Ventura schermbeveiliging bij remote desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36
Ventura en ik zijn geen vrienden :(

Mijn schermbeveiliging en/of sluimerstand wordt niet uitgevoerd zo lang ik -zo lijkt het althans- ik connectie heb/houdt met een externe desktop. En daarmee bedoel ik nog nieteens dat ik die desktop actief heb staan op het scherm, maar gewoon Ventura zelf.
Dit was bij vorige versies nooit een probleem.

Hoe krijg ik Ventura zover dat hij gewoon het scherm uitschakelt na x tijd geen actie?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:06
Wat is een externe desktop? Is dat een Remote Desktop verbinding of een Citrix sessie of zo? Of heb je het in dit geval over een extern scherm?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 5 april 2023 @ 06:19:
Wat is een externe desktop? Is dat een Remote Desktop verbinding of een Citrix sessie of zo? Of heb je het in dit geval over een extern scherm?
Sorry. Remote desktop idd. (Parsec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01
Is dit dan niet iets wat je bij Parsec moet navragen? Het is de interactie van dit stuk software met MacOS die het probleem (of is het een feature?) veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Nou, ik had bij de vorige MAC OS hier nooit last van (Zit pas sinds 2 weken op Ventura)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
Deze post van twee jaar terug: https://www.reddit.com/r/...ses_screensaver_to_never/ laat zien dat dit niet nieuw is en al eerder is opgedoken. Even verder in een snelle Google zoektocht zie ik dit: https://support.parsec.ap...ced-Configuration-Options en hier staat de optie Stay Awake (macOS only) tussen. Misschien hier eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Archer_VC10 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:18:
Deze post van twee jaar terug: https://www.reddit.com/r/...ses_screensaver_to_never/ laat zien dat dit niet nieuw is en al eerder is opgedoken. Even verder in een snelle Google zoektocht zie ik dit: https://support.parsec.ap...ced-Configuration-Options en hier staat de optie Stay Awake (macOS only) tussen. Misschien hier eens naar kijken?
good find :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xV7j8tHhnuvF-rMIEKdIyaRCbc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fANITkZ8ArueaXHio0P7OJ2v.png?f=fotoalbum_large
Maar, die stond al disabled.
Daarmee begrijp ik toch dat hij juist niet wakker blijft. (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Nogmaals, ik denk dat je dit met de makers van Parsec moet oppakken. Er is wellicht iets veranderd in Ventura, maar zij moeten daar Parsec op aanpassen zodat het werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:14
paQ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:26:
[...]

good find :)

[Afbeelding]
Maar, die stond al disabled.
Daarmee begrijp ik toch dat hij juist niet wakker blijft. (?)
Ja deze moet je juist inschakelen.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
KirovAir schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:37:
[...]

Ja deze moet je juist inschakelen.
Dat zou echt superonlogisch zijn.
Maar helaas, werkt ook niet

maar eens een ticket aanmaken bij Parsec dan

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 05-04-2023 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:14
paQ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:47:
[...]

Dat zou echt superonlogisch zijn.
Maar helaas, werkt ook niet

maar eens een ticket aanmaken bij Parsec dan
Ooh excuus ik dacht dat 'ie juist niet uit moest. Dat is wel vreemd gedrag dan idd.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Als ik een beetje op hun discord blader, is het net alsof de stay awake functie (alleen) zorgt voor een onderlinge connectie in stand te houden en niet per se iets te maken heeft met een screensaver setting van de host OS.
Als dat zo is val ik weer terug op Ventura.

Als je een stream zit te kijken oid slaapt het scherm ook niet. Het zal een zelfde uitwerking hebben lijkt me. Kan ik nergens in een register Parsec daar bijv van uitsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 16:07
paQ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:04:
Als ik een beetje op hun discord blader, is het net alsof de stay awake functie (alleen) zorgt voor een onderlinge connectie in stand te houden en niet per se iets te maken heeft met een screensaver setting van de host OS.
Als dat zo is val ik weer terug op Ventura.

Als je een stream zit te kijken oid slaapt het scherm ook niet. Het zal een zelfde uitwerking hebben lijkt me. Kan ik nergens in een register Parsec daar bijv van uitsluiten?
Ik heb ditzelfde probleem maar had het ook met Monterey - het scherm gaat niet uit en in slaapstand als ik nog een Parsec Client-connection heb.
De "Stay Awake" heeft ook alleen te maken met als je host op je MacOS-machine. Ik heb nog geen methode gevonden anders dan gewoon de Parsec client-sessie afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Merethil schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:47:
[...]

Ik heb ditzelfde probleem maar had het ook met Monterey - het scherm gaat niet uit en in slaapstand als ik nog een Parsec Client-connection heb.
De "Stay Awake" heeft ook alleen te maken met als je host op je MacOS-machine. Ik heb nog geen methode gevonden anders dan gewoon de Parsec client-sessie afsluiten.
Ik host ook op de de mac. Windows 11 is de client. (daar werkt de screensaver overigens gewoon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 16:07
paQ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:52:
[...]

Ik host ook op de de mac. Windows 11 is de client. (daar werkt de screensaver overigens gewoon)
Ah oké, ik dacht andersom. Dan is het probleem waarschijnlijk Ventura als het zowel bij hosten (bij jou) en cliënt (bij mij) dit resultaat geeft. Hopelijk vind je er iets op, dan pas ik dat ook graag zelf toe :+
Pagina: 1