Hoe zwaar mag ik een bouwcontainer beladen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:18
Hallo, wij zijn aan het verbouwen en hebben een grofvuil container van 10 kuub gehuurd. Ik lees tegenstrijdige informatie op internet en ben op zoek naar ervaringen van mensen of het liefst ervaringen van een chauffeur die met zulke bakken rijdt. Tot nu toe ligt er voornamelijk betonpuin in en zit hij 80% vol. Ik heb geen idee wat de trekkracht is van zo'n kraan achterop een vrachtwagen. Kan ik hem helemaal vullen met puin of is zo'n ding daar niet op gemaakt?

Ik heb bijvoorbeeld nog een hoop betontegels die ik er mooi tussen kan proppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 04-04-2023 13:06 ]

Beste antwoord (via Piet_Piraat7 op 04-04-2023 13:13)

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 16:48
De meeste verhuurders van containers hebben, zover ik gezien heb, wel ergens 'regels' op de site staan over wat de maximale percentages van bepaalde afvalstoffen in de container mogen zijn.

Daar zijn natuurlijk milieu/verwerkingskosten-aspecten aan, maar na een gesprek met een chauffeur is me duidelijk geworden dat het ook vooral voor hen, de chauffeurs dus, relevant is.

Want een zware bak moeten ze bijvoorbeeld in zijn eentje ophalen. Of in een bepaalde volgorde.

Dus als jij met 10m3 betonpuin komt, is dat zwaarder dan hij verwacht.

Ja, technisch prima op de wagen te zetten, maar het kan irritatie opleveren.

Volgens mij ook de reden waarom 10m3 meestal niet als 'schoon puin' variant bestaat. Die gaan maar tot 6m3. 10m3 is altijd een 'ongesorteerd bouwafval' bak.

Check de site van de verhuurder. Of bel. Of kijk de chauffeur lief aan. Meestal zijn ze niet moeiljk als je vriendelijk, cooperatief en begripvol bent.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:59
Kan je niet best even bellen naar de firma die hem komt ophalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:54
Ik zou het aan het verhuurbedrijf vragen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:14
10m3 is 10m3. Met puin of bouwafval maakt dan niet zoveel uit. Je kan hem gewoon vullen tot 10m3. Dat kan het ding gewoon hebben. Maar je kan het bedrijf gewoon vragen :)

Zelf van de week met grond gehad. 6 m3 grond gewoon vullen. Met een kleine kop erop. Werd gewoon meegenomen. Denk dat er iets van 7 of 8m3 losse grond in lag.

[ Voor 71% gewijzigd door RonnieKo op 04-04-2023 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Een van de lokale aanbieders hier: https://rodebak.nl/container/bouwafval/
Heb je meer afval dan verwacht?
Je mag de afvalcontainer tot maximaal 20 cm boven de rand beladen, heb je alsnog teveel afval? Je kan dan nog een container bestellen of zelf je afval komen storten bij ons aan de Kanaalstraat 255 in Enschede. Onze openingstijden en de prijslijst vind je hier.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
De reden dat ik de firma nog niet heb gebeld is omdat ik geen slapende honden wil wakker maken :') als ik iemand op kantoor aan de lijn krijg is die vaak meer van de regeltjes dan een chauffeur die zijn wagen goed kent. Maar inderdaad, misschien moet ik dat maar doen.

@RonnieKo gehuurd als bouw en sloopafval container

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@True dat over max 20 cm boven de rand zie ik vaker, maar het gaat mij meer om het gewicht. Het is allemaal beton en ijzerdraad in de bak nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42

BCC

Als de chauffeur hem niet kan laden, zit jij met t probleem, niet de chauffeur :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• swiv98
De meeste verhuurders van containers hebben, zover ik gezien heb, wel ergens 'regels' op de site staan over wat de maximale percentages van bepaalde afvalstoffen in de container mogen zijn.

Daar zijn natuurlijk milieu/verwerkingskosten-aspecten aan, maar na een gesprek met een chauffeur is me duidelijk geworden dat het ook vooral voor hen, de chauffeurs dus, relevant is.

Want een zware bak moeten ze bijvoorbeeld in zijn eentje ophalen. Of in een bepaalde volgorde.

