Belangrijke info mist in artikel over gerucht Apple services

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:08
nieuws: Gerucht: Apple zet diensten zoals App Store uit voor oude OS'en als i...

De versies van de software die genoemd worden in de tweet (en dus het artikel) zijn allemaal niet de laatste versie in die OS serie. Dus alle apparaten die op die versies draaien kunnen geüpdatet worden naar een versie die nog wel gebruik kan maken van de services.

Ik vind dit wel belangrijke info, die ik pas in de reacties kon vinden, waarvan ik vind dat het wel in het artikel genoemd mag worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 09:24
Inderdaad een incompleet en daarmee incorrect nieuwsartikel die heel snel gerectificeerd moet worden. Gezien de reacties heeft het heel veel mensen al op het verkeerde been gezet en daarmee een onterecht en verkeerd, slecht beeld geschetst. Dit kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 11:53

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
@arnoudwokke taggen in dit topic lijkt me wel zo handig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:08
Klopt, had ik natuurlijk direct kunnen/moeten doen. Ik was onder de veronderstelling dat nieuwe topics in dit forum met enige regelmaat gecontroleerd werden (ook zonder de auteur te taggen).

Mijn ervaring met nieuwe posts in het topic voor typfouten is dat die wel regelmatig bijgewerkt worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Blijft mij verbazen hoe het mogelijk is dat in een organisatie als Tweakers, waar ook betaalde krachten een hele dag achter de computer zitten dat er echt helemaal niemand is die dit oppakt? Er is toch niemand die gelooft dat er echt helemaal niemand daar is die de comments of het forum checked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
Weer twee uur later en er nog geen rectificatie of reactie. Heel erg zorgwekkend eigenlijk. Wellicht komt er morgen een nieuw artikel online die het eea rechtzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
Olaf schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:40:
Verder neem ik beleid en workflow voor aandragen van onjuistheden eens goed onder de loep. Klikken op Feedback brengt je alleen naar Geachte Redactie. Om fouten sneller gefixed te krijgen zijn er vast scenario's te bedenken.
Dit speelt al jaren en de discussie is al meerdere malen gevoerd en er is in die jaren helemaal niets veranderd. Misschien i.p.v. dit omslachtig gedoe een extra regel in de site-voorwaarden opnemen: "Fouten boeien ons niet, gelieve ons daar dan ook niet mee lastig te vallen." Weet iedereen waar die aan toe is en de gebruikers verspillen hun tijd niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09 17:46

arnoudwokke

Redacteur
Holy smoke, dit is idd een enorme misser. Ik schaam me hier wel een beetje voor, want ik had dit wél uitgezocht, maar het is me compleet ontschoten om dat in het artikel te zetten - en dat is idd cruciaal :(

Dank dat jullie me erop wezen, ik heb er een update bij gezet. Mijn reactie is een beetje laat, want gisteren ben ik na het online verschijnen van dit topic nauwelijks op Tweakers geweest; ik had overleggen, daarna de opname en productie van een podcast en daarna ben ik begonnen aan mijn vrije avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
Maar wat ik niet begrijp, waarom pakt iemand anders die dit ziet niet op? Zomaar in elkaars berichten gaan rommelen voor een mening o.i.d. doe je natuurlijk niet. Maar overduidelijke fouten moeten toch gewoon door iedereen opgepakt kunnen worden.

En waarom hebben we nog steeds deze omslachtige methode? Fouten in berichten kunnen toch prima veel geautomatiseerder en gemakkelijke worden gemeld, vervolgens krijgt dan een club mensen een notificatie dat er een fout is gemeld, willekeurig wie pakt dit op, hersteld de fout en de melding verdwijnt weer bij iedereen, enfin jullie begrijpen wel wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
Daar ben ik het wel mee eens inderdaad. Fouten maken is niet altijd te voorkomen en blijft menselijk. Goed dat het nu opgepakt is, maar als er dan meer dan 24 uur overheen gaat voordat dit wordt gebeurd, is het kwaad wel geschied.

Iedereen die het bericht gisteren gelezen heeft is niet op de hoogte dat de informatie incompleet en dus onjuist was en niemand klikt het bericht nogmaals aan als ze niet weten dat er een update/rectificatie aan is toegevoegd. Er zijn nu dus waarschijnlijk honderden (duizenden?) mensen onterecht onder de veronderstelling dat deze services niet meer beschikbaar blijven. Zeker voor de publieke opinie van grote bedrijven als Google en Apple, waarbij sowieso al best veel geruchten, desinformatie en polarisatie bestaat, is dat best wel vervelend.

(tag: @arnoudwokke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Maar wat ik niet begrijp, waarom pakt iemand anders die dit ziet niet op? Zomaar in elkaars berichten gaan rommelen voor een mening o.i.d. doe je natuurlijk niet. Maar overduidelijke fouten moeten toch gewoon door iedereen opgepakt kunnen worden.
Anderen hebben dit gezien en naar mij gestuurd. Maar inderdaad, wij laten het aan de auteurs zelf om het te fiksen. Dit is niet zo duidelijk als een spelfout en valt wat dat betreft een beetje tussen wal en schip. Ik zou zeker bij een ander dit niet aanpassen zonder overleg, omdat ik niet weet wat de auteur wel en niet weet. Er zijn in het verleden wel eens aanpassingen gemaakt op basis van GR-topics in afwezigheid van een auteur die dan compleet fout waren - en toen hebben we afgesproken om daar voorzichtig mee te zijn.

