Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Linkje naar AD artikel.

Stel, je werkt op het station en vindt een onbeheerde tas. In de tas zitten meerdere bidons met een voor jou onbekende vloeistof erin. Wat doe je?

1. Je belt de collega's van afvalverwerking i.v.m. mogelijke dumping chemisch afval.
2. Je belt de explosieven opruimingsdienst i.v.m. mogelijke bomdreiging.
3. Geen idee wat het is. Je overlegt met je collega's wat hiermee te doen want dit lijkt niet in de haak.
4. Je pakt één van de bidons en neemt een flinke slok. YOLO!

Wat een vreemd verhaal is dit zeg. Vanochtend kon ik maar weinig links vinden op internet dus het leek me in eerste instantie een hoax, maar zo te zien lijkt het toch te kloppen. Vind het zo'n raar verhaal, zou me niets verbazen als er straks meer aan de hand blijkt te zijn dan we nu weten. Wat denken jullie? Was deze persoon gewoon dom, was het een uit de hand gelopen weddenschap, of steekt er wat anders achter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:21
Genoeg over geschreven hoor, maar vooral in de Franse media.

https://www.google.com/se...Aw&biw=1115&bih=939&dpr=2

Sommige mensen denken nou eenmaal niet goed genoeg over dingen na.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 05-04-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
NotSoSteady schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:21:
Genoeg over geschreven hoor, maar vooral in de Franse media.

https://www.google.com/se...Aw&biw=1115&bih=939&dpr=2

Sommige mensen denken nou eenmaal niet goed genoeg over dingen na.
Dank. Ik vermoed dat mijn zoekopdrachten in Engels en Nederlands niet geholpen hebben hier.

Maar inderdaad, en dan lees ik dat zijn collega ook zijn lippen ermee had bevochtigd. 8)7 En ik mijn kinderen maar leren dat ze niet zomaar iets in hun mond moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wellicht was de vloeistof helemaal niet zo mysterieus zoals daar wordt gezegd. Net als dat de slok volgens het AD niet 'flink' was. ;) Kijk dat het vrij apart is dat je zomaar een bidon aan je mond zet ok, maar aan de andere kant zullen er wel vaker spullen worden gevonden en was dit gewoon een zak met normale spullen en wat bidons. Bidons bevatten doorgaans iets drinkbaars, ook als een passagier die is vergeten. Een jolige medewerker, eind van de avond, en wellicht inderdaad met een weddenschap/haantjesgedrag kan dan dat proeven ja.

Het blijft dom, maar er gebeuren wel meer domme dingen. Ik kan alleen maar gissen naar domme dingen/weddenschappen/stoerdoenerij op bijv. een bouwplaats ofzo. Onder een lading doorlopen bijv., tja, hilarisch, maar ooit gaat het fout en staat het in het AD.

[ Voor 3% gewijzigd door Aikon op 05-04-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Precies, er is vaak meer aan de hand en/of veel meer nuance dan in de krantenkop en het artikel.

Ik las in één van de Franse artikelen dat initieel chemisch/nucleair/toxicologisch onderzoek van de vloeistof niets opleverde, dus het zou ook nog zomaar kunnen dat het een volstrekt onschuldige vloeistof betreft en dat er sprake is van stom toeval of een allergische reactie o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Soms kan je ook niet makkelijk zien wat er in zit, als het een gekleurde bidon is. Ik heb ooit eens iemand zich afvragen of bier in een groen flesje ook daadwerkelijk groen is. 8)7

Het kan misschien in dit geval wel bijvoorbeeld op rode limonade lijken, maar in feite kan de daadwerkelijke kleur wel anders zijn. Beste is gewoon om de bidon lekker leeg te gieten als het een normale tas is, zonder rare draadjes of ontstekingen, en deze leeg in te leveren.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-06 23:15

Managelorian

“This is the workflow.”

Toen ik dit nieuwsbericht las dacht ik precies hetzelfde. Wat een vreemd verhaal! Nog sterker, tijdens de koffiepauze gisteren was er iets waardoor ik aan dit nieuwsbericht moest denken en dit verhaal was zo absurd dat ik me oprecht afvroeg of ik dit nou had gedroomd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:39