Dus als jij met 10m3 betonpuin komt, is dat zwaarder dan hij verwacht.

Ja, technisch prima op de wagen te zetten, maar het kan irritatie opleveren.

Volgens mij ook de reden waarom 10m3 meestal niet als 'schoon puin' variant bestaat. Die gaan maar tot 6m3. 10m3 is altijd een 'ongesorteerd bouwafval' bak.

Check de site van de verhuurder. Of bel. Of kijk de chauffeur lief aan. Meestal zijn ze niet moeiljk als je vriendelijk, cooperatief en begripvol bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
BCC schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:12:
Als de chauffeur hem niet kan laden, zit jij met t probleem, niet de chauffeur :)
Precies :') dat wil ik voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:30
Ligt aan de aanbieder, dus check hun website.
Bij GP groot mag een 10m3 container max 70% geladen zijn met puin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jij krijgt 'm met puin nooit te zwaar gevuld. (mits je de max hoogte boven de rand aanhoudt)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
DVX73 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:13:
Ligt aan de aanbieder, dus check hun website.
Bij GP groot mag een 10m3 container max 70% geladen zijn met puin.
Volgens mijn bedoelen ze daar iets anders mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 13:04
BCC schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:12:
Ja, daarom vragen ze het ook he! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
warhamstr schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:14:
[...]

Volgens hun FAQ 25%, lekker duidelijk...

[ Voor 8% gewijzigd door DVX73 op 04-04-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
DVX73 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:16:
[...]

Volgens hun FAQ 25%, lekker duidelijk...
Daarom, niet druk om maken; voltassen. Hier hebben we ook eens zo'n bak vol gebroken puin en wapeningstaal af laten voren. Auto zet z'n stempels uit en trekt 'm zonder moeite achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
Heb een keer een 3m3 bak met puin gehad die ze bijna niet meer wegkregen.
Een 6m3 bak met aarde doen ze niet moeilijk over (10m3 wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
DVX73 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:38:
Heb een keer een 3m3 bak met puin gehad die ze bijna niet meer wegkregen.
Een 6m3 bak met aarde doen ze niet moeilijk over (10m3 wel)
Je snapt mn verwarring als ik in dit topic al lees dat het moet kunnen en tegelijkertijd zeg jij dat 3m³ al met moeite ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:55:
[...]

Je snapt mn verwarring als ik in dit topic al lees dat het moet kunnen en tegelijkertijd zeg jij dat 3m³ al met moeite ging
Dat was een apart verhaal.

De chauffeur had zelf bedacht dat hij de container met het kraantje op zijn wagen wel in onze voortuin kon zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:24
Als jij de technische beperkingen van je motorblok wil weten ga je dan ook naar sauna medewerkers toe voor informatie?

Ik weet dat het tegenwoordig eng is.... maar bel gewoon even de container dienst op waar deze bij hoort.
Zoiets noem je snel en betrouwbare informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
barry86 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:01:
Als jij de technische beperkingen van je motorblok wil weten ga je dan ook naar sauna medewerkers toe voor informatie?

Ik weet dat het tegenwoordig eng is.... maar bel gewoon even de container dienst op waar deze bij hoort.
Zoiets noem je snel en betrouwbare informatie
Gedaan, daarbij krijg ik geen gewicht te horen. Alleen dat het niet meer dan 20cm boven de rand mag steken. Dus ik laat het zo en ik zie wel of de vrachtwagen het trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:03
Ik weet niet hoe dat bij jou in de gemeente gaat, maar hier lokaal is het storten van puin (heel veel) goedkoper dan grofvuil of bouwafval: ex BTW-prijzen van 15 euro per ton voor puin vs 194 voor bouw/sloopafval en 227 voor overig grof/huisvuil.

Dus een container huren "voor grofvuil" en die vervolgens volstorten met puin is (a) niet handig voor de ophalende chauffeur en (b) pijnlijk voor je portemonnee.

