Rensjuh schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:28:
[...]
Het doet misschien even pijn aan je portemonnee, maar als je de tijd gaat tellen die je ermee kwijt bent om dezelfde hoeveelheid puin naar de stort te brengen, dan scheelt dat misschien niks.
Moet je je eens indenken wat je in die zaterdag nog meer gedaan krijgt dan enkel wat puin wegbrengen.
Grootste deel van zo'n container voor de deur is natuurlijk ook het gemak...
Je gooit die bak vol en als hij (bijna) vol zit bel je op dat ze de bak komen ophalen / omruilen.
Als je iedere keer met een aanhangertje puin naar de stort moet rijden ben je veel tijd kwijt.
Daar gaat de hele reactie van @
Stalensnuitje niet over..
Het gaat over het
scheiden van de soorten afval!
Bij de puincontainer aanbieders bij ons in het dorp hetzelfde:
Bij ons heeft het halen en brengen van een container een vaste startprijs... bijv. iets van €100 ex BTW voor een 6 kuubs container.
Daar komt bij: voor het laten ophalen van een container met *
schoon puin* betaal ik € 2,50 per ton puin in de container. (dat komt bij een *volle* schoon-puincontainer neer op zo'n 10 ton, oftewel 25 euro)
Als ik diezelfde container laat ophalen met *gemengd ongesorteerd bouwafval* dan betaal ik makkelijk iets van
€100-150 per kuub of zo, ik weet het zelfs niet eens precies... (wat dat doet geen kip natuurlijk)
Dus ik snap @
Piet_Piraat7 ook écht niet als ie een bouwafval container zou vullen met voornamelijk puin "en wat ander afval"... dan betaal je namelijk waarschijnlijk voor het hele zooitje het volle tarief voor ongesorteerd bouwafval..
Ik heb heel wat verbouwd, en ik heb nooit een x-kuubs container vol gekregen met
ongesorteerd (duur !!!) bouwafval..
Wel 5 volle containers met schoon puin, en alle rest was klein genoeg om met een karretje af en toe naar de milieustraat te brengen.. gesorteerd dan wel. (nog steeds goedkoop). Wat er écht aan ongesorteerd, grofvuil overblijft is écht weinig in verhouding.
Stuk duurzamer ook natuurlijk, om het zelf gewoon bij het aanbieden al gesorteerd te houden.
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!