Ik zie het punt niet dat 'honderden of duizenden mensen' nu onvolledige info hebben gezien. Mensen met die apparaten kunnen updaten en dat zullen ze weten - Apple-apparaten houden er doorgaans niet over op als er een update klaar staat ;). En veel mensen lezen sowieso de reacties (in elk geval scannen ze of er waardevolle reacties zijn - en die waren er), waar deze aanvulling duidelijk bovenaan stond met een mooi donkergroen kleurtje. Ik zie in dit geval het probleem echt niet en ik ben bang dat een eventuele oplossing erger zal blijken te zijn dan het probleem dat je hiermee zou willen oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
arnoudwokke schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:50:
[...]

Anderen hebben dit gezien en naar mij gestuurd. Maar inderdaad, wij laten het aan de auteurs zelf om het te fiksen. Dit is niet zo duidelijk als een spelfout en valt wat dat betreft een beetje tussen wal en schip. Ik zou zeker bij een ander dit niet aanpassen zonder overleg, omdat ik niet weet wat de auteur wel en niet weet.
Dit vindt ik om eerlijk te zijn wel heel gemakkelijk, het gaat er niet om wat de auteur wel of niet weet, het gaat erom dat berichtgeving correct is. Of is het standpunt dat we de gevoelens van een auteur kunnen kwetsen als we een overduidelijke fout in zijn/haarbericht herstellen.

En dit:
Ik zie in dit geval het probleem echt niet en ik ben bang dat een eventuele oplossing erger zal blijken te zijn dan het probleem dat je hiermee zou willen oplossen
Daar kan ik vrij duidelijk op antwoorden:

Er is een omslachtige procedure voor het melden van fouten in berichtgeving, vervolgens komt daar veel te vaak laat, erg laat of zelfs helemaal geen actie op, dit wekt (in elk geval op mij) de indruk dat het Tweakers allemaal niet boeit of berichtgeving wel of niet correct is, want de hoeveelheid clicks veranderd niet echt door een fout bericht.

Daarnaast wordt er al jaren geroepen dat het inderdaad anders moet en dat er naar de procedure zal worden gekeken, maar er veranderd al jaren geen ene donder wat dit aangaat.

En dit:
En veel mensen lezen sowieso de reacties
Is natuurlijk een waardeloze instelling, al meerdere keren heb ik postings verwijderd zien worden want dat soort dingen moet je maar in het forum melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Dit vindt ik om eerlijk te zijn wel heel gemakkelijk, het gaat er niet om wat de auteur wel of niet weet, het gaat erom dat berichtgeving correct is. Of is het standpunt dat we de gevoelens van een auteur kunnen kwetsen als we een overduidelijke fout in zijn/haarbericht herstellen.
Als het een overduidelijke fout is - uiteraard. Maar dat was het hier niet :)

Op de rest kan ik niet antwoorden, ik ga er niet over :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groningerkoek
arnoudwokke schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:14:
[...]

Laten wij het erop houden dat wij totaal verschillende definities hebben van wat wel of geen overduidelijke fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 17:28

De Nelis

en anders maar niet...

[...]

Vrij cruciale informatie, waar je notabene nog tijd aan besteed (zonde van je tijd dan ook :+ )hebt en waar meerdere reacties over geplaatst zijn waaronder deze post waar een dag geen actie op is ondernomen is best een overduidelijke fout.

Maar hey we blijven mensen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Op de rest kan jij misschien niet antwoorden, omdat je er niet over gaat, maar zou je best iemand die daar wél over gaat kunnen vragen om te antwoorden in dit topic. Heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 12:02
Lekker vriendelijk topic weer. Iedereen doet zijn best neem ik aan. Het is wat het is, deal with it.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
wodkabuikje schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:14:
Lekker vriendelijk topic weer. Iedereen doet zijn best neem ik aan. Het is wat het is, deal with it.
Waarom 'is het wat het is'? Hier zou best wat aan gedaan kunnen worden. Het is niet voor het eerst dat er geklaagd wordt over traag of helemaal niet afhandelen van feedback op nieuwsberichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
wodkabuikje schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:14:
Los van wie er wel of niet hun best doen, er is structureel iets fout omtrent de omgang met fouten in geplaatste artikelen, het melden is veel te omslachtig en vervolgens duurt het veel te lang voor er iets mee wordt gedaan (en te vaak wordt er zelfs niets mee gedaan of wordt er foutief gecorrigeerd en dan niet meer gereageerd.

Neem dit:
Boven evenaar of boven Noord-Amerika

Zaterdag gemeld, even later foutief gecorrigeerd, dit is gemeld in het topic en inmiddels is het dinsdag en er is van Tweakers schijnbaar niemand die het boeit.

En dit speelt al jaren maar elke keer als onderwerp wordt opgeworpen wekt Tweakers de indruk dat men de vingers in de oren stopt en hoopt dat wij een keer ophouden met zeiken.
Pagina: 1