Noppenplaat vloerverwarming en kromme vloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDust
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-01 21:21
We zijn bezig met het renoveren van onze nieuwe woning. De gehele oude zandcement dekvloer hebben we er uit gesloopt om vloerverwarming te leggen met noppenplaten met pir isolatie. Nu lijkt het alsof de betonnen constructievloer aardig krom loopt: tegen de randen was de dekvloer ongeveer 3 cm en in het midden misschien wel 6. Ook is de vloer niet geheel vlak meer (putten enzo door het slopen).

Kan ik nu gewoon de noppenplaten gaan leggen of krijg ik dan problemen doordat de vloer niet vlak is? Heeft iemand misschien ervaring hiermee? Ik lees op het internet nogal wat tegenstrijdige informatie.

Beste antwoord (via nDust op 19-04-2023 12:27)

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:37
In jouw situatie zou ik gewoon gaan voor draadstaal netten en de buizen daar op maken met straps en zon twist apparaat er bij. Dan maakt de oneven ondergrond niet uit en heb je zo min mogelijk opbouwhoogte.
Nadeel is langere opwarmtijd. Maar je hebt een egale ondergrond nodig voor noppenplaten of isolatieplaten.
Ik zou sowieso nooit voor noppenplaten gaan, buizen in strakke bochten klikken er uit en je bent alsnog druk met beugeltjes in t beton boren.

[ Voor 18% gewijzigd door Makrolon op 04-04-2023 12:57 ]

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
Noppenplaten zijn best duur en voegen weinig toe (met plastic nietjes tacker je de buizen ook best vlot vast, en kan je er onder de isolatie die je wil toepassen, heb het zelf zo op betopor vastgeprikt). Dus als het vlak zou zijn zou ik gewone isolatieplaten aanraden (goedkopere B-kwaliteit, isoleert even goed en van de besparing laat je een afhaalmaaltijd komen naar de werf).
Hoe ga je bovenop verder afwerken, kom je er met de dikte? Als je de bulten en randen weg kan krijgen, kan je ook gewoon met platen werken. Vloeibare isolatie heeft meer dikte nodig, en gespoten isolatie is niet iedereen zo wild van (dampen van PUR) dus je bent wat beperkt.
Heb je een kruipruimte die je kan isoleren?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 08:01
Het is overigens de bedoeling dat de vloer (enigszins) egaal is afgewerkt voordat je buizen gaat leggen. En isolatie met folie zou moeten zijn aangebracht. Maar afhankelijk van je situatie zoals boven vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDust
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-01 21:21
Hoi, bedankt voor jullie reacties en de tackerplaten tip, dat werkt denk ik beter met een oneven constructievloer.

Mijn eerste idee was noppenplaten met 1 cm pir eronder en dan aanvullend de kruipruimte isoleren. Met tackerplaten zit je al op 20 mm isolatie en dan nog een 16 mm buis er over.

Opbouwhoogte maak ik me wel druk over aangezien we aan de randen relatief weinig ruimte hebben.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:37
In jouw situatie zou ik gewoon gaan voor draadstaal netten en de buizen daar op maken met straps en zon twist apparaat er bij. Dan maakt de oneven ondergrond niet uit en heb je zo min mogelijk opbouwhoogte.
Nadeel is langere opwarmtijd. Maar je hebt een egale ondergrond nodig voor noppenplaten of isolatieplaten.
Ik zou sowieso nooit voor noppenplaten gaan, buizen in strakke bochten klikken er uit en je bent alsnog druk met beugeltjes in t beton boren.

[ Voor 18% gewijzigd door Makrolon op 04-04-2023 12:57 ]

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte