Mac verbonden met wifi maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mthys
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-04-2023
Hi iedereen,

Ik heb me al onnozel gezocht op het wereldwijde web en misschien ben ik een te grote dummie maar ik krijg het niet opgelost.

Mijn Macbook is met de wifi verbonden maar als ik wil surfen krijg ik de melding dat ik geen internet heb. Op mijn werklaptop en gsm heb ik gewoon internet.

Met hulp van Telenet via telefoon eens modem heropgestart enzo. Wifi uit en weer aan, laptop tig x heropstarten. Wifi van laptop verwijderd en weer toegevoegd. Via de Terminal iets voor de DSNweetikveelwat geprobeerd n.a.v. iets wat ik op een forum gelezen had.

Help? In lekentaal graag, heb het forum hier zitten doorzoeken en 90% van wat ik lees doet me echt tollen in mijn hoofd 🙃

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Niet per ongeluk met een access point of repeater* verbonden dat zelf geen netwerk/internettoegang meer heeft? Laptop wel een keer herstart?

*In de volksmond wordt dit soort apparatuur weleens aangeduid met de term 'WiFi-versterker', maar technisch klopt dat niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Commendatore op 04-04-2023 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:24

lier

MikroTik nerd

Laten we bij het begin beginnen: welke hardware is in gebruik (alles tussen de kabel van buiten tot aan de Macbook)? Dit inclusief software/firmware/OS versies.

Daarnaast, speelt dit probleem alleen op die locatie, of vaker/altijd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catvlek2
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 16:21
Misschien een gekke vraag, maar staan de tijd en datum van de mac correct? Ik heb in het verleden eens gehad dat een oude macbook welke al een jaar niet aan de stroom had gehangen de verkeerde tijd had en daardoor niet kon verbinden om 1 of andere reden.