[linux] Mozilla 0.9.1 multi-user?

Pagina: 1
Acties:

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Een hele tijd geleden heb ik Mozilla 0.9.1 geïnstalleerd. Ik heb nu op mijn computer een account voor mijn vriendin gemaakt, maar zij kan Mozilla niet starten. Eerst was er dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
/usr/local/mozilla/run-mozilla.sh /usr/local/mozilla/mozilla-bin 2
MOZILLA_FIVE_HOME=/usr/local/mozilla
  LD_LIBRARY_PATH=/usr/local/mozilla:/usr/local/mozilla/plugins
     LIBRARY_PATH=/usr/local/mozilla:/usr/local/mozilla/components
     SHLIB_PATH=/usr/local/mozilla
        LIBPATH=/usr/local/mozilla
     ADDON_PATH=/usr/local/mozilla
    MOZ_PROGRAM=/usr/local/mozilla/mozilla-bin
    MOZ_TOOLKIT=
      moz_debug=0
     moz_debugger=
       gModeSwitchBit = 0x0

Registering plugin 0 for: "*","All types",".*"
Registering plugin 0 for: "application/x-shockwave-flash","Shockwave Flash","swf"
Registering plugin 1 for: "application/futuresplash","FutureSplash Player","spl"
Registering plugin 0 for: "application/x-java-vm","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 1 for: "application/x-java-applet","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 2 for: "application/x-java-applet;version=1.1","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 3 for: "application/x-java-applet;version=1.1.1","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 4 for: "application/x-java-applet;version=1.1.2","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 5 for: "application/x-java-applet;version=1.1.3","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 6 for: "application/x-java-applet;version=1.2","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 7 for: "application/x-java-applet;version=1.2.1","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 8 for: "application/x-java-applet;version=1.2.2","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 9 for: "application/x-java-applet;version=1.3","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 10 for: "application/x-java-applet;jpi-version=1.3.0_01","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 11 for: "application/x-java-bean","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 12 for: "application/x-java-bean;version=1.1","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 13 for: "application/x-java-bean;version=1.1.1","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 14 for: "application/x-java-bean;version=1.1.2","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 15 for: "application/x-java-bean;version=1.1.3","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 16 for: "application/x-java-bean;version=1.2","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 17 for: "application/x-java-bean;version=1.2.1","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 18 for: "application/x-java-bean;version=1.2.2","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 19 for: "application/x-java-bean;version=1.3","Java(tm) Plug-in",""
Registering plugin 20 for: "application/x-java-bean;jpi-version=1.3.0_01","Java(tm) Plug-in",""
/usr/local/mozilla/run-mozilla.sh: line 72:  2519 Segmentation fault    $prog ${1+"$@"}

Daarna heb ik mijn .mozilla/ naar haar home dir gekopiëerd en gechownd. En nu het volgende effekt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
/usr/local/mozilla/run-mozilla.sh /usr/local/mozilla/mozilla-bin 2
MOZILLA_FIVE_HOME=/usr/local/mozilla
  LD_LIBRARY_PATH=/usr/local/mozilla:/usr/local/mozilla/plugins
     LIBRARY_PATH=/usr/local/mozilla:/usr/local/mozilla/components
     SHLIB_PATH=/usr/local/mozilla
        LIBPATH=/usr/local/mozilla
     ADDON_PATH=/usr/local/mozilla
    MOZ_PROGRAM=/usr/local/mozilla/mozilla-bin
    MOZ_TOOLKIT=
      moz_debug=0
     moz_debugger=
 I am inside the initialize
 Hey : You are in QFA Startup 
/usr/local/mozilla/components/talkback/talkback: error while loading shared libraries: /usr/local/mozilla/components/talkback/talkback: undefined symbol: atexit
(QFA)Talkback loaded Ok.
       gModeSwitchBit = 0x0

/usr/local/mozilla/components/talkback/talkback: error while loading shared libraries: /usr/local/mozilla/components/talkback/talkback: undefined symbol: atexit

Hij klapt er dus zowaar nog eerder uit...

Kan iemand mij misschien helpen?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Verwijder alle mozilla-gerelateerde zooi uit de homedir van je vriendin. Probeer het dan nogmaals. Als het dan nog niet werkt, dan is er iets mis (duh! :P )

Werkt mozilla alleen onder jouw account? Of alleen als je root bent?

