/f/image/YWxq0EvMe26IY5udtdU7BSSQ.png?f=fotoalbum_large)
Over Ovio
Ovio is een alternatief voor de companion app van Home Assistant. De Ovio app is ontworpen vanuit de filosofie dat de interface zich moet richten op het perspectief van de eindgebruiker, met de nadruk op de geleverde waarde in plaats van op de technologie zelf.Demo
Als je de app wilt verkennen, kun je deze demo bekijken. Of je kunt de app hieronder downloaden en de demo in de app proberen.
Links
- Google Play Download Link
- App Store Download link
- Website link
Overzicht
/f/image/0j8SKIr78Qhw5GXPbxpx9typ.png?f=fotoalbum_large)
Je kunt in een oogopslag je huis beheren, inzichten krijgen en je favoriete scènes activeren.
Besturing
/f/image/gTb52ye8eVSjyKJe5EeDPxqt.png?f=fotoalbum_large)
Per categorie is de besturing op maat gemaakt om zo intuïtief mogelijk te zijn. Een voorbeeld is eenvoudig de kleur van meerdere lampen tegelijkertijd te besturen. Op dit moment kan je de volgende categorieën besturen in de Ovio app:
- Lampen
- Thermostaat
- Zonwering
- Sloten
- Switches
- Ventilatoren
- Alarm systemen
- Media/Speakers/TV
Media paneel
/f/image/bunkDjDptDByBmhsUfif3aid.png?f=fotoalbum_large)
Mijn doel was om in plaats van de speakers/televisies als apparaat, de media centraal te stelllen in de media besturing. Je ziet het media paneel dus alleen als er iets afspeelt. Daarnaast kan je eenvoudig speakers groeperen en ontkoppelen.
Fotolijst
/f/image/hyEA3PsfqNR8XNfxs4KY2smB.png?f=fotoalbum_large)
Voor voornamelijk op de muur gemonteerde tablets zit er een fotolijst functionaliteit verwerkt in de app. Als er een tijd geen interactie is geweest dan gaat hij automatisch naar foto weergave en zodra je op het scherm klikt wordt het dashboard weergeven.
Personalisatie
/f/image/lufbFdhci8Y4TOYxPOwNbN5y.png?f=fotoalbum_large)
Je kunt kaarten verbergen en verplaatsen om op die manier je dashboard aan te passen naar je eigen wensen.
Scenes
/f/image/cJwT5PfsBlV0riLexu4cCKMr.png?f=fotoalbum_large)
De app bevat 15 ingebouwde licht scenes.
Feedback
Ik hoor graag wat je er van vind. Ik wil Ovio doorontwikkelen met input van Home Assistant gebruikers en echt iets maken wat de community fijn vindt om te gebruiken. Alle ideeën, kritiek, feedback of gedachtes zijn welkom![ Voor 135% gewijzigd door RienkK op 15-10-2024 11:46 ]