Hallo Tweakers,
Recentelijk een nieuw huis betreden, zonder zonnepanelen
Daarom in de voorbereidende fase al offertes opgevraagd en uiteindelijk gegaan voor een solaredge systeem (15 panelen voor € 8.600). Echter, omdat een deel van het dak ongeschikt blijkt te zijn voor panelen, wordt de opstelling nogal wat kleiner. Graag wil ik controleren of dit een goede opstelling is of dat jullie nog opmerkingen/ideeen hebben. Dit wordt te complex voor mij.
Alvast bedankt voor het meedenken.
9 - optimizer Solaregde S500
1 - Omvormer Solaredge SE3680H HD-Wave WIFI 1 Fase
Prijs ~ € 6.500
:strip_exif()/f/image/SC3pNWdHy1YXkAKcD8hd88BT.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/sMlIGqoPAJtBSoLBnein9SHt.png?f=user_large)
Verduidelijking op noorden gericht:
:fill(white):strip_exif()/f/image/HYlBj1pjHxFL20TDIX5fuQrN.png?f=user_large)
9m huis rechts van het tuingebouw
Recentelijk een nieuw huis betreden, zonder zonnepanelen

Daarom in de voorbereidende fase al offertes opgevraagd en uiteindelijk gegaan voor een solaredge systeem (15 panelen voor € 8.600). Echter, omdat een deel van het dak ongeschikt blijkt te zijn voor panelen, wordt de opstelling nogal wat kleiner. Graag wil ik controleren of dit een goede opstelling is of dat jullie nog opmerkingen/ideeen hebben. Dit wordt te complex voor mij.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Voorstel
9 - 425WP Trina Solar panelen9 - optimizer Solaregde S500
1 - Omvormer Solaredge SE3680H HD-Wave WIFI 1 Fase
Prijs ~ € 6.500
Foto's
Dit is de situatie. Het blauwe dak is geschikt en idee van de instalateur is om 3 panelen op het oosten te plaatsen en 6 op het westen. Voor het blauwe dak staat een boom van ongeveer 11m, het huis heeft een nok hoogte van 9m.:strip_exif()/f/image/SC3pNWdHy1YXkAKcD8hd88BT.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Afmetingingen tuingebouw, niet op noorden gericht.:fill(white):strip_exif()/f/image/sMlIGqoPAJtBSoLBnein9SHt.png?f=user_large)
Verduidelijking op noorden gericht:
:fill(white):strip_exif()/f/image/HYlBj1pjHxFL20TDIX5fuQrN.png?f=user_large)
Schaduw
11m grote boom voor het tuingebouw9m huis rechts van het tuingebouw