Misschien voor jouw situatie niet relevant, maar misschien wel de moeite om t even te checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Stalensnuitje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:14:
Ik weet niet hoe dat bij jou in de gemeente gaat, maar hier lokaal is het storten van puin (heel veel) goedkoper dan grofvuil of bouwafval: ex BTW-prijzen van 15 euro per ton voor puin vs 194 voor bouw/sloopafval en 227 voor overig grof/huisvuil.

Dus een container huren "voor grofvuil" en die vervolgens volstorten met puin is (a) niet handig voor de ophalende chauffeur en (b) pijnlijk voor je portemonnee.

Misschien voor jouw situatie niet relevant, maar misschien wel de moeite om t even te checken...
Er zit ook wel wat ander afval bij maar het is inderdaad voornamelijk puin. Echter gingen die maar tot 6 kuub ipv 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:07
Stalensnuitje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:14:

Het doet misschien even pijn aan je portemonnee, maar als je de tijd gaat tellen die je ermee kwijt bent om dezelfde hoeveelheid puin naar de stort te brengen, dan scheelt dat misschien niks.
Moet je je eens indenken wat je in die zaterdag nog meer gedaan krijgt dan enkel wat puin wegbrengen.

Grootste deel van zo'n container voor de deur is natuurlijk ook het gemak...
Je gooit die bak vol en als hij (bijna) vol zit bel je op dat ze de bak komen ophalen / omruilen.
Als je iedere keer met een aanhangertje puin naar de stort moet rijden ben je veel tijd kwijt.

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Rensjuh schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:28:
[...]

Het doet misschien even pijn aan je portemonnee, maar als je de tijd gaat tellen die je ermee kwijt bent om dezelfde hoeveelheid puin naar de stort te brengen, dan scheelt dat misschien niks.
Moet je je eens indenken wat je in die zaterdag nog meer gedaan krijgt dan enkel wat puin wegbrengen.

Je gooit die bak vol en als hij (bijna) vol zit bel je op dat ze de bak komen ophalen / omruilen.
Als je iedere keer met een aanhangertje puin naar de stort moet rijden ben je veel tijd kwijt.
Daar gaat de hele reactie van @Stalensnuitje niet over..

Het gaat over het scheiden van de soorten afval!

Bij de puincontainer aanbieders bij ons in het dorp hetzelfde:
Bij ons heeft het halen en brengen van een container een vaste startprijs... bijv. iets van €100 ex BTW voor een 6 kuubs container.
Daar komt bij: voor het laten ophalen van een container met *schoon puin* betaal ik € 2,50 per ton puin in de container. (dat komt bij een *volle* schoon-puincontainer neer op zo'n 10 ton, oftewel 25 euro)

Als ik diezelfde container laat ophalen met *gemengd ongesorteerd bouwafval* dan betaal ik makkelijk iets van €100-150 per kuub of zo, ik weet het zelfs niet eens precies... (wat dat doet geen kip natuurlijk)

Dus ik snap @Piet_Piraat7 ook écht niet als ie een bouwafval container zou vullen met voornamelijk puin "en wat ander afval"... dan betaal je namelijk waarschijnlijk voor het hele zooitje het volle tarief voor ongesorteerd bouwafval..
Ik heb heel wat verbouwd, en ik heb nooit een x-kuubs container vol gekregen met ongesorteerd (duur !!!) bouwafval..
Wel 5 volle containers met schoon puin, en alle rest was klein genoeg om met een karretje af en toe naar de milieustraat te brengen.. gesorteerd dan wel. (nog steeds goedkoop). Wat er écht aan ongesorteerd, grofvuil overblijft is écht weinig in verhouding.

Stuk duurzamer ook natuurlijk, om het zelf gewoon bij het aanbieden al gesorteerd te houden.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:53

Agent47

I always close my contracts.

Bij ons mag je hem " Tot de rand" vullen. 10% afval erin waar hij niet voor bestemd is.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bij ons was het gewicht geen issue, alleen de maximale vulhoogte.
De vrachtwagen kwam met z'n wielen van de grond voordat de bak uit de tuin kwam. De man vond het allemaal prima.
Het gaat echt alleen om m3, niet gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:22
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:23:
[...]

