Lg G3 of Samsung S95C?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.312 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oled70
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-04-2023
Beste mensen,

Heb de lg cx 65 inch. Echter wil ik nu wel weer een andere tv. Nadeel met de cx is in donkere scenes blackcrush. En weinig licht opbrengst. Ik twijfel tussen de lg g3, wil mijn tv dus niet ophangen, dus ben genoodzaakt een aparte voet te kopen voor de g3. Aangezien de c3 geen mla paneel heeft. Erg jammer. Nu las ik dat de samsung s95c weer beter is voor gamen, maar de firmwares niet zo betrouwbaar zijn. Zie ook de s95b van vorig jaar, in het begin echt wow, qua helderheid met gaming ook. Later enorm dim. Heb ook nog een hele zooi met dolby vision films. Is het dan een must om voor een lg g3 te gaan. Veel films zijn niet echt juist geimplenteerd met vision, en hdr 10 ziet er vaak beter uit. Al is het geen dynamic data. Ik hoor graag welke tv jullie me aanraden. En of het verschil groot is met mijn lg cx? En de samsung s90c heeft een mindere helderheid en ander paneel dan de s95c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:09
Oled70 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:05:
Beste mensen,

Heb de lg cx 65 inch. Echter wil ik nu wel weer een andere tv. Nadeel met de cx is in donkere scenes blackcrush. En weinig licht opbrengst. Ik twijfel tussen de lg g3, wil mijn tv dus niet ophangen, dus ben genoodzaakt een aparte voet te kopen voor de g3. Aangezien de c3 geen mla paneel heeft. Erg jammer. Nu las ik dat de samsung s95c weer beter is voor gamen, maar de firmwares niet zo betrouwbaar zijn. Zie ook de s95b van vorig jaar, in het begin echt wow, qua helderheid met gaming ook. Later enorm dim. Heb ook nog een hele zooi met dolby vision films. Is het dan een must om voor een lg g3 te gaan. Veel films zijn niet echt juist geimplenteerd met vision, en hdr 10 ziet er vaak beter uit. Al is het geen dynamic data. Ik hoor graag welke tv jullie me aanraden. En of het verschil groot is met mijn lg cx? En de samsung s90c heeft een mindere helderheid en ander paneel dan de s95c?
Wat mij betreft DV > HDR10, dus ik zou nooit een Samsung kopen zolang zij geen DV ondersteunen. Games op de Xbox zien er op mijn, inmiddels bejaarde, OLED C7 in Dolby Vision een stuk beter uit dan dezelfde games in HDR10 op de PS5.

Ik vraag me af of een G3 of andere OLED naar jouw idee wel genoeg lichtopbrengst geeft als je een CX niet helder genoeg vindt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oled70
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-04-2023
Hulleman schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:10:
[...]

Wat mij betreft DV > HDR10, dus ik zou nooit een Samsung kopen zolang zij geen DV ondersteunen. Games op de Xbox zien er op mijn, inmiddels bejaarde, OLED C7 in Dolby Vision een stuk beter uit dan dezelfde games in HDR10 op de PS5.

Ik vraag me af of een G3 of andere OLED naar jouw idee wel genoeg lichtopbrengst geeft als je een CX niet helder genoeg vindt.
Nou cx is in principe wel helder. Maar de nieuwe natuurlijk wat helderder. dolby vision games op de series x zijn niet native dolby vision. Ik zet hem dan ook liever op hdr 10. Vincent theo geeft dit ook aan in zijn video`s op youtube. Een van de beste calibrators. Ja zit een beetje in dubio. Garantie van de cx is voorbij. Aan de andere kant cx inruilen voor de g3. moest ik nog 2899 euro bijbetalen. en dan nog eens een optionele stand erbij kopen. zit je toch al snel op 3000 euro voor een 65 inch. Daarom ook klote dat de lg c3 niet met een mla paneel komt. beetje trieste marketing van lg. de c modellen nu op de processor na die gelijk is aan de gallery modellen, de tv toch iets minder maken door het geen mla paneel te geven. Moeilijke keuzes dit jaar. En ja het is maar luxe;-) Als de c3 een mla paneel had, ging ik daarvoor. Misschien volgend jaar de c4 met mla paneel? blijft jammer. Ik heb overigens ook een himedia 10 pro player, ken je die? dolby vision update is nooit uitgerolt voor die player. dus ben van plan een zidoo z10 pro player te kopen. aangezien ik veel films op mijn hardeschijf hebt staan in dolby vision. Welke film is echt native dolby vision? Lucy vond ik in iedergeval in hdr 10 al mooi, dus die zal in dolby vision nog mooier zijn? En was ook echt native opgenomen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.