Vraag
Beste antwoord (via lexb op 04-04-2023 14:02)
Weet je zeker dat het de achterklep is?
Ik zie namelijk zittingen in de rijrichting naar rechts. (Rechtsboven, 1e foto, boven zwarte vlak)
Lijkt mij dus eerder een schuifdeur aan de rechterzijde van het voertuig.
Alle reacties
Is er een specifieke reden waarom je na dat busje zoekt ?
Al gaat men er daar wel vanuit dat je het echte antwoord zelf weet zodat je het kunt checken
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Die grijze "Tool Roll" op de eerste foto (van de zijdeur?) daar zit gereedschap in en een schaarkrik. Het doet mij denken aan een wat oudere Fiat Ducato bus van omstreeks 2000?
[ Voor 7% gewijzigd door Puch-Maxi op 04-04-2023 13:16 ]
My favorite programming language is solder.
Waar kijken we naar bij de foto`s? Achterklep of schuifdeur?
Met de afwijkende vorm van de afbeeldingen kan ik me niet aan de gedachte onttrekken dat we niet het volledige beeld krijgen. Maakt het zoeken behoorlijk lastiger.
[ Voor 3% gewijzigd door SpelFaut op 04-04-2023 13:06 ]
Voor context: hier de volledige foto. Daar voor de rest weinig auto op, maar het is inderdaad de achterklep. Het de schilderij dat op de achterbank staat heb ik voor nu even geblokt. Het is onderdeel van research voor een boek over onder andere dit schilderij van een verder vrij onbekende kunstenaar.
/f/image/gqjSDdDDq5FPKjlQo8LkvP6h.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sAajQm81V8OzHG0un4u7Gc89.png?f=fotoalbum_large)
Ja, kan ook een bestelwagen zijn geweest. Daar lijkt het misschien ook wel meer op, zie bovenstaande foto's!Puch-Maxi schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:04:
Is het echt een Bus of kan het ook een bestelwagen zijn geweest? Het lijkt erop dat er een verhoogde laadvloer in zit?
[/edit]
Ik zie namelijk zittingen in de rijrichting naar rechts. (Rechtsboven, 1e foto, boven zwarte vlak)
Oja, je hebt gelijk. En op die andere foto is dat grijze links ook een deel van de leuning (en zie je een stukje van dat draaiding waarmee je stoel verstelt).SpelFaut schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:45:
Dank voor het volledige plaatje @lexb! Geeft veel meer context in ieder geval.
Dan is het dus een schuifdeur.
Dat zou je wel zeggen! Dan kun je gerichter zoeken. Heb alleen zelf het antwoord niet voor je... Met dat een schuifdeur is zou je ook nar MPV`s kunnen zoeken. Dan kom je al snel in de Amerikaanse mobielen. Zoiets bijvoorbeeld:lexb schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:54:
[...]
Dan is het dus een schuifdeur.Dat lijkt me de puzzel makkelijker maken?
/f/image/QLIuEKW6MmGFjK89GOSp1l5u.png?f=fotoalbum_large)
Waar ik op stuk loop zijn die zwarte buizen/frames, waarschijnlijk, onder de voorstoelen. Al lijkt het meer een soort kopschot te zijn.
Ik kan het, met mijn beperkte kennis, nergens plaatsen.
Misschien nog een vraag voor de context:
-Waar in de wereld zou de foto genomen zijn? Helpt bij het zoeken naar veel voorkomende merken.
Ik heb een Ducato van dat bouwjaar gehad en ik denk inderdaad dat het een Ducato is (of Peugeot Boxer/Citroen Jumper, zelfde bus).Puch-Maxi schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:04:
Die grijze "Tool Roll" op de eerste foto (van de zijdeur?) daar zit gereedschap in en een schaarkrik. Het doet mij denken aan een wat oudere Fiat Ducato bus van omstreeks 2000?
Ik heb er ff snel een foto bij gezocht van mijn bus destijds.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3y1w0rDJCKb1XPiEyy1WExhq.jpg?f=user_large)
Let op de 2 bouten die overeen komen. Het kan dat deze bij mijn bus wat verder naar achter zaten, mijn Ducato was er eentje met langere wielbasis.
[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 06-04-2023 14:35 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
De oranje cirkel is heel kenmerkend ook, waar de deurgeleider onder de verhoogde vloer verdwijnt.
Nu nog de juiste van de drie kiezen!
/f/image/LZANQ1BQy980lstyYnIUvSmd.png?f=fotoalbum_large)
EDIT:
Ik vermoed dat we een winnaar hebben.
Referentiemateriaal van hier: https://www.autoweek.nl/o.../fiat-ducato-diesel-2000/
Naar alle waarschijnlijkheid dus de 9 persoons uitvoering van de Fiat Ducato.
9 Persoons omdat er op de fotos van @lexb een blauwe koffer ligt waar er op de foto van @Destruction een tussenschot gemonteerd is.
/f/image/J7HGKh3hLM03jQv7nsQHCGBW.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door SpelFaut op 06-04-2023 14:59 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Nice, kunnen we dan voorzichtig concluderen dat het een tweede generatie (1993-2006) Sevel-bestelwagen moet zijn geweest? Zie Wikipedia: Fiat Ducato, dan is het mogelijk een Fiat Ducato, Citroën Jumper/Relay of een Peugeot Boxer inderdaad!Destruction schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:30:
[...]
Ik heb een Ducato van dat bouwjaar gehad en ik denk inderdaad dat het een Ducato is (of Peugeot Boxer/Citroen Jumper, zelfde bus).
Ik heb er ff snel een foto bij gezocht van mijn bus destijds.
[Afbeelding]
Let op de 2 bouten die overeen komen. Het kan dat deze bij mijn bus wat verder naar achter zaten, mijn Ducato was er eentje met langere wielbasis.
Stel nou dat er maar één merk is geweest die deze zo geleverd heeft?