Heb sinds 2 weken deze:
https://www.calmzy.nl/pro...2-0-verzwaringsdeken-9-kg
Bewust iets wat zwaarder dan wat ze aanbevelen op basis van je eigen gewicht.
Vond het vroeger al fijn als ik strak werd ingestopt in bed, dat effect krijg je sneller met iets zwaarders boven op je.
Vorig jaar toevallig op reis in Kirgizië in een Yurt op 2700m onder een zware deken geslapen (geen idee welk materiaal en welk gewicht), maar damn ik heb 10,5u in coma gelegen daar. Ging een tocht te paard van 4u aan vooraf en daarna nog 2u in een natuurlijke hotspring gezeten. Dus dat kon meespelen.

Maar heb er sindsdien wel vaker aan gedacht om er eentje te kopen. Recentelijk toch gedaan. Vooralsnog bevalt het prima.
Heb ook de hoes erbij gekocht zodat die met de rest van het beddengoed in de was kan. Wel ff een gedoe met de lusjes. Tip: maak em wel vast, dan blijft ie op z'n plek in de hoes zitten. Learned that the hard way.
Gekozen voor de 200x150cm. Dat is ook wel de maat die je wil hebben voor 1 persoon.
Heb zelf 2 losse matrassen in 't bed. MLine dingen.
Betekent dus ook dat ik mezelf kan instoppen onder deze deken. Niet echt nodig. Ligt al prima zo.
Verder ook gekozen voor deze omdat de Calmzy veel vakjes heeft met vulling, daardoor schuift de inhoud minder snel en hoor je het ook niet verplaatsen wanneer je je omdraait.
Ergens ook nog gelezen dat je beter ook voor meer lagen kunt kiezen in dat opzicht.
Vind (nu nog) de deken niet te warm. Leg nu nog wel mijn dekbed met hoeslaken er overheen, maar die verdwijnt ergens in mijn slaap naar de andere kant van het bed. Onbewust dus voor het sneller warm krijgen in bed (stook niet en raam is open, lekker fris!). Extra gewicht daarvan is opzich ook fijn. Dus twijfel nog of ik em ga ruilen voor de 10kg versie.
Ben wel benieuwd naar hoe dit zich in de zomer gaat verhouden. Of ik het dan ook nog fijn vind qua temperatuur.
Merk dat (volgens de fitbit) ik wat meer diepe slaap heb dan daarvoor.
Gevoelsmatig draai ik ook nu minder in mijn bed/slaap.
Materiaal heb ik ook naar gekeken, iig iets dat anti-allergeen is.
De Calmzy kan overigens ook zelf gewassen worden, maar dat moet je niet thuis doen. Te zwaar voor de machine.
Hoop dat je hier iets aan hebt/mee kunt.
Sowieso kun je van wat ik tegen kwam die dingen tussen de 30-100 dagen uitproberen en als het niet bevalt gratis retourneren.