Verzwaringsdekens ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
Wie van de Tweakers heeft er een verzwaringsdeken en kan mij zijn/haar ervaringen hierover geven?

Ik zit in dubio om er een voor mijzelf aan te schaffen, omdat ik al maanden erg onrustig slaap.
Nu zit ik ook met burn-out klachten thuis, dus door middel van zo’n deken hoop ik ook weer een (kleine) verbetering te kunnen pakken.

Wat voor merk gebruiken jullie? Materiaal? Wat voor gewicht (en hoe ben je tot die keus gekomen)?

Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:10

Sharky

Skamn Dippy!

Ik ken mensen die het om vergelijkbare redenen gebruiken en die zijn er erg te spreken over. Ze hebben allemaal de zwaarste die je kunt krijgen, blijkbaar is het effect evenredig :D

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33
Ik gebruik sinds iets meer dan een jaar deze verzwaringsdeken, momenteel (als het kouder is) bovenop m'n normale deken, in de warmere periodes vaak zonder andere deken.

* Hahn wil niet meer zonder :)

Vorig jaar ook gekocht in de hoop dat ik er beter door zou slapen. Nu weet ik niet of dat per se gelukt is, maar ik vind het wel gewoon fijn liggen. Op deze uitgekomen omdat het één van de goedkopere was met goede reviews en aardig groot formaat en ik het in eerste instantie alleen even wou uitproberen en niet direct veel geld uit wou geven.

Alhoewel ik ze soms ook wel eens zie bij bijvoorbeeld een Lidl voor €25 en dan zien ze er eigenlijk precies hetzelfde uit, dus ik zou vooral een goedkope proberen om te kijken of het wat is voor je.

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 04-04-2023 20:29 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Heb sinds 2 weken deze: https://www.calmzy.nl/pro...2-0-verzwaringsdeken-9-kg
Bewust iets wat zwaarder dan wat ze aanbevelen op basis van je eigen gewicht.
Vond het vroeger al fijn als ik strak werd ingestopt in bed, dat effect krijg je sneller met iets zwaarders boven op je.

Vorig jaar toevallig op reis in Kirgizië in een Yurt op 2700m onder een zware deken geslapen (geen idee welk materiaal en welk gewicht), maar damn ik heb 10,5u in coma gelegen daar. Ging een tocht te paard van 4u aan vooraf en daarna nog 2u in een natuurlijke hotspring gezeten. Dus dat kon meespelen. ;)
Maar heb er sindsdien wel vaker aan gedacht om er eentje te kopen. Recentelijk toch gedaan. Vooralsnog bevalt het prima.

Heb ook de hoes erbij gekocht zodat die met de rest van het beddengoed in de was kan. Wel ff een gedoe met de lusjes. Tip: maak em wel vast, dan blijft ie op z'n plek in de hoes zitten. Learned that the hard way.
Gekozen voor de 200x150cm. Dat is ook wel de maat die je wil hebben voor 1 persoon.
Heb zelf 2 losse matrassen in 't bed. MLine dingen.
Betekent dus ook dat ik mezelf kan instoppen onder deze deken. Niet echt nodig. Ligt al prima zo.

Verder ook gekozen voor deze omdat de Calmzy veel vakjes heeft met vulling, daardoor schuift de inhoud minder snel en hoor je het ook niet verplaatsen wanneer je je omdraait.
Ergens ook nog gelezen dat je beter ook voor meer lagen kunt kiezen in dat opzicht.

Vind (nu nog) de deken niet te warm. Leg nu nog wel mijn dekbed met hoeslaken er overheen, maar die verdwijnt ergens in mijn slaap naar de andere kant van het bed. Onbewust dus voor het sneller warm krijgen in bed (stook niet en raam is open, lekker fris!). Extra gewicht daarvan is opzich ook fijn. Dus twijfel nog of ik em ga ruilen voor de 10kg versie.

Ben wel benieuwd naar hoe dit zich in de zomer gaat verhouden. Of ik het dan ook nog fijn vind qua temperatuur.

Merk dat (volgens de fitbit) ik wat meer diepe slaap heb dan daarvoor.
Gevoelsmatig draai ik ook nu minder in mijn bed/slaap.

Materiaal heb ik ook naar gekeken, iig iets dat anti-allergeen is.
De Calmzy kan overigens ook zelf gewassen worden, maar dat moet je niet thuis doen. Te zwaar voor de machine.

Hoop dat je hier iets aan hebt/mee kunt.
Sowieso kun je van wat ik tegen kwam die dingen tussen de 30-100 dagen uitproberen en als het niet bevalt gratis retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Is er een reden dat dit in de HK geplaatst wordt @PdeBie ? Dit past prima in AZ of mogelijk in TL vanwege de oorzaak.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:20

Honesty

kattenneus!

Mijn zoon heeft ook een nevalli 9kg en bevalt hem zo goed dat ik hem ooit nog eens wil proberen maar geen kans krijg.

Festina lente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik heb een kat.
Werkt precies hetzelfde :)

5 kilo, prima gewicht.

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 04-04-2023 21:24 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18

s3n

Ik heb een mindere ervaring. Nu heb ik grote voeten en als ik dan op mijn rug lig steken die best een stuk omhoog.