Er zit ook wel wat ander afval bij maar het is inderdaad voornamelijk puin. Echter gingen die maar tot 6 kuub ipv 10
En zou het dan denk je met t gewicht te maken kunnen hebben dat die met puin maar tot 6m3 gaan? ;)

Ik denk dat die 10m3 vol puin te zwaar gaat zijn. Dan ligt t aan de chauffeur of ie m toch op gaat laden met risico op een boete en risico dat ie bij jullie de straat kapot drukt met de steunpoten.

Je had een haakarm container moeten bestellen voor deze hoeveelheden, of 2 6m3s.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:45

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Ik heb het gehad. Mooie container, afgesproken vullingsgraad voor puin (hoogte gemarkeerd op de binnenkant container). Ik heb alles netjes gestapeld en erg compact geladen. Resultaat: container zwaarder dan verwacht.

Komt de chauffeur de container ophalen, controleert en jawel: hoogte voldoet aan de grens. Vervolgens krijgt hij 'm niet op de trailer vanwege het gewicht (letterlijk de trekker met de achterwielen aan het oplichten). Dus mocht er een andere, zwaardere komen om het te fiksen.
Was verder voor mij geen probleem en de chauffeur gaf ook al aan dat de trekker eigenlijk al erg licht is voor bouwpuin... maar goed, het is jammer dat-ie een rit extra had gemaakt zonder dat hij de bak mee kon nemen.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:52

Rzaan

Altijd zoekende

warhamstr schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:14:
[...]

Wat bedoelen ze daar dan mee?
Want ik lees het ook zo dat je hem niet volledig mag vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:52

Rzaan

Altijd zoekende

Makrolon schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:39:
[...]

En zou het dan denk je met t gewicht te maken kunnen hebben dat die met puin maar tot 6m3 gaan? ;)

Ik denk dat die 10m3 vol puin te zwaar gaat zijn. Dan ligt t aan de chauffeur of ie m toch op gaat laden met risico op een boete en risico dat ie bij jullie de straat kapot drukt met de steunpoten.
https://www.afzetbak.nl/container-huren/puin/20m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Waterbeesje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:53:
Ik heb het gehad. Mooie container, afgesproken vullingsgraad voor puin (hoogte gemarkeerd op de binnenkant container). Ik heb alles netjes gestapeld en erg compact geladen. Resultaat: container zwaarder dan verwacht.

Komt de chauffeur de container ophalen, controleert en jawel: hoogte voldoet aan de grens. Vervolgens krijgt hij 'm niet op de trailer vanwege het gewicht (letterlijk de trekker met de achterwielen aan het oplichten). Dus mocht er een andere, zwaardere komen om het te fiksen.
Was verder voor mij geen probleem en de chauffeur gaf ook al aan dat de trekker eigenlijk al erg licht is voor bouwpuin... maar goed, het is jammer dat-ie een rit extra had gemaakt zonder dat hij de bak mee kon nemen.
Hier word ik wel zenuwachtig van :') we hebben niet heel erg compact gestapeld gelukkig, maar een zwaardere vrachtwagen kan niet op de plek komen waar de container staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 19:06
Een vrachtwagen trekt dat ding er echt wel op hoor. Als je het hebt over een trekker als tractor met een losse aanhanger tsja.. dat is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
vanisher schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:59:
Een vrachtwagen trekt dat ding er echt wel op hoor. Als je het hebt over een trekker als tractor met een losse aanhanger tsja.. dat is wat anders.
Zo'n ding heeft hem geplaatst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2KIfe0oPJSfA0McdoQ27qCKz3c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mLG81xP1anQvXijggwzPItJL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
Hoewel ze vast niet allemaal dezelfde vrachtwagen gebruiken, degene die mijn 10m3 container ooit kwam ophalen, die dus voor 80 a 85% met tamelijk dicht betonpuin/gruis was gevuld, was op het eerste gezicht van eenzelfde afmeting. Dus ze krijgen hem vast wel weg.

Hierboven merkte iemand terecht op dat ze feitelijk verwantwoordelijk zijn om de openbare weg 'heel' te laten. Dat kan met die steunpoten en gesleep aan de container lastig zijn. Hangt er weer van af hoe hij staat.

