desktop. Of zou het ook kunnen liggen aan de powerline adapters die ik gebruik? Ik vind het echter wel vreemd, omdat ik via mijn vorige provider met dezelfde powerline adapters en dezelfde desktop gewoon om de maximale snelheid van mijn abonnement zat (ongeveer 150 mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03
Bij powerline is er alleen een verbinding tussen de powerline en je desktop, het modem speelt dan ook helemaal geen rol bij de linkspeed op de desktop

[ Voor 4% gewijzigd door mad-dog op 05-04-2023 18:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Heb je de mogelijkheid om met een utp kabel rechtstreeks je desktop met je modem te verbinden?
Powerline adapters zijn nou niet de meest stabiele apparaten in een netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 16:32
zet een kleine gigabit switch op LAN1, en sluit je desktop en de Deco aan op de switch.
Kost weinig en je hebt er veel plezier van :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Je zult dingen moeten uitsluiten, zoals @EverLast2002 al zei: sluit je desktop eens rechtstreeks aan zonder de powerline adapters.
reinier68 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:35:
zet een kleine gigabit switch op LAN1, en sluit je desktop en de Deco aan op de switch.
Kost weinig en je hebt er veel plezier van :-)
Dat is nergens voor nodig, daar ligt het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimSpot03
Ik heb nu mijn desktop naar beneden gehaald om te testen en via een directe verbinding krijg ik wel de gewenste snelheid. Het ligt dus aan de powerline adapters. Ik woon in een oud huis, deze heeft geen internetkabels die naar boven lopen. Is er een manier om toch een hogere snelheid te krijgen zonder kabels te moeten trekken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Dat is heel lastig: Je zou eens andere stopcontacten kunnen proberen voor je powerline, misschien maakt dat nog uit. Je kunt zelfs een ander merk/type powerline adapters proberen maar het blijft lastig. Een andere optie is een (usb) wifi kaartje halen voor je pc en via de Deco M5 verbinden maar ook dat garandeert geen 1000 Mb. Een kabel trekken is de meest stabiele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimSpot03
Mm... Dan ga ik denk ik eens kijken naar de opties rondom kabels trekken. In ieder geval bedankt voor de hulp!
Pagina: 1