NMH

Moderator General Chat
Het verhaal deed me een beetje denken aan de incidenten die er vorig jaar waren toen er mensen ziek werden en zelfs overleden toen er in champagneflessen in plaats van champagne MDMA bleek te zitten:
Mensen moeten zeer voorzichtig zijn met de 3-literflessen van het champagnemerk Moët & Chandon Ice Impérial, waarschuwt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). Recent bleken twee van dergelijke flessen gevuld te zijn met de harddrug mdma.
Wellicht dat hier iemand op dezelfde wijze minder legale middelen probeerde te vervoeren, maar dat is pure speculatie uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:44
Via de google link van NotSoSteady kwam ik op de site van le Parisien.
les premiers résultats des analyses toxicologiques, qui doivent être encore consolidés, révèlent la présence de cocaïne et de produits de coupe de crack dans le liquide qu’a absorbé l’agent de la SNCF,
Waarschijnlijk dus coke en/of crack in de vloeistof. Misschien wel als smokkelmethode, een bidon opgeloste coke valt minder op dan een zak wit poeder.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Blijkt dus toch allemaal genuanceerder dan gedacht. Drugs/grondstoffen voor drugs gesmokkeld in verpakkingen van voedsel/drinken. Misschien niet iets waar je direct aan denkt als je een (boodschappen)tas vindt met een paar flessen en wellicht nog wat op het oog normale andere dingen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:12
NLxAROSA schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:34:
Blijkt dus toch allemaal genuanceerder dan gedacht. Drugs/grondstoffen voor drugs gesmokkeld in verpakkingen van voedsel/drinken. Misschien niet iets waar je direct aan denkt als je een (boodschappen)tas vindt met een paar flessen en wellicht nog wat op het oog normale andere dingen erbij.
Tja, victim blaming is nou eenmaal makkelijk
Wikipedia: Blaming-the-victim

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

President schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:49:
[...]

Een slok nemen van een vloeistof van onbekende herkomst is gewoon een gevalletje Darwin Award.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Idd. En juist nu je weet dat dit soort dingen bestaan.

Maakt het allemaal niet minder triest voor de nabestaanden etc. uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

evilution schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:22:
[...]

Een slok nemen van een vloeistof van onbekende herkomst is gewoon een gevalletje Darwin Award.
NLxAROSA schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:37:

Maakt het allemaal niet minder triest voor de nabestaanden etc. uiteraard.
Zeker.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

President schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:49:
[...]

Zeggen dat je niet moet drinken uit flessen met onbekende inhoud die je ergens vind is echt geen victim blaming. Dat is gewoon gezond verstand.

Of is het ook victim blaming als je tegen je kind zegt dat ze geen hete pannen vast moeten pakken?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:29
Maasluip schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:13:
[...]

Zeggen dat je niet moet drinken uit flessen met onbekende inhoud die je ergens vind is echt geen victim blaming. Dat is gewoon gezond verstand.

Of is het ook victim blaming als je tegen je kind zegt dat ze geen hete pannen vast moeten pakken?
Indien je het achteraf zegt is dit laatste anno 2023 inderdaad victim blaming :+.

Gezond verstand is hedendaags niet langer van toepassing.
NLxAROSA schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:34:
Zoveel genuanceerder wordt het toch niet? Het is en blijft een onbeheerde tas waarvan je de herkomst niet kent. Is en blijft daarin bijzonder opmerkelijk stupide om dit vervolgens te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
psychodude schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:09:
[...]Zoveel genuanceerder wordt het toch niet? Het is en blijft een onbeheerde tas waarvan je de herkomst niet kent. Is en blijft daarin bijzonder opmerkelijk stupide om dit vervolgens te drinken.
Mwah, ik vind een redelijk verschil zitten tussen een random fles van de straat/het perron pakken of een boodschappentas door mensen aangereikt krijgen met een paar limonadeflessen en wellicht nog wat etenswaren erin. Zou het zelf nog steeds niet doen overigens.

Context maakt veel uit. Als diezelfde fles op tafel staat bij een restaurant drinken jij en ik er wel uit. Je maakt dan de aanname dat de herkomst ok is. En ook dat is al een keer onjuist gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

evilution schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:22:
[...]

Je zou dit ook een bidon kunnen noemen:
Afbeeldingslocatie: https://images.office-deals.nl/thumbnails/Energy_Drank_Extran_Orange_Fles_0_33l(10178343)_500x376_thumb.webp
Als dit flesje er zo uitziet, en het is ook nog eens netjes verzegeld, dan wordt het verhaal al wat minder vreemd.

Dat je vervolgens grapjassen hebt die zelfs met een injectiespuit al in de supermarkt verpakkingen gaan vergiftigen, tja... Dat verzin je ook niet zomaar. Dat is ook al voorgekomen, ook al kan ik momenteel geen ander artikel vinden dan die champagnefles die hierboven al wordt genoemd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Als je kijkt wat er allemaal rondloopt daar in frankrijk begrijp ik ergens wel dat dit gebeurt.
Pagina: 1