Als mozilla alleen onder jouw account werkt, dan heb je waarschijnlijk mozilla (of de plugins) geinstalleerd onder jouw naam in plaats van als root. Je vriendin mag er waarschijnlijk helemaal niet bij. Dus check de eigenaar van de files en de permissies.

Als dit niet het probleem is, dan kan het ook zijn dat er oude instellingen rondslingeren van mozilla. Verwijder die zooi, want mozilla heeft in de afgelopen tijd (maanden, dus alleen wanneer je upgrade van een "oude" versie) een aantal veranderingen doorgemaakt waardoor oude instellingen niet goed gelezen zouden kunnen worden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vreemd, maar misschien toch eens een upgrade doen naar 0.9.3?
Ik heb 'm overigens in mozilla-0.9.3 installed (dus niet de standaard dir).
installer was trouwens de mozilla-i686-pc-linux-gnu-0.9.3-sea.tar.gz

Maar ik heb geen problemen om onder meerdere users van de (als root geinstalleerde) Mozilla gebruik te maken.
Elke user kan een shortcut maken naar /usr/local/mozilla-0.9.3/mozilla en Mozilla opstarten. Daarbij wordt gelijk een profile aangemaakt per user.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 17:17 schreef Valium het volgende:
Verwijder alle mozilla-gerelateerde zooi uit de homedir van je vriendin. Probeer het dan nogmaals. Als het dan nog niet werkt, dan is er iets mis (duh! :P )
Dan krijg ik dus die eerste fout.
Werkt mozilla alleen onder jouw account? Of alleen als je root bent?
Alleen onder mijn eigen account.
Als mozilla alleen onder jouw account werkt, dan heb je waarschijnlijk mozilla (of de plugins) geinstalleerd onder jouw naam in plaats van als root. Je vriendin mag er waarschijnlijk helemaal niet bij. Dus check de eigenaar van de files en de permissies.
Zou kunnen... Net gecheckt, alles owned by root en 644 of 755.
Als dit niet het probleem is, dan kan het ook zijn dat er oude instellingen rondslingeren van mozilla. Verwijder die zooi, want mozilla heeft in de afgelopen tijd (maanden, dus alleen wanneer je upgrade van een "oude" versie) een aantal veranderingen doorgemaakt waardoor oude instellingen niet goed gelezen zouden kunnen worden.
Waar vind ik die? :?
Op zaterdag 01 september 2001 21:51 schreef BackSlash32 het volgende:
Vreemd, maar misschien toch eens een upgrade doen naar 0.9.3?
Ik heb 'm overigens in mozilla-0.9.3 installed (dus niet de standaard dir).
installer was trouwens de mozilla-i686-pc-linux-gnu-0.9.3-sea.tar.gz
Dat zou ik graag doen, maar ik zit nu tijdelijk met slechts een 14k4 modem als internetverbinding, dus Mozilla opnieuw installeren of upgraden is helaas geen optie...
Maar ik heb geen problemen om onder meerdere users van de (als root geinstalleerde) Mozilla gebruik te maken.
Elke user kan een shortcut maken naar /usr/local/mozilla-0.9.3/mozilla en Mozilla opstarten. Daarbij wordt gelijk een profile aangemaakt per user.
Sja... Bij mij werkt dat dus niet... :'(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Op zondag 02 september 2001 13:13 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

Waar vind ik die? :?
[..]
in ~/.mozilla (en let op de subtiele . )

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 15:45 schreef balk het volgende:

[..]

in ~/.mozilla (en let op de subtiele . )
Als ik /home/chakotay/.mozilla wegflikker, krijg ik die zelfde segfault ook op dat account, en doet hij het dus helemaal niet...

Moet dus iets met het profiel ofzo te maken hebben, maar wat...

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op maandag 03 september 2001 09:51 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

[..]

Als ik /home/chakotay/.mozilla wegflikker, krijg ik die zelfde segfault ook op dat account, en doet hij het dus helemaal niet...

Moet dus iets met het profiel ofzo te maken hebben, maar wat...
Dan zit het probleem in de default instellingen zou ik zeggen.
De default instellingen werden overruled door jouw specifieke instellingen (in .mozilla).
Toen je ze weghaalde kreeg je hetzelfde probleem.

Ik weet niet waar jouw mozilla bestanden staan maar in de mozilla dir staat een subdir genaamd defaults.
Rechten verkeerd staan?
Bestand corrupt?

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Pagina: 1