Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 10:24
Hallo Tweakers,

Welke ethernat adapter (usb-c to ethernet) raden jullie aan?
Heb zelf 100mb internet snelheid, dus zou top zijn als 'ie dat gewoon kan halen.

Groetjes,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:59
Ik had altijd de uitvoering: Belkin USB 3.1 Type C naar Ethernet Adapter aan de laptop hangen toen we nieuwe laptops kregen (zonder ethernet uiteraard :( ).

Gebruik m nu bijna nooit meer want heb toch maar weer een laptop met een ingebouwde ethernet gekregen :)
Maar heeft het altijd prima gedaan, trok keurig 1 Gigabit.

Ethernetadapters zijn eigenlijk altijd 1 Gbit, dus met je 100 mbit kan dat makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Ruben279 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:33:
Ik had altijd de uitvoering: Belkin USB 3.1 Type C naar Ethernet Adapter aan de laptop hangen toen we nieuwe laptops kregen (zonder ethernet uiteraard :( ).

Gebruik m nu bijna nooit meer want heb toch maar weer een laptop met een ingebouwde ethernet gekregen :)
Maar heeft het altijd prima gedaan, trok keurig 1 Gigabit.

Ethernetadapters zijn eigenlijk altijd 1 Gbit, dus met je 100 mbit kan dat makkelijk.
Dankjewel.
Is zo'n combi adapter ook mogelijk? Waar dus ethernet én usb-c in kan. Dat ik kan opladen en 'netwerken' tegelijk? Anders kom ik een usb-c poort tekort op mijn macbook air M1 denk ik. Heb zelf niet zo'n goede ervaring met al die hubs, dus misschien heb jij een goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:38
Dan heb je een dockingstation met Power Delivery nodig
categorie: Docking stations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 14:42
Privé en zakelijk gezien hele goede ervaringen met de StarTechcom - ST3300GU3B, deze is van metaal en heeft 3xUSB3 en een Gigabit Ethernet aansluiting. Enige nadeel is dat deze niet op basis van USB-C is, dus ik weet niet 100% of dit geschikt is voor je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 14:42
nickdw7 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:55:
[...]

Dankjewel.
Is zo'n combi adapter ook mogelijk? Waar dus ethernet én usb-c in kan. Dat ik kan opladen en 'netwerken' tegelijk? Anders kom ik een usb-c poort tekort op mijn macbook air M1 denk ik. Heb zelf niet zo'n goede ervaring met al die hubs, dus misschien heb jij een goede?
Geen persoonlijke ervaring mee, maar volgens mij heb je dan zoiets nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check even op bol.com de USB-C dockjes, zoek op eentje met netwerkaansluiting (doet tegenwoordig allemaag Gbit). Ugreen schijnt wel goed te zijn.

Nofi, maar dit is gewoon opzoekwerk als je het mij vraagt, de gemiddelde webshop staat er vol mee.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

De adapter die @Mikey! voorschrijft lijkt me ideaal voor jouw scenario. Simpele dongel met doorvoer van stroom en ethernet, gecertificeerd Mac compatibel.

Lang niet alle ethernet adapters werken zomaar op een Mac, dus eentje nemen die het expliciet benoemd is wel een must.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickdw7
nelizmastr schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:01:
De adapter die @Mikey! voorschrijft lijkt me ideaal voor jouw scenario. Simpele dongel met doorvoer van stroom en ethernet, gecertificeerd Mac compatibel.

Lang niet alle ethernet adapters werken zomaar op een Mac, dus eentje nemen die het expliciet benoemd is wel een must.
Ga ik doen, dankjewel
Pagina: 1