https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dat gezegd hebbende, helemaal met je eens dat we ellipsis hier prima toegepast zou moeten kunnen worden.
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet
Intentionally left blank
Kon vroeger ook prima, maar niet met alleen CSS, bedoel je waarschijnlijkcrisp schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:19:
Multi-line ellipsis kon vroeger nu eenmaal niet, maar tegenwoordig wel mbv -webkit-line-clamp
The devil is in the details.
Mooi(er), thanks!
Kan deel twee van mijn verzoek ook nog?

:fill(white):strip_exif()/f/image/W4IPjCFqGBeycIGJDXGRdRTP.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 05-04-2023 09:46 ]
Nou ja, "prima"... hacky oplossingen met JS, of arbitrair afkappen en hopen dat het meestal wel past.Hahn schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:40:
[...]
Kon vroeger ook prima, maar niet met alleen CSS, bedoel je waarschijnlijk
Ik ben er eigenlijk geen fan van om overal maar title-attributen toe te voegen, zeker niet als het exact een duplicaat is van de content zelf (ook al zie je die visueel mogelijk niet helemaal). Ik vraag me namelijk af of text-readers het dan ook niet dubbel oplezen.CodeCaster schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:42:
[...]
Mooi(er), thanks!
Kan deel twee van mijn verzoek ook nog?![]()
Een <a title="..." (hier even zelf ge-F12'd):
[Afbeelding]
Het zou mooi(er) zijn als browsers dit zelf herkennen en daar een oplossing voor verzorgen (die dan ook op mobile werkt)..
Intentionally left blank
Zie niet helemaal wat er 'hacky' zou zijn aan een JavaScript-oplossing. Dat het zwaarder is en complexer is dan je als developer zou willen, sure. Maar ik ben verder geen developer (wel designercrisp schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:30:
[...]
Nou ja, "prima"... hacky oplossingen met JS, of arbitrair afkappen en hopen dat het meestal wel past.
Gaat het je alleen om het mogelijk dubbel gelezen worden door screen readers? In het Design System team waar ik bij Coolblue in heb gezeten waren de developers in ieder geval qua accessibility er altijd heel erg stellig over dat alles zoveel mogelijk titles en alts moesten bevatten, juist ook voor screen readers, en dat dubbel gelezen geen probleem zou moeten zijn.[...]
Ik ben er eigenlijk geen fan van om overal maar title-attributen toe te voegen, zeker niet als het exact een duplicaat is van de content zelf (ook al zie je die visueel mogelijk niet helemaal). Ik vraag me namelijk af of text-readers het dan ook niet dubbel oplezen.
Het zou mooi(er) zijn als browsers dit zelf herkennen en daar een oplossing voor verzorgen (die dan ook op mobile werkt)..
De tracker hier gebruikt bijvoorbeeld ook al titles voor nieuwsberichten trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 05-04-2023 10:40 ]
The devil is in the details.
En dan lekker alles op de pagina laten knipperen en klapperen nadat die geladen is.Hahn schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:37:
[...]
Zie niet helemaal wat er 'hacky' zou zijn aan een JavaScript-oplossing. Dat het zwaarder is en complexer is dan je als developer zou willen, sure. Maar ik ben verder geen developer (wel designer), dus mij gaat het vooral om het eindresultaat: het is al lang te doen geweest, of het development-technisch wenselijk was, daargelaten.

Tsja, browsers en mooie oplossingen..crisp schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:30:
Ik vind het zelf persoonlijk wel logisch om te kunnen hoveren op stukjes content die niet helemaal zijn uitgetypt. Als eindgebruiker heb ik geen idee of css het veroorzaakt of niet dus mis dan wel een stukje tekst gevoelsmatig.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
True, maar een browser tooltip heb je op mobile alsnog niets aanKirovAir schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:44:
[...]
Tsja, browsers en mooie oplossingen..
Ik vind het zelf persoonlijk wel logisch om te kunnen hoveren op stukjes content die niet helemaal zijn uitgetypt. Als eindgebruiker heb ik geen idee of css het veroorzaakt of niet dus mis dan wel een stukje tekst gevoelsmatig.

Intentionally left blank
Ook waar. En idd gek dat daar nog niks voor is..crisp schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:45:
[...]
True, maar een browser tooltip heb je op mobile alsnog niets aan
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Daarom heb ik wat gehackt in een CSS-snippet:KirovAir schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:46:
[...]
Ook waar. En idd gek dat daar nog niks voor is..
Afkortingen op smartphones volledig uitschrijven
GoT
(check dit op een smartphone, of versmal je browser)
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 09-04-2023 19:15 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes