Met of zonder ... mayonaise?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Titels van gerelateerde nieuwsberichten worden afgekort zonder indicatie van het afkorten. Zie nieuws: Motorola brengt Edge 40 Pro uit voor 899 euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFNdrXGyrxjGupTHGJCFVSMwFEc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YQTHarj7FJaT1UEEVNJyptdp.png?f=user_large

Deze telefoons worden geleverd "met" en "zonder" wát? Ellipsis/beletselteken ("...") zou handig zijn, net als een title-attribuut zodat bij mouseover de volledige titel getoond wordt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:50

DaFeliX

Tnet Devver
Ik verplaats je topic even naar MF, want het is sec gezien geen bug (het werkt zoals 't behoord), maar een gewenste verbetering.

Dat gezegd hebbende, helemaal met je eens dat we ellipsis hier prima toegepast zou moeten kunnen worden.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06

crisp

Devver

Pixelated

Multi-line ellipsis kon vroeger nu eenmaal niet, maar tegenwoordig wel mbv -webkit-line-clamp :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Fixed :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
crisp schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:19:
Multi-line ellipsis kon vroeger nu eenmaal niet, maar tegenwoordig wel mbv -webkit-line-clamp :)
Kon vroeger ook prima, maar niet met alleen CSS, bedoel je waarschijnlijk ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Mooi(er), thanks!

Kan deel twee van mijn verzoek ook nog? O-) :) Een <a title="..." (hier even zelf ge-F12'd):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwEfkmrpj2G0JbR9-fa4gpM6ZbU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W4IPjCFqGBeycIGJDXGRdRTP.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 05-04-2023 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:40:
[...]

Kon vroeger ook prima, maar niet met alleen CSS, bedoel je waarschijnlijk ;)
Nou ja, "prima"... hacky oplossingen met JS, of arbitrair afkappen en hopen dat het meestal wel past.
CodeCaster schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:42:
[...]

Mooi(er), thanks!

Kan deel twee van mijn verzoek ook nog? O-) :) Een <a title="..." (hier even zelf ge-F12'd):

[Afbeelding]
Ik ben er eigenlijk geen fan van om overal maar title-attributen toe te voegen, zeker niet als het exact een duplicaat is van de content zelf (ook al zie je die visueel mogelijk niet helemaal). Ik vraag me namelijk af of text-readers het dan ook niet dubbel oplezen.

Het zou mooi(er) zijn als browsers dit zelf herkennen en daar een oplossing voor verzorgen (die dan ook op mobile werkt)..

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
crisp schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:30:
[...]

Nou ja, "prima"... hacky oplossingen met JS, of arbitrair afkappen en hopen dat het meestal wel past.
Zie niet helemaal wat er 'hacky' zou zijn aan een JavaScript-oplossing. Dat het zwaarder is en complexer is dan je als developer zou willen, sure. Maar ik ben verder geen developer (wel designer :P), dus mij gaat het vooral om het zichtbare/bruikbare resultaat: het is al lang te doen geweest, of het development-technisch wenselijk was, daargelaten.
[...]

Ik ben er eigenlijk geen fan van om overal maar title-attributen toe te voegen, zeker niet als het exact een duplicaat is van de content zelf (ook al zie je die visueel mogelijk niet helemaal). Ik vraag me namelijk af of text-readers het dan ook niet dubbel oplezen.

Het zou mooi(er) zijn als browsers dit zelf herkennen en daar een oplossing voor verzorgen (die dan ook op mobile werkt)..
Gaat het je alleen om het mogelijk dubbel gelezen worden door screen readers? In het Design System team waar ik bij Coolblue in heb gezeten waren de developers in ieder geval qua accessibility er altijd heel erg stellig over dat alles zoveel mogelijk titles en alts moesten bevatten, juist ook voor screen readers, en dat dubbel gelezen geen probleem zou moeten zijn.

De tracker hier gebruikt bijvoorbeeld ook al titles voor nieuwsberichten trouwens :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 05-04-2023 10:40 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Hahn schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:37:
[...]

Zie niet helemaal wat er 'hacky' zou zijn aan een JavaScript-oplossing. Dat het zwaarder is en complexer is dan je als developer zou willen, sure. Maar ik ben verder geen developer (wel designer :P), dus mij gaat het vooral om het eindresultaat: het is al lang te doen geweest, of het development-technisch wenselijk was, daargelaten.
En dan lekker alles op de pagina laten knipperen en klapperen nadat die geladen is. oOo *O* -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:28
crisp schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:30:
Tsja, browsers en mooie oplossingen.. :P

Ik vind het zelf persoonlijk wel logisch om te kunnen hoveren op stukjes content die niet helemaal zijn uitgetypt. Als eindgebruiker heb ik geen idee of css het veroorzaakt of niet dus mis dan wel een stukje tekst gevoelsmatig.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

KirovAir schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:44:
[...]

Tsja, browsers en mooie oplossingen.. :P

Ik vind het zelf persoonlijk wel logisch om te kunnen hoveren op stukjes content die niet helemaal zijn uitgetypt. Als eindgebruiker heb ik geen idee of css het veroorzaakt of niet dus mis dan wel een stukje tekst gevoelsmatig.
True, maar een browser tooltip heb je op mobile alsnog niets aan :/

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:28
crisp schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:45:
[...]

True, maar een browser tooltip heb je op mobile alsnog niets aan :/
Ook waar. En idd gek dat daar nog niks voor is..

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

KirovAir schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:46:
[...]

Ook waar. En idd gek dat daar nog niks voor is..
Daarom heb ik wat gehackt in een CSS-snippet:
Afkortingen op smartphones volledig uitschrijven

GoT
(check dit op een smartphone, of versmal je browser)

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 09-04-2023 19:15 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1