Laptop voor de vrouw des huizes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-09 15:16
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop voor de vrouw, goed scherm die ook in zonlicht gebruikt kan worden met redelijke batterij en toch op z'n minst een 15.6inch (ondertussen heeft 13.3inch en 14inch ook haar hart veroverd). Deze zal ze voornamelijke voor tekstverwerking gebruiken en de occasionele Sims 4 game dat ze af en toe aanzet

Wat is je budget?
1000€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik veronderstel dat de batterij ook nog wel belangrijk is aangezien ze die ook in de tuin zal willen gebruiken

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niets specifiek

[ Voor 5% gewijzigd door Wolfp4ck op 28-06-2023 11:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:13

Tazzios

..

Enig eigen onderzoek wordt op prijs gesteld, dus:
Wat zijn de systeemeisen van Sims 4?
Wat heb je zelf gefilterd in de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 22:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Wolfp4ck

Ken je de Laptop Best Buy Guides?

categorie: Laptops

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
uitvoering: ASUS VivoBook Pro 15 OLED M6500RC-MA027W

zoiets lijkt me wel geschikt te zijn als hij eens terug onder de 1000€ zakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

OLED schermen zijn mooi, maar OLED kan doorgaans niet feller dan andere schermen. Ik zou dus eens online gaan vergelijken welke schermen de hoogste brightness hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Wolfp4ck schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:42:
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop voor de vrouw, goed scherm die ook in zonlicht gebruikt kan worden
Normale laptops hebben zulke schermen niet. Je moet in de schaduw gaan zitten. IPS is wel een duidelijk scherm, maar de meeste laptops besparen energie op backlight bij batterijvoeding. Dat wordt dan snel minder fel als je even niets doet. Op het stroomnet blijft het scherm wel op de felste stand. Vermijd een te reflectief scherm, dat maakt het moeilijk leesbaar bij directe lichtinval.

Bij https://www.notebookcheck.net/ kun je reviews bekijken. Kijk naar de juiste balans van laag gewicht, batterijduur en redelijke processorprestaties. Processoren die te snel zijn werken niet goed in laptops omdat de koelcapaciteit te laag is, dan schakelt die snel terug en heb je effectief teveel betaald. De batterij raakt ook versneld leeg omdat er voor hoge prestates onevenredig meer energie verbruikt wordt. De laptop wordt dan ook warm, soms zodanig dat op schoot houden niet mogelijk is. Een zuinige G7 laptop is prettig om op te werken. Je kan er kantoor- en licht grafisch werk mee doen.

Notebookcheck selectie

Ik zou geen 15.6" kiezen, dat is groot, zwaar en onhandig. Je wil waarschijnlijk niet met bijna 2 kg rondsjouwen. 14" is beter. Dat is lichter en makkelijker mee te nemen.

Dat gezegd hebbende, er is wel deze 16" magnesium 1,19kg lichtgewicht: uitvoering: LG Gram 16Z90P-G.AA85N (Windows 11 Home) voor € 900, was voorheen € 1600.

LG maakt uitstekende beeldschermen en tv's. Geen ervaring met laptops.

Lichte laptops zijn gevoelig voor doorbuigen en stoten. Voorzichtigheid en beschermende draagtas zijn nodig.

Pricewatch selectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
tis niet alsof de vrouw er kilometers mee gaat wandelen hoor :) de tuin is maximaal 150 meter diep dus verder als dat zal ze niet moeten gaan,
die LG gram ga ik ook eens wat reviews over lezen, en die vivobook vind ik trouwens ook wel geschikt voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Als het alleen voor de tuin is, kun je een 230V kabel aanleggen met aansluitpunt. Dan is de keuze veel breder en het scherm feller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Al eens bij Medion gaan kijken, daar staan er enkele best goed geprijsde op hun website en verzending is gratis, niet van de snelste, maar maakt dat dan uit? En Medion is onderdeel van Lenovo moest de Medion naam wat goedkope toestellen in je gedachten doen tevoorschijn komen.

[ Voor 27% gewijzigd door Runaque op 05-04-2023 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Ondertussen is de vrouw al iets verder in hetgeen ze wenst

1. ze moet er mee buiten kunnen zitten
2. moet goede batterij hebben.