Het is wat het is. Niet te wakker van liggen ;-) En als de chauffer komt, breek het ijs door op te merken dat hij mooi op tijd is, of dat je hem niet had horen aankomen omdat die wagens zo stil zijn tegenwoordig. Zoiets. Je hebt zo een vriendelijk gesprekje opgezet en dan verdwijnt die bak 'als vanzelf' ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@swiv98 ik ben benieuwd, morgen wordt die opgehaald en dan laat ik het hier wel weten. Goede klik met de chauffeur komt wel goed, ik ben een enorm aardig, sociaal en bescheiden persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 11:05
Als ze hem niet op kunnen tillen, moeten ze hem ook niet als puincontainer verhuren. Mocht het de ene chauffeur niet lukken, dan hebben ze ook nog wel andere smaken qua vrachtwagen die vaak meer kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 05-04-2023 14:13 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

swiv98 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:04:
Het is wat het is. Niet te wakker van liggen ;-) En als de chauffer komt, breek het ijs door op te merken dat hij mooi op tijd is, of dat je hem niet had horen aankomen omdat die wagens zo stil zijn tegenwoordig. Zoiets. Je hebt zo een vriendelijk gesprekje opgezet en dan verdwijnt die bak 'als vanzelf' ook wel.
"Heej, goedemorgen. Blabla... Wil je koffie?" Dan kan er al heel veel. ;)

We hebben in een héél ver verleden wel eens iets vergelijkbaars gehad met een grotere container. Geen beperking aan het gewicht. Prima, wij die container volgestapeld, en het waren sowieso al vrij grote betonplaten die er onder andere uit kwamen. Het puin kwam uit een oude boerderij, vroeger (door opa ;) ) zelf gestort. Dat spul hebben we er in zo groot mogelijke stukken uit gehaald en met lomp materiaal in die container gelegd. Tussenruimtes werden eenvoudig opgevuld met het kleinere spul.
Uiteindelijk zijn ze met 2 vrachtwagens moeten komen. Een om de container te laden, en de 2e aan de voorkant gekoppeld om die vrachtwagen op de grond te houden. Maar het ging wél! :D :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:40

krvabo

MATERIALISE!

DrivinUCrazy schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:21:
[...]

"Heej, goedemorgen. Blabla... Wil je koffie?" Dan kan er al heel veel. ;)
De keren dat ze bij mij de container op kwamen halen had ik nog net tijd om naar buiten te rennen en m'n reflecterende strepen van de uitstekende punten te trekken :P
Die mannen stappen uit, gooien een net er over, gooien de vier haken over de punten heen en yeeten die bak met de kraan op de vrachtwagen. Erna even tekenen en weg zijn ze. Ik denk niet dat het meer dan 10 minuten kost :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat is ook waar. Op de locatie waar ik het over had kwamen ze wel wat vaker, ook vanwege de containers die daar bedrijfsmatig nog wel eens stonden en moesten worden opgehaald. Dat zal wel een verschil maken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:26

Smurf

Detri

Rensjuh schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:28:
[...]

Jaren terug eens een nokverhoging laten bouwen op onze toenmalige woning. Afval zouden ze voor 450 ex btw meenemen. Nou, er zijn dagen waarop ik dat niet verdien/kan besparen, dus grote aanhanger geleend ergens in de schoonfamillie en heen en weer naar de stort zodra het ding weer wat vol lag.
Scheelde wel dat het voornamelijk schoon sloopafval was wat ik daar dus makkelijk kon scheiden in de juiste bakken. Ook mocht je toen nog gratis brengen daar (strippenkaart systeem met 12x gratis per jaar geloof ik).
Er zijn vast momenten of redenen waarom dit niet voor iedereen werkt, maar in mijn geval moest ik toch vrije dagen opnemen om aanwezig te zijn (thuiswerken kon ik nog niet toen). En zo kon ik in ieder geval nog een deel van de dag nuttig bezig zijn in plaats van alleen maar toekijken of in de weg lopen.

)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
De bouwcontainer is net opgehaald :) de vrachtwagen leek er moeite mee te hebben maar gelukkig kon die uiteindelijk wegrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:16
Wat zal jij lekker slapen vannacht :)
Pagina: 1