Dali Zensor Tweeter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 21:26
Goedemiddag,

Wellicht dat hier iemand is die mij van informatie kan voorzien.
Tijdens een feestje zijn de tweeters van mijn Dali Zensor 3 set opgeblazen.
Graag wil ik deze vervangen, weet iemand waar ik deze kan kopen of iets vergelijksbaar kan kopen?

uitvoering: Dali Zensor 3 (Zwart)

Ik heb al contact gehad met de leverancier bij mij uit de buurt, deze stelt dat het volgende;

De totale kosten voor twee nieuwe tweeters voor uw Zensor 3 speakers komen uit op € 144,95 Incl. BTW. Dit is inclusief de handelingskosten (€ 45,-).

Ik weet niet zo goed of ik dit duur vind of een normale prijs.
In mijn ervaring is de lokale leverancier redelijk prijzig.
Weten jullie een adresje?

[ Voor 5% gewijzigd door robinvs93 op 05-04-2023 14:45 ]

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Al met Dali zelf contact opgenomen toevallig? Dat wil ook nog wel eens helpen.
Hi-Fi Klubben doet ook veel met Dali en is ook nog wel een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:52

Cheezus

Luiaard

Dat lijkt me op zich een normale prijs. Je kunt echter voor hetzelfde geld ook een ander setje van marktplaats halen, dan hoef je ze niet te vervangen (met risico op andere schade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
Heb inderdaad eerst contact met Dali gehad, en die gaven aan alleen te verkopen via de dealers.
Misschien dat een alternatief product ook werkt in de Dali's ?

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je zult wel voor origineel moeten gaan en dan denk ik dat een blik op MP ook een goede tip kan zijn zoals @Cheezus aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 20:43
Kun je zelf de tweeters vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
Ik verwacht dat ik dit zelf kan doen..ik heb er eerlijk gezegd nog niet goed naar gekeken.

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
De speakers waren zo'n 200-250 euro per stuk toen je ze kocht. Dan lijkt me 145 euro om ze beide weer werkend te krijgen geen gekke prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinvs93
Ik vind het gewoon jammer dat zoiets zo duur moet zijn..ik heb ook al eens tweeters van een JBL speaker ( in dezelfde prijsklasse ) moeten vervangen en toen was ik 30 euro per stuk kwijt.

Nu zijn ze eigenlijk gewoon economisch total loss.

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Helaas.

Als je een gok durft te wagen, kan je een andere 1" (25 mm) soft dome tweeter zoeken met dezelfde impedantie en een ongeveer even grote magneet. Heel veel verschillen die dingen niet. Vervolgens moet je een hapje uit de faceplate frezen. Origineel wordt het niet, maar het zou zomaar goed genoeg kunnen zijn. Prijsindicatie 20 - 45 euro per tweeter.

Ik zie net dat de impedantie waarschijnlijk 6 ohm is. Dat beperkt de opties sterk.

[ Voor 93% gewijzigd door TBTL op 05-04-2023 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:55
Soms gebruiken ze dezelfde tweeter in een goedkoper model die je goedkoop van marktplaats kunt halen en dan de woofers los verkopen. 144 euro nieuw is best wel een acceptabele prijs maar waarom de 45 euro "handelingskosten".

[ Voor 25% gewijzigd door Roderiktweaker op 05-04-2023 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
Op dit moment ben ik niet in de buurt van de speakers maar zodra ik er weer ben zal ik ze eens loshalen, hopelijk staan er wat specificaties op!
Over de handelingskosten van 45 euro..dit verbaasde mij ook enigsinds, maar het zou mij niet verbazen als dit iets is wat mijn lokale dealer hanteerd.
Zoals ik al zei hij staat er bij niet om bekend om betaalbaar te zijn. (Niks afdoende aan zijn kwaliteit of service overigens!)

