Toon posts:

goedkoop 1 comp kopen... mee allles d'rop & d'raan

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik wil dus een nieuwe comp kopen, een Athlon DDR :P voor 't geemen, voor weinig. Hier in Nijmegen zit een vrij goede low budget winkel, Orbit Systems (www.orbit.nl), en zij hebben een voordelig systeem (lees: http://www.orbit.nl/systeem8.htm ), alleen is het op basis van een Chaintech 7VJD2 MoBo, ik vraag me af of dit wel een goed moederbord is.
Verder vraag ik me af of ik niet beter naar een beurs kan gaan en alle onderdelen los te kopen. Maar daar vraag ik me me weer af wat ik moet doen als de spullen ondeugdelijk zijn...
Kortom al die vragen, ik hoop dat ik op het juiste adres ben.

Verwijderd

dude vraag of je dat mb mag omruilen voor en asus of msi bord verder is die pc ok !
zeker voor dat geld !

Verwijderd

Topicstarter
Dat d8 ik ook al, maar eerst boden ze dat systeem aan met MSI KT266(Pro) moederbord...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

och koop alles via de pricewatch en je bent de helft goedkoper uit

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 16:20 schreef Jimbolino het volgende:
och koop alles via de pricewatch en je bent de helft goedkoper uit
mi-ni-maal, mischien zelfs nog meer... |:(

het zal wel wat schelen maar de jongen geeft duidelijk aan dat in 1 keer een puter wil kopen.

Verwijderd

Topicstarter
oh ja joh,
ook qua verzendkosten?
want ik bedoel ik heb ook een kast nodig (kan ik ook bij Orbit kopen, voor 109 piek)
En een monitor...
en als het zooitje stuk gaat|:(, wat moet ik dan?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:15
Op zaterdag 01 september 2001 16:24 schreef WrineX het volgende:
want ik bedoel ik heb ook een kast nodig (kan ik ook bij Orbit kopen, voor 109 piek)
een kast voor 109,- ? vette pruts kast heb je dan.

zou ook eens bij www.informatique.nl kijken. daar kan je m ook laten bouwen en die hebben gewoon prima service.

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 16:24 schreef WrineX het volgende:
oh ja joh,
ook qua verzendkosten?
En een monitor...
en als het zooitje stuk gaat|:(, wat moet ik dan?
Dan heb je gekloot ja :)
Dat moet je gewoon per winkel regelen dan, kost wat meer moeite maar je spaart wel een hoop geld uit.
Ik zou het via de pricewatch doen.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand tips om op een beurs te kopen?
zoals niet kopen van mensen met gouden kettingen en leren jassen die zware sigaren :7 roken?

edit: zbelling

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
Op zaterdag 01 september 2001 16:42 schreef WrineX het volgende:
Heeft iemand tips om op een beurs te kopen?
zoals niet kopen van mensen met gouden kettingen en leren jassen die zware sigaren :7 roken?

edit: zbelling
:? waarom niet?
ik koop altijd merk dingen bij de goedkoopste aanbieder,
eigenlijk nog nooit problemen gehad met dingen van de beurs of pricewatch voor zover ik me kan herineren.
dude vraag of je dat mb mag omruilen voor en asus of msi bord verder is die pc ok !
zeker voor dat geld !
|:( waarom zou een msi of asus beter zijn dan een chaintech?

Verwijderd

Ben ik de enige die niks "low budget" kan vindein op die prijslijst?

O+

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me dus gewoon af of het een goed moederbord was of niet.

Verwijderd

wil je geen lid worden van het nijmeegse DPC team ??

http://scsifreak.dyndns.org

ehm , offtopic ??? :+

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
aardig duur.

256 MB DDR/266 PC2100 Kingston 155
256 MB DDR/266 PC2100 Kingston 155
MSI MS-K7T-266 Pro RAID Socket A /VIA 425,00
Pioneer DVD-106S slotin IDE/B/16/40 195,00
40.00 / 7.200 IBM IC 35L040 339,00
Samtron 95P Plus 19" / 96kHz / TCO99 799,00
CARDEXpert GeForce2 GTS 64MB DDR TV 525,00
AOpen Midi-Tower HX45(A) 250W 199,00
Cherry G83-6104PNEU US-layout 45,00
BTC M-300 scrollwheel PS/2 19,00
3,5" Floppy 1,44 MB Samsung 29,00
Creative SB live Player 1024 bulk 135,00
Creative PC-Works 1500 179,00 179,00
Coolmaster AMD K7 Duron/S370 <1,5Ghz 29,00

Totaal Fl.3228,- (gistron)

voordelen

+ 200 Mhz sneller
+ 2x zo veel geheugen
+ 10Gb grootere HD
+ beter moederbord
+ groter monitor flatscreen

Nadelen

+ je mist een muismat :+

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 16:16 schreef bendeman het volgende:
zeker voor dat geld !
En hoezo zou hij een ander mobo gaan halen??? Iedereen zegt dat de consument maar onwetend is als hij Intel hoort en dat dus auto. beter is dan AMD omdat hij dat niet kent!!