Ik kwam uit op de
uitvoering: ASUS ZenBook 13 UX325EA-KG645W (Azerty toetsenbord)

En volgens mij beantwoord dat aan al haar wensen
1. Ze wil tekstverwerking kunnen doen (ze is schrijfster) buiten in de schadow, met 550nits OLED zie ik geen probleem hier
2. Ze wil ook af en toe een film erop zien en op youtube gaan.
3. moet autonomie hebben, en met een 10-15 uur (die asus aangeeft) lijkt deze hier ook dit vinkje af te vinken.

Waar ik mij vragen bij stel bij deze is
8gb geheugen, dat lijkt me toch heel weinig.

Zijn er alternatieven die dezelfde boxen aanvinken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
@Wolfp4ck Belangrijkste keuze is het formaat:De eerste is ideaal voor op schoot, de tweede voor aan een (tuin)tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Balance schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:51:
@Wolfp4ck Belangrijkste keuze is het formaat:De eerste is ideaal voor op schoot, de tweede voor aan een (tuin)tafel.
Dank je voor meedenken, maar 350nits is iets te licht volgens haar (haar schrijfgroep geeft aan minstens 400nits helderheid en liefst nog meer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
@Wolfp4ck Dank voor je feedback. Door het logaritmische verband waarmee je ogen ligt opnemen is het verschil tussen 350 en 400 nits bijzonder klein.

Desondanks heb ik een ander pareltje gevonden: De Lenovo Yoga Slim 6 Gen 8. Vink deze opties aan:
  • AMD Ryzen 7 7840U-processor
  • Display: 14" 2,8K (2880 x 1800), IPS, 100% sRGB, 400 nits, 120 Hz
  • Battery: 4 cellen, 65 Wh
en je hebt voor € 1089 een pareltje van een laptop met de nieuwste en efficiëntste chip die er op dit moment is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/td-Z-BugHEmd192sF8xjy5iPJhE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PrGJah5ornwMa6GRkvpX8vfi.png?f=user_large

Welk formaat heeft de voorkeur voor je vrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:29
Balance schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:02:
Welk formaat heeft de voorkeur voor je vrouw?
Zo groot mogelijk uiteraard :+ 14" is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatervan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-07-2023
Kijk ff op marktplaats, daar is vast wel wat te vinden, maar een groter scherm is toch veel prettiger bij sims?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je nou gewoon een Dell van onder de 1000 euro aanklikt? Goede, degelijke businesslaptops die doen wat ze moeten doen. Gebouwd voor kantoor dus kan tegen een stootje en doet wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Voor typen (schrijven) is het heel handig een toetsenbord te hebben waarvan de toetsen op dezelfde positie zitten als die van een normaal toetsenbord. Zodoende typ je zonder ongemak, vlot en foutloos. De diepte van de aanslag kan ook het best overeenkomen met die van het gebruikelijke toestenbord.

Een kleine laptop of een laptop met afwijkende toetsafstand zou ik afraden. 17" is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
toch 14 inch heeft haar voorkeur, of 13,3inch het is ook voornamelijk om mee te nemen op schrijfsessies in de natuur. Daar hoort blijkbaar wat wandelen bij.

@mrmrmr 17inch heeft ze, doch autonomie bij die toestellen is meestal beperkt tot enkele uren en gewicht is ook wel aanzienlijk.

@Verwijderd Dell Latitude zijn toch maar rommel hoor :) (no offense) de XPS versie daarentegen is een mogelijkheid

@Balance hopelijk doen ze wat solden zodat die nog iets voordeliger uitkomt :) (ga zowiezo wachten tot morgen)

@Delerium Apple ... zou ze eens moeten gaan bekijken, maar dan denk ik dat ze zou kiezen voor die zenbook als ze moet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
uitvoering: ASUS Vivobook 15X OLED D1503QA--L1BOLW
Ze heeft deze gekozen, (had ze in solden gezien ergens en ze is verliefd op het scherm geworden)

is een mooi scherm, dat zeker, maar reflectie is a bitch :)
Pagina: 1