[ Voor 49% gewijzigd door robinvs93 op 06-04-2023 05:03 ]

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Zoals ik het lees zit die 45 euro al verstopt in de rekening, dus je betaalt 45 euro voor de zaken er omheen (administratie, in- en uitpakken eventueel, stukje afschrijving van hun spullen en dergelijke), er zal een half uurtje werk in zitten à 60 euro per uur, dus 30 euro ongeveer, dan houd je nog maar net iets meer dan 40 euro over aan materiaal want je moet ook de BTW van die rekening afhalen. Je hebt hiervoor ook de garantie dat je speakers weer volgens Dali specs werken, dat krijg je niet bij een Marktplaats actie.

Just my two cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:57
Kun je niet even bij hifiklubben langs gaan? Zij zijn dali dealer en kunnen je misschien helpen voor minder dan 150 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 15:31

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

TBTL schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:58:
Helaas.

Als je een gok durft te wagen, kan je een andere 1" (25 mm) soft dome tweeter zoeken met dezelfde impedantie en een ongeveer even grote magneet. Heel veel verschillen die dingen niet. Vervolgens moet je een hapje uit de faceplate frezen. Origineel wordt het niet, maar het zou zomaar goed genoeg kunnen zijn. Prijsindicatie 20 - 45 euro per tweeter.

Ik zie net dat de impedantie waarschijnlijk 6 ohm is. Dat beperkt de opties sterk.
Dit is dus in de verste verte niet waar. Je moet dan ook kijken naar een zelfde gevoeligheid en een gelijkend frequentieverloop - schier onmogelijk om hier goede resultaten mee te behalen.

Partnummer van die tweeter lijkt 300319-0-0. Maybe kun je daar nog wat mee googlen.

[ Voor 5% gewijzigd door DominoNL op 06-04-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
Archer_VC10 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:28:
Zoals ik het lees zit die 45 euro al verstopt in de rekening, dus je betaalt 45 euro voor de zaken er omheen (administratie, in- en uitpakken eventueel, stukje afschrijving van hun spullen en dergelijke), er zal een half uurtje werk in zitten à 60 euro per uur, dus 30 euro ongeveer, dan houd je nog maar net iets meer dan 40 euro over aan materiaal want je moet ook de BTW van die rekening afhalen. Je hebt hiervoor ook de garantie dat je speakers weer volgens Dali specs werken, dat krijg je niet bij een Marktplaats actie.

Just my two cents...
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn beschrijving maar deze prijs was op basis van zelf installeren.
Ik krijg er letterlijk een doosje met tweeters voor.

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
youridv1 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:24:
Kun je niet even bij hifiklubben langs gaan? Zij zijn dali dealer en kunnen je misschien helpen voor minder dan 150 euro
Ik zal ze eens mailen voor een prijsopgave

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Audioservice in Elst is de NL reparateur voor Dali. Dat is ook waar je lokale toko ze naartoe zou sturen verwacht ik. Je kunt die eens bellen wat een losse unit kost.

Dat gezegd hebbend: weet je zeker dat de tweeters en niet de filters (of een evt tweeter beveiliging, al dan niet op de print van het filter) simpelweg stuk is? Dat zou ik eerst uit willen sluiten :)
Wat als je de tweeter units er uit haalt en ongefilterd direct op een versterker (laag volume!) aansluit? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
robinvs93 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:16:
[...]

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn beschrijving maar deze prijs was op basis van zelf installeren.
Ik krijg er letterlijk een doosje met tweeters voor.
Check, dat las ik er niet in inderdaad. Dan heb ik niets gezegd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
The Eagle schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:25:
Audioservice in Elst is de NL reparateur voor Dali. Dat is ook waar je lokale toko ze naartoe zou sturen verwacht ik. Je kunt die eens bellen wat een losse unit kost.

Dat gezegd hebbend: weet je zeker dat de tweeters en niet de filters (of een evt tweeter beveiliging, al dan niet op de print van het filter) simpelweg stuk is? Dat zou ik eerst uit willen sluiten :)
Wat als je de tweeter units er uit haalt en ongefilterd direct op een versterker (laag volume!) aansluit? :)
Goede tip, ga ik volgende week als eerste doen

Wie dit leest is gek.

Pagina: 1