9kg deken erop ligt niet prettig. Daarom gebruik ik het deken eigenlijk niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
Dank voor alle reacties tot dusver :)

@Outerspace geen bewuste reden. Wist niet goed waar dit paste.

@s3n goed om te weten. Ben zelf een zij slaper :)

Dank voor de uitgebreide uitleg @Anoniem: 111246! Ik zal dat merk eens uitpluizen (figuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik moet eigenlijk slapen wat niet goed lukt op dit moment.

Maar ik heb in 2021 een 9kg verzwaringsdeken aangeschaft. Het was in de periode toen ik niet lang geleden de diagnose ASS (autisme) kreeg en het nodig vond om op Instagram te zitten. Daar werd positief gesproken over zo'n deken.
Sta nog niet 100% achter de diagnose, maar ik zal het vast hebben. Dit moet voor mensen met ASS ook rust geven.
Heb ik nu ook nodig eigenlijk.

Lang verhaal kort.
Ik heb dus een verzwaringsdeken van 9kg, gekocht van The Nap Lab. Lijkt niet meer te bestaan.
Eronder slapen is niet super fijn, te zwaar, en ik draai veel wat lastig is.
Misschien zometeen nog een keer proberen.
Op de bank over de benen is overigens wel fijn.

Ik lig normaal onder een enorme 4 seizoenen dekbed (240x220) van wol. Deze is dacht ik ook 9kg, ook zwaar maar lig hier fijner onder.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

PdeBie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:29:
Dank voor alle reacties tot dusver :)

@Outerspace geen bewuste reden. Wist niet goed waar dit paste.

@s3n goed om te weten. Ben zelf een zij slaper :)

Dank voor de uitgebreide uitleg @Anoniem: 111246! Ik zal dat merk eens uitpluizen (figuurlijk ;) )
Dan verplaats ik je topic wel. Normaal sluiten we HK topics, maar getuige het feit dat er geen belemmerende zaken in staan gooi ik 'm wel over naar AZ :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:22
Tijdens deze actie ; https://nl.pepper.com/aan...deken-at-amazon-nl-258974 @ €38,20 incl. van het merk CURA

Heb ik er toen 1 gekocht van 9kg als test cq proef

Ze zijn ook te koop bij de Jysk voor meer geld ; https://jysk.nl/slaapkame...n-9-kg-cura-pearl-140x200

Ik vind het erg prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mystic_Jack schreef op woensdag 5 april 2023 @ 03:57:
Ik moet eigenlijk slapen wat niet goed lukt op dit moment.

Maar ik heb in 2021 een 9kg verzwaringsdeken aangeschaft. Het was in de periode toen ik niet lang geleden de diagnose ASS (autisme) kreeg en het nodig vond om op Instagram te zitten. Daar werd positief gesproken over zo'n deken.
Sta nog niet 100% achter de diagnose, maar ik zal het vast hebben. Dit moet voor mensen met ASS ook rust geven.
Heb ik nu ook nodig eigenlijk.

Lang verhaal kort.
Ik heb dus een verzwaringsdeken van 9kg, gekocht van The Nap Lab. Lijkt niet meer te bestaan.
Eronder slapen is niet super fijn, te zwaar, en ik draai veel wat lastig is.
Misschien zometeen nog een keer proberen.
Op de bank over de benen is overigens wel fijn.

Ik lig normaal onder een enorme 4 seizoenen dekbed (240x220) van wol. Deze is dacht ik ook 9kg, ook zwaar maar lig hier fijner onder.
Kleine update: Heb er inderdaad onder gelegen en toch de laatste paar uur goed geslapen.

In combinatie met een dik dekbed werkt niet, had nu een dunnere en dat werkte beter.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb op aanraden ook zo'n ding geprobeerd maar vond het niet prettig, ik draai nogal veel en met zo'n zware deken moet je echt moeite doen om je om te draaien, waardoor ik steeds helemaal wakker werd en daarna niet meer kon slapen. Ik wikkel me liever in een lichte maar warme deken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 10:43

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Mijn vriendin en ik hebben sinds enkele weken een 2-persoons verzwaringsdeken (15kg). Dit omdat ik niet altijd snel in slaap viel, en af en toe ’s nachts wakker werd. De deken bevalt op zich goed: hij geeft een prettig gevoel bij het inslapen, en ik geloof ook dat ik er minder (lang) wakker door ben.

Echter, door het gewicht schuift de deken snel van het bed af. We hebben ’m momenteel in een dekbedovertrek bovenop een donzen dekbed (in een eigen dekbedovertrek) liggen. ’s Nachts schuift het hele pakket vaak een het voeteneinde of een zijkant van het bed af, en kom je dus half zonder deken te liggen. Dat slaapt natuurlijk ook niet prettig. En door het gewicht van de verzwaringsdeken, is het ook niet makkelijk om de boel even terug naar de juiste plaats te trekken.

Hebben meer mensen hier last van (of beter nog: iets op gevonden)?

Ik heb gemerkt dat het scheelt om de verzwaringsdeken aan het voeteneinde in te klemmen. Echter, dit lost niet alles op. En aan de zijkanten kan dit ook niet echt, omdat je dan niet meer goed in/uit bed kunt stappen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 19:05 ]

Pagina: 1