Met welke LTV radiatoren werkt Honeywell Evohome?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kaz03
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:53
Hallo allemaal. Ik heb me rot gezocht op internet en in installatiehandleidingen maar krijg het niet gevonden. Ik krijg een warmtepomp en wil mijn radiatoren vervangen door (Z)LTV radiatoren. Radson heeft bijv. de Ulow, Jaga de Strada Hybrid en de Vertiga Hybrid. Wat ik echter niet kan vinden: welke merken werken met aansturing door Honeywell Evohome radiatorknoppen. Veel van deze radiatoren worden namelijk aangestuurd door eigen electronica. Ik wil ook de koeling gebruiken, en daarnaast moeten de ventilatoren in de radiator werken.
Iemand praktijkervaring met merken/types die voor verwarmen/koelen werken met Evohome?

Alle reacties

• SCG
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-01 21:08

SCG

Ik heb er geen ervaring mee, maar ben ook geïnteresseerd, welke type LTV radiatoren/convectoren samenwerken met de Evohome radiatorthermostaat! Hopelijk reageert er nog iemand :)

LG HM091MRU44 | LG WH20S

• Kaz03
SCG schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:30:
Ik heb er geen ervaring mee, maar ben ook geïnteresseerd, welke type LTV radiatoren/convectoren samenwerken met de Evohome radiatorthermostaat! Hopelijk reageert er nog iemand :)
Ik heb inmiddels de jaga. Die werkt, icm HR91.
De radson werkt niet ben ik door navraag achtergekomen. Maar zelf niet getest.

• XiDiX
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 22:56
Kaz03 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:19:
[...]

Ik heb inmiddels de jaga. Die werkt, icm HR91.
De radson werkt niet ben ik door navraag achtergekomen. Maar zelf niet getest.
Bedankt voor het uitzoeken! Kun je aangeven hoe dit precies werkt?

• Kaz03
XiDiX schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:19:
[...]

Bedankt voor het uitzoeken! Kun je aangeven hoe dit precies werkt?
Werkt hetzelfde als een reguliere radiator: de HR91 gebruiken als thermostaatknop en die draait dan open/dicht via Evohome. Ik heb een Jaga die handmatig omgezet moet worden tussen koelen/verwarmen. Er zijn ook types die dit automatisch zouden moeten doen. Misschien kan dit bij mij ook via Domotica nog aan Evohome gekoppeld worden maar ik heb het handmatig gehouden, evenals de stand van de ventilatoren (1,2,3).
Aandachtspunt was bij mij nog wel dat de ventilatoren niet altijd automatisch startten, ookal was de HR91 open. Dit heeft te maken met de gevoeligheid van de ventilatorsensor voor watertemperatuur. Bij lage watertemperaturen moet je die gevoeligheid aanpassen op de Jaga. In de (online) handleiding is te vinden hoe.

• XiDiX
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 22:56
Kaz03 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:20:
[...]

Werkt hetzelfde als een reguliere radiator: de HR91 gebruiken als thermostaatknop en die draait dan open/dicht via Evohome. Ik heb een Jaga die handmatig omgezet moet worden tussen koelen/verwarmen. Er zijn ook types die dit automatisch zouden moeten doen. Misschien kan dit bij mij ook via Domotica nog aan Evohome gekoppeld worden maar ik heb het handmatig gehouden, evenals de stand van de ventilatoren (1,2,3).
Aandachtspunt was bij mij nog wel dat de ventilatoren niet altijd automatisch startten, ookal was de HR91 open. Dit heeft te maken met de gevoeligheid van de ventilatorsensor voor watertemperatuur. Bij lage watertemperaturen moet je die gevoeligheid aanpassen op de Jaga. In de (online) handleiding is te vinden hoe.
Dankjewel! _/-\o_
Pagina: 1