Dit is dus weer typisch zo'n geval, Chaintech maakt degelijke mobo's. Volgens de reference zonder poes pas waar de consument in centjes van profiteerd! Tuurlijk krijg je bij Asus van alles en nog wat maar daar betaal je ook voor! Geef eens een link aan waar wordt bewezen dat Chaintech superslecht is.

Ik zeg niet dat Chaintech supergoed is maar ook niet slecht maar dan direkt te zeggen van omruilen die hap vind ik nergens op slaan, wat jij???

Verwijderd

Topicstarter
Zo als ik zei, ik weet nix af over dat Chaintech MoBo, terwijl ik wel weet dat dat MSI bord juist heel goed is. En ik weet ook wel dat AMD betere waar voor je geld levert...
Verder vraag ik me af of het nut heeft een 1400 MHz ipv een 1200 MHz Athlon te kopen... Maar silverfox vertel 1s waar je die funky stuff gekocht hebt, ik lust ook wel een 19" Flatscreen monitor voor de prijs van een 17-duimer.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

Heb alleen maar goede ervaring, met chaintech meoderbordjes (had er trouwens eentje voor m'n pentium II 350 met 4 Dimm sloten :P)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 08:48 schreef Jensd het volgende:
Heb alleen maar goede ervaring, met chaintech meoderbordjes (had er trouwens eentje voor m'n pentium II 350 met 4 Dimm sloten :P)
Hehe eindelijk iets positiefs >:) over Chaintech.
Laten die gasten maar van die zogenaamde "A"klasse merken nemen terwijl wij een Chaintech kiezen voor minder ping ping!!

Trouwens, Chaintech GTS2 pro 64 DDR + tv out voor minder dan fl. 325,-!! :9

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 21:26 schreef WrineX het volgende:
Zo als ik zei, ik weet nix af over dat Chaintech MoBo, terwijl ik wel weet dat dat MSI bord juist heel goed is. En ik weet ook wel dat AMD betere waar voor je geld levert...
Verder vraag ik me af of het nut heeft een 1400 MHz ipv een 1200 MHz Athlon te kopen... Maar silverfox vertel 1s waar je die funky stuff gekocht hebt, ik lust ook wel een 19" Flatscreen monitor voor de prijs van een 17-duimer.
Nee ok gozer maar het is omdat ik, "laten wij zeggen dat ik dichtbij Chaintech staat" wat dingen weet. Dat bijvoorbeeld AMD ook voor Chaintech heeft gekozen voor leveren van qualified mobo's.

Simpel eigenlijk, AMD goed en degelijke producten tegen een goed prijsje wat Chaintech ook aanbiedt! Trouwens weten jullie dat Chaintech op de 1e plaats staat in Azie omtrent de verkopen 1e kwartaal. (25% groei en dat is niet verzonnen, zal kijken of ik die link kan vinden)

Verwijderd

Ik heb die besteld voor 189,- DDR boardje
ECS K7S5A (SIS735 chipset)
De fabrikant Elitegroup Computer Systems klinkt misschien wat vaag in de oren, maar is in feite ouder en veel groter dan bekende namen als Abit en Asus.
http://www.tweakers.net/nieuws/18078?highlight=998311539.jpg

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 02:50

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bij alternate:

MSI K7T Turbo Raid+ AMD TBird 1100 (100 Mhz bus)+512 Mb SDRAM (133 Mhz)+ Kooler voor 700 piek (inc.)

Tel erbij op:

Kast (140 piek)
SB-Live (150 piek)
Harddisk (300 piek)
Diskdrive (50 piek)
Geforceje ofzo (200 piek)

dus systeem is zo'n 1500 piek.

Dus kun je nog ff een monitor zoeken (15 inch LCD kost van Samtron (is best goed spul) 800 ex.). Persoonlijk lijkt mij Bilinea of Sony wel wat.

Verder keyboard+muis (optisch uiteraard) en speakers. Is betrekkelijk minder duur dan jouw systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb al besloten welk mobo ik wil: de MSI K7T 266 Pro RAID. De beste keuze volgens deze review: http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=163&page=1
/Hardwareinfo.net bedankt.
ik vraag eerst een specifieke offerte aan bij orbit, en zo. ga ik naar de compbeurs in Arnhem. Ik voel me alleen veiliger qua garantieom bij Orbit te kopen.

Verwijderd

Er wordt hier beweerd dat Chiantech goede mobo's zijn en dat er een url moet komen, wil hij zeker weten dat dat niet zo is. Hierbij:
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=163&page=8 :o
Hier (en op de volgende pagina) is te lezen dat het mobo trager en slechter is dan mobo met gelijke chipset van andere merken. Alleen de prijs is het voordeel.

Verwijderd

Topicstarter
dat zei ik net, maar goed
Pagina: 1