Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Vraag
Alle reacties
[ Voor 5% gewijzigd door vincedd op 06-04-2023 08:32 ]
... maar op de tekening maak je een bocht van 90 graden!John245 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:27:
Volgens de leverancier moet ik een buigradius van 30 graden aanhouden.
Moet dat geen buigradius van 30mm zijn?
/f/image/tRCdCqm9TNcHtPqO1lo35bfS.png?f=fotoalbum_large)
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Wat bedoel je met een deelbare flex?vincedd schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:31:
Dat gaat passen . Ik zou hem flauw in de bocht leggen aan de rechterkant in een deelbare flex die je erom kan klappen. Dan vangt de flex de klappen op als er kabels overheen worden getrokken.
Ik will hem inderdaad in de bocht leggen van de onderkant naar de rechterkant toe.
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
30 mm lijkt mij llogischer, maar ze geven 30 graden aan.Xander schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:46:
[...]
... maar op de tekening maak je een bocht van 90 graden!
Moet dat geen buigradius van 30mm zijn?
[Afbeelding]
Hij moet om de bocht van 90 graden maar ik leg hem natuurlijk niet strak om de hoek
Zoek maar eens op deelbare flex. Dat is een flexibele buis, die je uit elkaar kan halen en daar de glasvezel in kan leggen.John245 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 07:40:
[...]
Wat bedoel je met een deelbare flex?
Ik will hem inderdaad in de bocht leggen van de onderkant naar de rechterkant toe.
Over de die buigradius zal ik mij niet te druk maken, zolang de vezel maar niet haaks de hoek om gaat. Ik werk dagelijks met glasvezelpatches en weet uit ervaring dat het wel wat kan hebben .
Glasvezel kan overigens best wat hebben. In een netwerkopstelling die ik op mijn werk heb zit tussen 2 apparaten ook een glasvezel opgerold, de diameter van dat rolletje is minder dan 10cm omdat anders de deur van het rack niet dicht past.
[ Voor 44% gewijzigd door sypie op 07-04-2023 14:04 ]
Zou ik dan ook een stukje hiervan in de goot kunnen leggen? Of is daarvan de diameter (50 mm) te groot?vincedd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:51:
[...]
Zoek maar eens op deelbare flex. Dat is een flexibele buis, die je uit elkaar kan halen en daar de glasvezel in kan leggen.
Over de die buigradius zal ik mij niet te druk maken, zolang de vezel maar niet haaks de hoek om gaat. Ik werk dagelijks met glasvezelpatches en weet uit ervaring dat het wel wat kan hebben .
:fill(white):strip_exif()/f/image/LEzszkvFrfrw966fzuFh8347.png?f=user_large)
Dat is waarschijnlijk een patckabel. Ik heb hier een OM3 met 16 vezels en daar wil ik graag zo weinig risico mee lopen. Maar ik ben het met je eens dat het wel wat kan hebben.sypie schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:03:
Of bedoelen ze een radius van 30 keer de diameter? Dat is wat men bij PVC buizen voor elektra namelijk doet. (alleen dan een kleiner getal uiteraard)
Glasvezel kan overigens best wat hebben. In een netwerkopstelling die ik op mijn werk heb zit tussen 2 apparaten ook een glasvezel opgerold, de diameter van dat rolletje is minder dan 10cm omdat anders de deur van het rack niet dicht past.
Nu ik de kabel heb zijn er ook meer gegevens bekend.vincedd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:51:
[...]
Zoek maar eens op deelbare flex. Dat is een flexibele buis, die je uit elkaar kan halen en daar de glasvezel in kan leggen.
Min. Bend Radius dynamic (E6): 15 x Ø
Min. Bend Radius static (E11): 10 x Ø
Min. Bend Radius fibers: 25 mm
Moet ik de statische aanhouden? 6 mm x 10 = 6 cm?
Dat klinkt heel wat logischer dan "30 graden".John245 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:31:
[...]
Nu ik de kabel heb zijn er ook meer gegevens bekend.
Min. Bend Radius dynamic (E6): 15 x Ø
Min. Bend Radius static (E11): 10 x Ø
Min. Bend Radius fibers: 25 mm
Moet ik de statische aanhouden? 6 mm x 10 = 6 cm?
Ja, je moet inderdaad die 10x6mm = 60mm aanhouden. Dat past dus prima in een goot van 100mm.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KKLImKKnLylkvhhOATTcQHOo.jpg?f=user_large)
Een stukje "split/flexible tubing" gekocht zodat het netjes in de bochten ligt. Niet helemaal deelbaar maar de kabel kan er wel in.vincedd schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:31:
Dat gaat passen . Ik zou hem flauw in de bocht leggen aan de rechterkant in een deelbare flex die je erom kan klappen. Dan vangt de flex de klappen op als er kabels overheen worden getrokken.
Alle kabels (uiteindelijk totaal 18) worden niet getrokken maar netjes in de kabelgoot gelegd. Komen dus geen krachten op de glasvezel. en de glasvzel zal als laatste gelegd worden.