• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:04
Afgelopen week moest mijn Note 20 Ultra gerepareerd worden in verband met steeds erger wordende vlekken in het scherm (defecte accu was blijkbaar de oorzaak) en daarvoor moest mijn toestel naar de fabrieksinstellingen worden terug gezet. Ik heb daarvoor eerst alle bestanden via een usb kabel naar mijn computer overgezet en daarna nog een back-up gemaakt. Vervolgens de reset uitgevoerd. Daarna heb ik tijdelijk mijn oude Note 8 gebruikt. Na een paar dagen kwam ik erachter dat ik daar geen WhatsApp op had geïnstalleerd, dus dat gelijk gedaan. Na het installeren kwam ik erachter dat ik zo'n 1,5 jaar aan berichten mis. De Note 20 Ultra heb ik zo'n 1,5 jaar in gebruik. Ik ging er vanuit dat zodra mijn Note 20 Ultra weer terug was dat ik met de bestanden die ik op mijn pc had gezet alle missende berichten weer terug kon halen. Wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar. De online back-up (van 1 april, dus vanuit het bestand van mijn Note 8 gemaakt) mist ook al die berichten. Een eerdere back-up kan ik niet selecteren. De map Android/media/com.whatsapp heb ik ook al vanaf mijn pc naar mijn telefoon geplaatst, maar ook dat helpt niet. Hopelijk heeft hier iemand de gouden tip.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
Het stukje van het WhatsApp helpcentrum:
Een oudere lokale back-up herstellen
Als je een oudere lokale back-up wilt herstellen, doe dan het volgende:

Download een app voor bestandsbeheer.
Open de app voor bestandsbeheer, navigeer naar je lokale opslag of SD-kaart > WhatsApp > Databases. Als je gegevens niet zijn opgeslagen op je SD-kaart, kijk dan in de interne opslag of standaard opslag.
Wijzig de naam van het back-upbestand dat je wilt herstellen van msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 naar msgstore.db.crypt12. Mogelijk bevindt een eerdere back-up zich op een eerder protocol, zoals crypt9 of crypt10. Verander het nummer van de crypt-extensie niet.
Verwijder en installeer WhatsApp opnieuw.
Tik op HERSTELLEN wanneer hierom wordt gevraagd.
Ik heb dus de bestanden die ik op mijn pc heb gezet van voor de reset naar de SD kaart gekopieerd. Via een bestandsbeheer app de juiste bestanden daarvan in de map Android/media/com.WhatsApp/Databases gezet. Het gewenste bestand is 5,54 mb groot, maar word elke keer als in WhatsApp weer opnieuw installeer vervangen door het bestand van 5,05 mb. Wat ik ook doe, ik blijf de bestanden missen.

Gouwepeer Stemwijzer 2025.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 13:33
Je hebt backups gemaakt met je oude tijdelijke toestel, dus je 1,5 jaar gap heb je gewoon meegebackupt.

Helpt dit?

YouTube: How to restore WhatsApp chat backup from local storage

[ Voor 74% gewijzigd door pennywiser op 04-04-2023 22:23 ]

• Peer_76
Ik zal daar morgen eens uitgebreid naar gaan kijken @pennywiser (mijn bed roept mij, 5:45 gaat de wekker mij weer roepen).

• Peer_76
Ik heb gisterenavond WhatsApp nogmaals verwijderd en de bestanden (van voor de reset) nogmaals naar Android/media/com.whatsapp gekopieerd. Daarin staan de de mappen Backups, Databases en Media. Daarna heb ik mijn telefoon een nachtje laten rusten. Net an de koffie WhatsApp nogmaals geïnstalleerd, de optie back-up (van Google Drive) genegeerd en ik kreeg de optie om een lokaal opgeslagen back-up terug te halen. Die optie heb ik niet eerder gehad (misschien toch niet alles goed in de map gekopieerd?). Ik heb nu dus al mijn missende berichten terug, probleem is dus opgelost.